تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819395085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام 200 نفر از خادمان و هيئت امناء بقاع متبرکه به کربلاي معلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲ب.ظ)
اعزام 200 نفر از خادمان و هيئت امناء بقاع متبرکه به کربلاي معلي در روز جمعه بيست و نهم فروردين ماه سال جاري 200 نفر از خدام و هيئت امناء بقاع متبرکه سراسر کشور از محل نيات واقفين خيرانديش با عنوان طرح زائرين حرم حسيني به کربلاي معلي اعزام شدند.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در روز جمعه بيست و نهم فروردين ماه سال جاري 200 نفر از خدام و هيئت امناء بقاع متبرکه سراسر کشوردر راستاي اجراي امينانه نيات واقفين خيرانديش با عنوان طرح زائرين حرم حسيني به کربلاي معلي اعزام شدند.
در مراسم بدرقه و کارگاه آموزشي و توجيهي اين طرح معنوي که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين حسيني اراکي مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه با ابراز خرسندي از اينکه در جمع زائرين عتبات عاليات حضور دارد ، گفت: جريان کربلا هر ثانيه اش براي انسان درس دارد و رهبران بزرگ دنيا که به موفقيت هايي دست پيدا کردند از واقعه کربلا الگو برداري کردند. وي ادامه داد : کربلا تمرين آزاد مردي و دوري جستن از ذلت است .
حجت الاسلاو والمسلمين حسيني اراکي خاطر نشان کرد : شناخت و معرفت اهل بيت از سفارش هاي مهم در زيارت و شناخت مقام زيارت شونده و يا به تعبير ديگر زيارت با معرفت محسوب مي شود. که در آنجا "تل زينبيه" بيانگر مصيبت هايي که در اهل بيت روا داشتند و کربلا به تمامي انسان هاي آزادمرد، درس عزت مي دهد و زينب کبري درس استقامت، و حضرت زينب عاشورا را به ثبت رساند
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه شرط قبولي زيارت معصومين را بسته به شناخت واقعي از آن امام معصوم را دانست و گفت: زائري که امام و امام زاده را زيارت کند و اما حاضر به ترک گناه نباشد، نمي تواند ادعاي شناخت داشته باشد.
حسيني اراکي افزود: زائري که قدم در راه مي گذارد يعني محبتي به اهل بيت دارد و بيعتي دوباره با امام مي بندد که در انجام مسئوليتي که دارد مصصم باشد و اين ممکن نيست مگر با ترک گناه.
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه در زيارت ائمه اطهار و امامزادگان به هر حرمي که وارد مي شويد مستحب است که اذن ورود بگيريد، گفت: تنها حرم سيدالشهداست که احتياج به اذن ورود ندارد، زيرا سيدالشهدا خود و اهل بيت را فدا کرد تا اسلام زنده بماند و در حقيقت کربلا حرم امن الهي است و حتي در باب استحباب هم احتياج به اذن ورود ندارد و زيارت حرم ابي عبدالله يعني بيعت با ولايت و آشتي دوباره با سالار کربلاست.
مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه با اشاره به اينکه انسان ها در زندگي دو دسته هستند، تاکيد کرد: انسانها يا فرصت سازند و يا فرصت سوز، که در اين مورد ذخائر معنوي مسير را براي انسان رقم مي زند.
حسيني اراکي عنوان داشت: در جريان واقعه کربلا، از جمله انسان هاي فرصت سازي که خود را از آتش جهنم نجات داد و به اوج عزت رساند، مي توان به "حربن يزيد رياحي" اشاره کرد که در شناخت مسير از معنويت وجودي بهره گرفت و در شناخت درستي که در پيش داشت بهره برد.
وي افزود: از جمله کساني که خود را نابودکردند و در طول تاريخ نيز همانند آنها به فراوان ديده مي شود مي توان به عبدالله بن جوفي و عبيداله به سعد اشاره کرد، زيرا شناخت امام مستلزم داشتن بصيرت است که اگر چشم بر روي حقيقت بسته شود نمي توان بر نفس خود غلبه کرد.
وي افزود: نقش اطلاع رساني و تبليغات امري مهم است که اين مسئوليت سنگين بر عهده سالار صبر و مقاومت زينب کبري (س) بود که از همان عصر عاشورا بي بي دو عالم زينب کبري (س) با سخنان پر معنا و ذکر مصبيت اين حادثه عظيم را از کربلا تا شام به ثبت رساندند.
حسيني اراکي در پايان بر مسئله عزت نفش و کرامت انساني با درس گرفتن از حادثه کربلا، اظهار داشت: جريان کربلا هر ثانيه اش براي انسان درس دارد و رهبران بزرگ دنيا که به موفقيت هايي که دست پيدا کردند از واقعه کربلا الگو برداري کردند، کربلا تمرين آزاد مردي و دوري جستن از ذلت است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن