تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815253475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرم‌آباد با يکي از شهرهاي ترکيه خواهرخوانده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۲۲ق.ظ)
رييس اتاق خرم‌آباد اعلام کرد: خرم‌آباد با يکي از شهرهاي ترکيه خواهرخوانده مي‌شود سفير و مقامات سفارت ترکيه که به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد سفر يک‌روزه‌اي به اين شهر داشتند، جلسات و نشست‌هاي مختلفي با مسئولان دولتي برگزار نمودند که ديدار با شهردار و اعضاي شوراي شهر خرم‌آباد يکي از اين نشست‌ها بود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط‌عمومي اتاق خرم‌آباد؛ رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در همين زمينه اظهار داشت: با شروع سال 93، اتاق بازرگاني خرم‌آباد در حوزه‌ي امور بين‌الملل خود، و در رويکردي تازه به دنبال آن است تا در پذيرش و اعزام هيأت‌هاي تجاري اقتصادي، اين برنامه‌ها را به گونه‌اي تدارک ببيند، تا در حوزه‌هاي ديگر هم امکان ارتباط‌گيري و تعامل وجود داشته باشد.
حسين سلاح‌ورزي گفت: در همين راستا پس از آن‌که به عنوان اولين برنامه‌ي سال جاري، از سفير ترکيه دعوت به عمل آمد تا سفر يک‌روزه‌اي به خرم‌آباد داشته باشد، دربرنامه‌ريزي اين سفر، اتاق خرم‌آباد به گونه‌اي عمل نمود تا علاوه بر اين که از زمان، بيشترين و بهترين بهره به عمل بيايد، امکان تعامل دو طرفه‌ي مهمانان با بخش‌هاي مختلف دولتي و غير دولتي استان نيز فراهم شود.
وي افزود: از جمله‌ ديدارهايي که براي اين هيأت تُرک برنامه‌ريزي شد، ديدار با شهردار محترم و اعضاي شوراي شهر خرم‌آباد بود که مذاکرات بسيار خوبي صورت گرفت و زمينه‌ي همکاري‌هاي بيشتري فراهم گرديد.
سلاح‌ورزي تصريح کرد: پيشنهاد خواهر‌خوانده شدن خرم‌آباد با يکي از شهرهاي ترکيه، مسأله‌اي بود که در اين نشست مطرح شد و با استقبال خوب طرف تُرک مواجه شد.رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با اشاره به ضرورت برگزاري هفته‌ي هنر لرستان در ترکيه بيان داشت: اين اقدام مي‌تواند زمينه‌ي آشنايي آن‌ها را با توانمندي‌ها و آداب و رسوم مردم لرستان فراهم کند.
وي افزود: خوشبختانه هم شهردار و اعضاي شوراي شهر خرم‌آباد و هم سرپرست اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و کردشگري لرستان خواهان شکل گرفتن اين رابطه بودند تا در صورت نهايي شدن، ارتباطات فرهنگي اجتماعي مناسبي ميان خرم‌آباد و يکي از شهرهاي ترکيه شکل بگيرد.
حسين سلاح‌ورزي گفت: در حوزه‌ي اقتصاد شهري هم مباحث مهمي مطرح شد که دو طرف علاقمند به ادامه‌ي گفتگوها و پيگيري مسأله در زمان ديگري بودند.
رييس اتاق بازرگاني گفت: يکي از مشکلاتي که در لرستان وجود دارد و همواره با آن دست و پنجه نرم کرده‌ايم، کمبود منابع مالي است.
وي ادامه داد: اکثر پروژه‌ها از نظر تأمين منابع مالي مشکل دارد و سفارت‌هاي ايران و ترکيه هم يک هدفگذاري براي سطح مبادلات در نظر گرفته‌اند که طي ماه‌هاي اخير رييس‌جمهور به منظور افزايش دو برابري حجم مبادلات اقتصادي به ترکيه سفر مي‌کند و مبادلات فرهنگي را نيز به طور جدي پيگيري خواهند کرد.
وي تصريح کرد: در زمينه‌ي تأمين مالي و فاينانس پروژه‌ها يکي از جاهايي که ما بررسي کرديم شرکت‌هاي ترکيه هست که بازار ايران همواره براي آنان جاذبه دارد و به لحاظ نزديکي و بُعد مسافت، آنان براي تأمين مالي رغبت دارند.
خرم‌آباد از هر نظر شرايط کم‌نظيري دارد
شهردار خرم‌آباد هم در اين ديدار به ويژگي‌هاي خاص و منحصر به فرد خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: تاريخچه‌ي زيست بشر در لرستان و خرم‌آباد بر اساس يافته‌هايي که از غارها به دست آمده، بسياري کهن و طولاني است و اين مسأله به اثبات رسيده است.
محمد مهرابي اظهار داشت: از نظر آب و هوايي هم خرم‌آباد شرايط کم‌نظيري دارد که قابل‌توجه همگان است.
وي افزود: از طرف ما اين آمادگي وجود دارد تا هم در زمينه‌ي صنعت توريسم و هم مسائل اقتصادي و شهري با ترکيه تعاملات گسترده‌اي داشته باشيم.
مهرابي با اشاره به ضرورت شکل‌گيري ارتباط بين خرم‌آباد و يکي از شهرهاي ترکيه گفت: در صورت تحقق اين امر، در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي فرهنگي مي‌توانيم مناسبات دو جانبه‌اي داشته باشم.
شهردار خرم‌آباد بيان داشت: در کم‌تر شهري مي‌توان ديد که مانند خرم‌آباد مواهب خدادادي فراواني وجود داشته باشد و وقتي شرايط از اين حيث مهياست، بايد زمينه‌ي استفاده‌ي مناسب از اين نعمت‌ها براي سرآمد شدن اين شهر فراهم شود.

بايد لرستان و خرم‌آباد را به شهروندان ترکيه معرفي کنيد
سفير ترکيه در تهران نيز در اين نشست گفت: با برنامه‌ريزي مناسبي که اتاق بازرگاني خرم‌آباد انجام داده است، در سفر يک‌روزه‌ي خود به خرم‌آباد، به نشست و گفتگو با بخش اقتصادي اکتفا نکرديم، چون بخش‌هاي ديگر از جمله فرهنگي و اجتماعي هم براي ما حائز اهميت است.
"اوميت يارديم" با بيان اينکه نبايد انتظار داشت کارها يک‌شبه انجام گيرد، افزود: با اين حال ضروري است در زمينه‌ي شکل‌گيري ارتباط فرهنگي بين لرستان و ترکيه به کارها سرعت بخشيم که دو طرف زودتر به خواسته‌هاي مشترک‌شان برسند.
وي خطاب به شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد گفت: بخش خصوصي و فعالان حوزه‌ي گردشگري ترکيه، لرستان را نمي‌شناسندة براي اين منظور لازم است با هيأت‌هاي تجاري و اقتصادي رايزني‌هاي مناسبي صورت گيرد تا ارتباطات مؤثري بين دو طرف برقرار شود.
سفير ترکيه در تهران بيان داشت: از بخش خصوصي لرستان نيز انتظار مي‌رود در نشست‌هاي هيأت‌هاي تجاري شرکت کنند و همواره با اتاق بازرگاني خرم‌آباد در ارتباط باشند تا بتوانند از اين طريق خود را معرفي کنند.
"يارديم" با اشاره به اينکه بخش خصوصي در نمايشگاه‌ها نيز حضور مؤثري دارد، تصريح کرد: ما بايد زمينه‌ي ارتباط فعالان بخش خصوصي را با لرستان فراهم کنيم؛ ما در نشست‌هايي که در تهران برگزار مي‌شود، فعال هر بخش را با مخاطب ايراني خودش روبرو مي‌کنيم تا خود را ارزيابي کنند و در تعملي دو طرفه نياز همديگر را برآورده کنند.
وي تأکيد کرد: استان لرستان را بايد براي مخاطب تُرک معرفي کنيد و در اين زمينه مهم‌ترين وظيفه بر عهده‎ي شوراي شهر و شهرداري خرم‌آباد خواهد بود.
"اوميت يارديم" در خصوص خواهرخواندگي خرم‌آباد با يکي از شهرهاي ترکيه گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار خرم‌آباد نزديک‌ترين شهر ترکيه به آداب و رسوم و فرهنگ خود را انتخاب و به ما اعلام کنند تا شرايط آن را فراهم کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن