تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820007685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه روابط و مناسبات اقتصادي و تجاري با ايران يکي از اولويت هاي دولت ترکيه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۳۹ب.ظ)
سفير ترکيه: توسعه روابط و مناسبات اقتصادي و تجاري با ايران يکي از اولويت هاي دولت ترکيه است سفير ترکيه در جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران يکي از کشورهاي مهم و قابل توجه براي بخش دولتي و خصوصي ترکيه در زمينه توسعه همکاري ها و فعاليت هاي دو جانبه در بخش هاي مختلف اقتصادي است.
به گزارش خبرگزاري موج،اميت يارديمروز سه شنبه در ديدار با استاندار لرستان افزود: سرمايه گذاران کشور ترکيه از ديرباز تمايل زيادي براي حضور در ايران و انجام سرمايه گذاري هاي مشارکتي با طرف هاي ايراني داشته اند.
سفير ترکيه در تهران به منظور بررسي توانمندي ها و قابليت هاي اقتصادي، تجاري، توليدي، صنعتي و فرهنگي استان لرستان و فراهم کردن زمينه توسعه و گسترش همکاري هاي اقتصادي دو جانبه فعالان اقتصادي بخش خصوصي، به خرم آباد سفر کرده است.
سفير ترکيه درتهران اظهار داشت: کشور ترکيه علاوه بر گسترش روابط اقتصادي و تجاري، از توسعه همه جانبه و پايدار مناسبات و روابط دو کشور در حوزه هاي مختلف نيز به خوبي استقبال مي کند.
وي، هدفگذاري تجاري کشور ترکيه در ايران را حدود 30 تا 35 ميليارد دلار ذکر کرد و گفت: بايد اهداف بلند مدت تجاري و اقتصادي ميان دو کشور طراحي، تعريف و پيگيري شود.
يارديم با تاکيد بر تقويت و گسترش سرمايه گذاري متقابل بخش خصوصي دو کشور، تصريح کرد: مي توان گفت در سال هاي اخير بيشترين حجم سرمايه گذاران خارجي در ترکيه از جانب ايرانيان بوده است.
سفير ترکيه در کشورمان اضافه کرد: متمرکز بودن روابط تجاري در مرکز دو کشور يکي از نواقص فعاليت هاي تجاري ايران و ترکيه است و به همين دليل يکي از اهداف محوري ما دراين حوزه، گسترش اين همکاري ها در ديگر نقاط و استان هاي مختلف ايران است.
وي افزود: اين مهم نيز بايد از طريق همکاري هاي دو جانبه اتاق هاي بازرگاني و تقويت روابط تجاري ميان فعالان اقتصادي، تجار و بازرگانان دو کشور محقق شود.
سفير ترکيه درتهران ضمن ابراز علاقه مندي کشورش براي گسترش و افزايش ميزان سرمايه گذاران فعالان بخش خصوصي ترکيه در ايران، گفت: صنعت گردشگري، از مهم ترين ظرفيت هاي استان لرستان براي سرمايه گذاري محسوب مي شود که اين موضوع بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اينکه سالانه حدود 10 ميليون گردشگر از ترکيه به خارج از کشور سفر مي کنند، افزود: سهم ايران از اين تعداد 40 هزار نفر است که اين نشاندهنده وجود مشکلاتي در زمينه معرفي و شناسايي ظرفيت هاي غني، منحصربفرد و جذاب صنعت گردشگري ايران به گردشگران خارجي است.
وي ضمن تاکيد بر ضرورت معرفي و شناسايي ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري ايران از جمله استان لرستان به گردشگران خارجي، افزود: به طور يقين آشنايي مردم ترکيه با قابليت ها و جاذبه هاي منحصربفرد
و کم نظير تاريخي، تفريحي، علمي و فرهنگي ايران موجب افزايش قابل توجه و چشمگير، گردشگران براي سفر به ايران خواهد شد.
در سفر سفير ترکيه به استان لرستان که با هماهنگي اتاق بازرگاني خرم آباد انجام شده، هياتي از فعالان اقتصادي اين کشور وي را همراهي مي کنند.
ديدار و گفت وگو با مقامات اجرايي استان، ديدار با فعالان تجاري و اقتصادي، بازديد از ظرفيت هاي اقتصادي و صنعتي و همچنين جاذبه هاي گردشگري لرستان از جمله برنامه هاي سفراين هيات به استان است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن