تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلق آثار هنری از امام و شهدا زینت بخش تاریخ انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری: خلق آثار هنری از امام و شهدا زینت بخش تاریخ انقلاب اسلامی است شهرر ی- ایرنا - رییس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: خلق آثار هنری و عکس های به یاد ماندنی از حضرت امام، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب و دفاع مقدس همیشه زینت بخش صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.


به گزارش ایرنا ، مهدی ابوالحسنی روز پنجشنبه در دیدار با جانباز اکبر کشاورز شیرازی ˈخالق عکس های عارفانه و تصاویر مشهور انقلاب و دفاع مقدسˈ در شهرستان ری افزود: تلاش های بی شائبه تمامی هنرمندان از جمله استاد کشاورز شیرازی در خلق آثار هنری و عکس های به یاد ماندنی و تاریخی همیشه در طول تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود.
وی افزود: تجربه این عکاس نامدار و پیشکسوت انقلاب و سال های دفاع مقدس باید برای هنرمندان جوان و نسل آینده بازگو شود تا سرلوحه فعالیت های هنری قرارگیرد.
در ادامه این دیدار کشاورز گفت: از سال 57 علاوه بر عکاسی ویژه از حضرت امام (ره) عکس و بیوگرافی رجال، از افراد فرهیخته فرهنگستان ها و شخصیت های سیاسی علمی و فرهنگی هنری و استادان بزرگ که در حال حاضر بیشتر آنان در قید حیات نیستند نیز عکس گرفته ام.
وی افزود: قبل از سال 60 در چندین نمایشگاه عکس جمعی و انفرادی حضور یافته و مورد تجلیل رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان قرار گرفتم.
کشاورز ادامه داد: تا کنون بالغ بر یک هزارو 700 لوح سپاس از مراجع معظم تقلید، مقام ها و شخصیت های مختلف سیاسی، هنری، فرهنگی کشور و 10 دکترای افتخاری از دانشگاه های مختلف دریافت کرده ام.
شیرازی، تهیه عکس از بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و یادگار امام را از افتخارات خود دانست و افزود: تاکنون 30میلیون نسخه از این عکس ها چاپ شده است.
این گزارش حاکیست، استاد اکبر کشاورز شیرازی، نویسنده، چهره ماندگار ایران، و عکاس ویژه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در دیدار با مقام معظم رهبری درسال 1380 به عنوان جانباز نمونه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت و از سوی چندین نهاد و سازمان نیز به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.
این هنرمند 250 جلد کتاب نوشته که از بین آنها تاکنون 12 جلد به چاپ رسیده و دیوان شمس تبریزی با عکس های کشاورز رنگ و جلایی دیگر گرفته است.
چاپ مجموعه نگارستان عشق وعرفان که حاصل عکس های اکبر کشاورز از امام (ره) واشعار عرفانی است، از دیگر آثار گرانبهای این جانباز هنرمند می باشد.
کارگردانی یک مجموعه هنری عرفانی بانام ˈخرابه های عشقˈ نیز در کارنامه فعالیت های هنری وی وجود دارد.
همچنین کتاب ˈاحکام جانبازانˈ مجموعه ای از استفتائات مقام معظم رهبری در ارتباط با جانبازان، حدیث عارفان، تاریخ و بررسی رجال شهرری که چندین بار به چاپ رسیده، چراغ راه کمال وصال حضرت معشوق، کتاب ستارگان هدایت، زندگی نامه بزرگانی همچون : علامه طباطبایی، شیخ صدوق، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، آیت الله بهجت، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله شیخ حسین لنکرانی، علامه محمد تقی جعفری و زندگینامه دکتر الهی قمشه ای، خاطرات جبهه و دیوان اشک شفق (حاوی اشعاری از این هنرمند) به زیور طبع آراسته شده است.
شیرازی از سال 1357 تا 1390 بیش از 120 میلیون قطعه عکس هنری با تلفیقی زیبا از عکس های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای توزیع در داخل و خارج کشور به چاپ رسانده است.
وی که متولد 1333 در شهرری است از آغاز جنگ و عملیات آزاد سازی خرمشهر تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به مدت 81 ماه در جبهه های نبرد حضوری فعال داشته و در هر قسمت از بدن او، یک یادگاری از جبهه وجود دارد.
1194/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن