تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناشران تنها به حمایت های دولتی متکی نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر اداره کتاب کودک و نوجوان ارشاد: ناشران تنها به حمایت های دولتی متکی نباشند تهران - ایرنا - مدیر اداره کتاب کودک و نوجوان ارشاد با بیان آنکه ناشران برای ادامه حیات و فعالیت شان نباید تنها متکی به حمایت های دولتی باشند گفت: فعالان حوزه نشر برای حمایت از کارشان با توسعه تولیدات و ارتقای کیفیت محصولات شان تمرکز خود را بر حمایت ملت متمرکز کنند.


به گزارش روز جمعه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، سیدصادق موسوی در نشست خبری نقد و بررسی نمایشگاه های کتاب کودک که در سرای اهال قلم کودک و نوجوان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد گفت: در بسیاری از حوزه ها مانند کتاب، تئاتر و سینمای کودک و نوجوان چشم فعالان این عرصه به دست دولت دوخته شده است و اینگونه گمان می شود که اگر حمایت دولت از این بخش قطع شود، ادامه حیات این حوزه های فرهنگی و هنری غیرممکن می شود در حالی که این نگاه و رویکرد باید تغییر کند.
وی با تاکید بر گسترش حضور بخش خصوصی در حوزه نشر به ویژه آثار کودک و نوجوان و فراهم آوردن زمینه تعامل ناشران با سرمایه گذاران بخش خصوصی بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی تاکید کرد.
به گفته موسوی دولت باید در بخش فرهنگ خصوصا حوزه کتاب سرمایه گذاری کند؛ با وقوع این اتفاق قطعا بدون شک میل و رغبت ناشران برای حضور در بازار رقابت و ارتقای آثار منتشر شده شان بیشتر و بیشتر خواهد شد.
مدیر اداره کتاب کودک و نوجوان ارشاد با بیان آنکه چشم ناشران به جای حمایت دولت از آنها باید به دست ملت دوخت باشد گفت: ناشران و فعالان حوزه نشر در تمامی شاخه ها از جمله کودک و نوجوان باید تلاش کنند تا با ارتقای کیفی محصولات شان و تبلیغ مناسب و جلب کردن نظر مخاطبان شان در دل و اندیشه دوستداران کتاب احساس نیاز به این کالای فرهنگی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: تبدیل کالای فرهنگی به یک نیاز سبب ایجاد پیوند و ارتباط ناگسستنی بین مخاطب و عرضه کننده می شود و علاوه بر این ، موجب رشد و اعتلای فرهنگ کتاب خوانی در کشور نیز می شود و به ثبات این حوزه کمک خواهد کرد.
موسوی با اشاره به تغییرات چشمگیر ادبیات کودک گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بودیم و توانستیم در جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف جهان در بخش هایی مانند تصویرگری کتاب کودک مطرح شویم. امروزه در حوزه ادبیات کودک حرف های زیادی برای گفتن داریم که بدون شک باعث غرور و افتخار است.

** حمایت دولت از بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی
مدیر اداره کتاب کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد حضور بخش دولتی در شرایط موجود بازار نشر در نمایشگاه های بین المللی چندان مفید نخواهد بود و بخش دولتی می تواند با تخصیص این هزینه و حمایت از ناشران شناخته شده و توانای بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی مانند اجاره کردن غرفه ها و یا کمک در هزینه سفر زمینه مناسبی را برای حضور آنها فراهم کند.
موسوی افزود: اگر از نمایشگاه های جهانی و مشکلاتی که برای حضور در آنها وجود دارد بگذریم، بازار بسیار بزرگی مانند نمایشگاه های کتاب در ایران داریم که توجه و تمرکز بر آن برای فعالان این حوزه می تواند بسیار موثر باشد.
فعالیت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران ادامه دارد.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 125 هزارمتر مربع برپا شده و حدود 3 هزار ناشر داخلی و خارجی بیش از398 هزار عنوان کتاب را عرضه می کنند.
ناشران بسیاری از کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه ، ژاپن، ونزوئلا، مکزیک، روسیه، قطر، سوریه، کویت، عمان، لبنان، آذربایجان، ارمنستان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.
در این نمایشگاه 4500 غرفه کتاب در نظر گرفته شده است و ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک ونوجوان، بین المللی،عربی، ارزی و ریالی وغیره حضوردارند.
غرفه های نمایشگاه در داخل شبستان و فضای محوطه مصلای امام خمینی (ره) برپا شده است.
فراهنگ(3)**9266 ** 1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن