تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجاه و ششمين نشست شوراي حکام بهره وري آسيايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۱۱ب.ظ)
پنجاه و ششمين نشست شوراي حکام بهره وري آسيايي پنجاه و ششمين نشست شوراي حكام سازمان بهره­ وري آسيايي (جي. بي. ام) در شهر هانوي به تاريخ 15 آوريل 2014 آغاز شد و در 17 ام آوريل به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، پنجاه و ششمين نشست شوراي حكام سازمان بهره ­وري آسيايي (جي. بي. ام) در شهر هانوي به تاريخ 15 آوريل 2014 آغاز شد و در 17 ام آوريل به پايان رسيد.
54 شركت كننده شامل نمايندگان كشورها در سازمان بهره­ وري آسيايي و مشاورانشان از 19 كشور عضو، به همراه ناظراني از وزارت علوم، صنعت و فن­آوري تركيه، فائو، آژانس همكاري­هاي بين­ المللي ژاپن، و انجمن بهره­ وري پان افريقايي حضور بهم رساندند.
معاون وزير علوم و فن­آوري ويتنام ‹‹ تران ويت تان›› در اين رويداد بين­ المللي به عنوان ميهمان افتخاري حضور يافته و سخنراني افتتاحيه را بر عهده داشت.
وي در سخنان خود اشاره كرد كه براي شركت­هاي تجاري چه در عرصه بين­ المللي و چه در عرصه­ هاي داخلي، بهره­ وري، كيفيت و نوآوري شاخص­هاي اصلي جهت بهسازي و ايجاد فضاي رقابتي است.
وي همچنين افزود: باور من اين است كه سازمان بهره­ وري آسيايي به عنوان هماهنگ كننده فعاليت­ هاي مربوط به ترويج كيفيت و بهره­ وري در منطقه آسيا- اقيانوسيه، استراتژي­ هاي خلاقانه و مناسبي را جهت حمايت از اعضا به نحو موثر تر اتخاذ خواهد كرد.
در ادامه نگو كوي ويت، نماينده ويتنام در سازمان گفت: سازمان بهره­ وري آسيايي پل مهمي است كه اعضاي منطقه را با هم و با ساير نهاد­هاي بين­ المللي وصل مي­كند.
همچنين رييس سازمان، ‹‹يمارنز اركمبير›› در اظهارات مشابهي افزود: در سال­ گذشته اعضاي منطقه آسيا- اقيانوسيه علي رغم بحران اقتصاد جهاني چندين سال اخير، پايداري زيادي را در زمينه پيشرفت اقتصادي از خود نشان داده اند.
وي اظهار اميدواري كرد كه سال 2014 همراه با تقويت رشد اقتصادي براي همه كشورهاي عضو سازمان بهره­ وري آسيايي باشد و در اين راستا براي تحقق آرمان اقتصاد قوي و ايجاد فضاي رقابتي، ارتقاي بهره­ وري را يكي از اولويت­ هاي نخستين معرفي نمود و تاكيد كرد: براي نيل به اين آرمان سازمان بهره­ وري آسيايي لازم است به تلاش­ هايش در راستاي بهبود بهره­ وري در سطح كشورهاي عضو ادامه دهد.
شايان ذكر است از جمله دستاوردهاي شورا انتخاب ‹‹كريشنا گياوالي››، نماينده نپال در سازمان، به عنوان رييس سازمان بهره­ وري آسيايي براي سال­هاي 2014 - 2015 و برگزيدن ‹‹ابراهيم عارف›› به عنوان نايب رييس اول از پاكستان و ‹‹مارگاريتا سونگكو›› به عنوان نايب رييس دوم از فيليپين بود و قسمت­هاي اصلي برنامه اين نشست شامل گزارش سالانه دبيركل، گزارش بازبيني در فرمول حق عضويت سازمان، و تصويب پيشنويس بودجه سازمان براي دوساله 2015 – 2016 بود.
در اين راستا نمايندگان كشورها توافق كردند كه حق عضويت سازمان به ميزان 5 درصد به نسبت سال­هاي 2013 – 2014 افزايش يابد تا پروژه­ هاي بيشتري تحت پوشش قرار گيرند. ضمن آنكه نمايندگان هر كشور از محرك هاي اصلي رشد در كشورشان در پنج ساله آينده صحبت كرده و به تبادل نظر در خصوص زمينه­ هاي توسعه همكاري­هاي سازمان بهره­ وري آسيايي براي كمك به سياست­گذاري در كشورهايشان پرداختند.
همچنين، بسياري از نمايندگان بر ضرورت افزايش درآمد سازمان براي توسعه بيشتر فعاليت ها تاكيد داشتند.
بازديد اعضاي نشست از شركت گياهان دارويي ‹‹ترافاكو›› نيز يكي از برنامه هاي مهم اين نشست بود. در اين بازديد ‹‹وو تي توان›› رييس اين شركت كه به عنوان شركت­ كننده در يكي از پروژه­ هاي سازمان بهره‌وري آسيايي از مزاياي آن پروژه بهره برد، به حضار در خصوص چگونگي توفيق طب سنتي و گياهان دارويي ويتنام در نيل به بهره­ برداري اقتصادي توضيح داد.
يكي ديگر از برنامه هاي شركت كنندگان طي اين نشست بازديد از موزه مردم­ شناسي ويتنام بود كه مركز ارزشمندي از ذخيره­ هاي فرهنگي 54 گروه نژادي در ويتنام است.
در خصوص برنامه هاي آتي نيز نماينده تايلند در سازمان اعلام كرد كه نشست شوراي حكام در سال آينده در تايلند برگزار خواهد شد و پيشاپيش مقدم شركت­كنندگان را به بانكوك در سال آينده گرامي داشت.
سخنراني اختتاميه دبيركل ‹‹آمانو›› پايان بخش نشست سالانه شوراي حكام بود.
وي در بيانات خود مراتب سپاسگزاري‌ اش را از دولت ويتنام را ابراز نموده از معاون وزير علوم و فن­آوري براي شركت در جلسه و حمايت از فعاليت­هاي سازمان براي تقويت صنايع متوسط و كوچك قدراني كرد.
همچنين از رياست پيشين سازمان، دولت­ هاي عضو و سازمان­هاي ملي بهره­ وري آنها، به خاطر حمايت از دبيرخانه و از كاركنان مركز بهره­ وري ويتنام براي همكاري با دبيرخانه در جهت هماهنگي يك نشست موفق، ابراز تشكر نمود.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن