تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819932841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران به خوبی چالش ها را به فرصت تبدیل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابوترابی فرد: انقلاب اسلامی ایران به خوبی چالش ها را به فرصت تبدیل کرده است تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته در طول 35 سال چالش های بزرگ را به فرصت تبدیل کند، گفت: امروز از نظر سیاسی یکی از باثبات ترین نظام های جهان به شمار می رویم.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» شامگاه یکشنبه در نشست جوانان جامعه اسلامی مهندسین به برشمردن ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: سرمایه های ماندگاری در حوزه های سیاسی، دفاعی، امنیتی، علمی، مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی کسب کرده ایم که این موضوع کسب جایگاه برجسته در جهان را برای ما به ارمغان آورده است.
وی ادامه داد: ما چالش های سختی همچون جنگ تحمیلی، تهدیدها و تحریم ها را داشتیم اما توانسته ایم همه این مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به چالش تحریم هم اشاره کرد و گفت که یکی از تهدیدات بزرگ، تحریم و ارجای پرونده به شورای امنیت بود که موجب مشکلاتی برای بانک مرکزی ایران شد.
ابوترابی فرد ادامه داد: از نظر صاحب نظران اقتصادی چنانچه بانک مرکزی هر کشوری دچار تحریم شود این موضوع مساوی خواهد بود با فروپاشی نظام آن کشور. اما همگان دیدند که ایران اسلامی با موفقیت از این چالش ها و مشکلات عبور کرد.
وی ادامه داد: کشوری که از تحریم بانک مرکزی عبور کند یکی از باثبات ترین نظام ها است و ما امروز یکی از بااقتدارترین و باثبات ترین نظام ها محسوب می شویم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ثبات به دست آمده را مغتنم دانست و گفت: یکی از دلایل مذاکرات و گفتگوها در ژنو و درخواست توازن شش کشور با ایران همین ثبات و اقتدار است.
ابوترابی فرد داشتن اقتدار سیاسی را یک ظرفیت مناسب خواند و گفت: امروز دارای جایگاهی هستیم که شش کشور برای به دست آوردن توازن با ایران گفت وگو می کنند و این حائز اهمیت است.
وی به چالش هایی همچون فتنه نیز اشاره کرد و گفت: اینها مسائلی جانبی و کوچک است اما نظام اسلامی با اقتدار و قدرت از آن عبور کرده و توانسته با مشارکت حداکثری مردم ثبات لازم را بدست آورد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین تولید دانش و قدرت علمی را یکی دیگر از ظرفیت های ایران اسلامی برشمرد و گفت: فناوری مدرن برآمده از دانش بومی در همه جهات شکل گرفته و امروز دارای یک قدرت فاخر علمی در جهان هستیم.
ابوترابی فرد تصریح کرد: در بحث اقتصادی نیز توانسته ایم دیدگاه های اقتصادی را در طول دو دهه پس از دفاع مقدس در اندازه قابل قبولی آماده کنیم و دولت های دوران بازسازی، اصلاحات، نهم و دهم کارهای مناسبی را انجام داده اند.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نظارت و تنظیم روابط قوا اشاره کرد و یادآور شد: هنگامی کشور در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت می کند که قوای سه گانه با هم حرکت کنند و این فضایی است که قانون تعریف آن را انجام داده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چارچوب قانون اگر فاصله ای اتفاق افتد تیم های نظارتی درون قوه ای باید فعالیت کنند و تیم های نظارتی بیرونی نیز کمک لازم را انجام دهند.
نایب رییس اول شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره و اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند در چارچوب قانون اجرای این مرحله را به بهترین شکل ممکن به پیش ببرد.
وی اظهار داشت: امیدواریم دولت از اجرای این قانون، امکان بهترین خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلفی همچون بهداشت، تولید و حمایت از بنگاه های زودبازده را به دست آورد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره پرسشی در خصوص دیدار آیت الله یزدی، آیت الله جنتی و آیت الله مهدوی کنی در رابطه با وحدت اصولگرایان، یادآور شد: این بزرگان همواره با یکدیگر درباره مسائل مختلف کشور تعامل و گفت وگو داشته و همواره تلاش می کنند تا با حداکثر تعامل و وفاق در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به پیش بروند.
سیام(3)**7261**1058**م.ب ** 1597
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن