تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804517108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران بستر‌های مناسبی برای رشد زنان بوجود آورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی حجت الاسلام تاجی:
انقلاب اسلامی ایران بستر‌های مناسبی برای رشد زنان بوجود آورد
چناران - خبرگزاری مهر: امام جمعه چناران گفت: انقلاب اسلامی ایران بستر‌های مناسبی برای رشد زنان بوجود آورد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مظفر تاجي در خطبه هاي اين هفته جمعه چناران اظهار کرد: متاسفانه بعد از سه دهه از اعلام انقلاب فرهنگی همچنان رگه های فرهنگ منحط غربی را در دانشگاهها شاهد هستیم.
 
امام جمعه چناران بااشاره به سالروزولادت حضرت فاطمه(س)و روز زن گفت: نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی اگر بیش از مردان نباشد بی شك كمتر نیست، در طول تاریخ مبارزاتی انقلاب اسلامی، زنان ایران نقش عمده و تاثیر گذاری را بر دوش كشیدند.
 
حجت الاسلام تاجی افزود: در باب نقش زنان در تحول‌ها و حركت‌های اجتماعی ایران شواهد و قرائن متعددی وجود دارد؛ تظاهرات در دفاع از امیر كبیر، جنبش تنباكو و شكستن قلیان‌ها، مبارزه با كشف حجاب رضاخان و ... همه از حركت‌های سیاسی و اجتماعی زنان برای ایجاد تحول در جامعه است كه در تاریخ سیاسی ایران به ثبت رسیده است.
 
وي گفت اما بی شك نقش زنان در انقلاب اسلامی آنچنان تاثیر گذار و حیاتی است كه از هیچ منظری نمی توان آن را باسایر تظاهرات و یا اعتراض‌های زنان ایرانی طی تاریخ چند صده اخیر مقایسه كرد، زنان در انقلاب یكی از ستون‌های اصلی و اساسی به حساب می‌آیند.
 
امام جمعه چناران بيان کرد: البته باید گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بستر‌های مناسبی برای رشد زنان پدید آمد و به عبارتی انقلاب اسلامی با تكیه بر روح معنوی و والای زن، راه را برای توسعه و پیشرفت زنان در جامعه فراهم آورد. از سوی دیگر انقلاب اسلامی با شكستن بت زن غربی كه نمادی از فرهنگ سرمایه داری است ایده جدید و راه تازه ای را در برابر زنان ایجاد كرد كه نوید بخش آینده ای متعالی بود.
 
حجت الاسلام تاجی با اشاره به سالروزاعلام انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی(ره)گفت: انقلاب اسلامي ايران بيش از هر چيز مرهون فرهنگ اسلامي و تعاليم حيات بخش اسلام و تداوم و گسترش چنين انقلابي در گرو بقا و رشد فرهنگ اسلامي در نسل هاي موجود و آينده است.
 
وی گفت: اين وظيفه بيش از همه بر عهده نهادهاي آموزشي و پرورشي، بخصوص دانشگاه هاست؛ اما بافت دانشگاهي ايران در سالهاي پيش از انقلاب اسلامي و همچنين نظام آموزشي و محتواي دروس و كتابها بويژه در علوم انساني آن دوره، متناسب با اين وظيفه نبود و چه بسا دانشگاه هاي ما به وسيله خارجيان هدايت مي شد و شكل و محتواي آنها تابع اراده بيگانگان و خط مشي آنها در جهت حفظ و تقويت سلطه سياسي اقتصادي امريكا و ساير دول استعمارگر بوده است.
 
 امام جمعه چناران افزود: به همين علت پس از پيروزي انقلاب، دانشجويان و استادان متعهد دانشگاه ها تصميم گرفتند انقلابي فرهنگي به وجود بياورند تا در سايه آن بتوانند ضمانتي براي بقا و تداوم انقلاب اسلامي و همچنين عامل نيرومندي براي صدور و گسترش فرهنگ انقلاب ايجاد كنند.
 
حجت الاسلام تاجی اظهار کرد: ولی امروزمتاسفانه بعدازسه دهه ازپیروزی انقلاب اسلامی واعلام انقلاب فرهنگی همچنان رگه های فرهنگ منحط غربی رادردانشگاههاشاهدهستیم ومتاسفانه بعضی ازاساتید سکولارهمچنان دردانشگاههاجولان می دهند.
 
وی با اشاره به روزارتش جمهوری اسلامی گفت: برخى از همان آغاز انقلاب می‏ گفتند، ارتش طاغوتى است و بايد از ميان برود و بر اين باور بودند كه در جامعه توحيدى، برابرى است و نبايد سلسله مراتب باشد، ولى اين امام خمينى(ره) بود كه در جلوى همه آنان ايستاد، با پيروزى انقلاب اسلامى، يكى از مسائل مهم كشور، چگونگى رفتار با ارتش به جا مانده از دوران طاغوت بود.
 
امام جمعه چناران افزود: در آن روزها، برخى از گروه‏هاى سياسى كه بعدها به روى انقلاب اسلحه كشيدند و در خدمت صدام و آمريكا درآمدند شعار انحلال ارتش باقی‏مانده از دوران رژيم شاهنشاهى و تشكيل ارتش توحيدى را سر می ‏دادند و تلاش می ‏كردند در درون سازمان ارتش، اخلال پديد آورده و سلسله مراتب آن‏را به هم ريخته تا امكان بهره ‏گيرى از ارتش در خدمت آرمان‏هاى مردم نباشد.
 
حجت الاسلام تاجی تصريح كرد: ولى حضرت امام با اطمينان و اعتماد به كاركنان ارتش، نه تنها اين سازمان بزرگ را برنچيدند، بلكه اين ارتش را ارتش الهى ناميدند و با كمال اقتدار از آنان خواستند با سازمان و سلاح‏هاى خود و رسماً، در روز 29فروردين، وفادارى خويش را به ملت اعلام نمايند و از مردم خواستند كه رسماً ارتش را با سمت ارتش اسلامى بشناسند و پشتيبانى خود را از آن اعلام کنند.
 
وی بیان کرد: اين‏كار به فاصله نزديك به دو ماه پس از پيروزى انقلاب اسلامى و درست دو هفته پس از برگزارى همه‏پرسى در مورد نظام سياسى آينده كشور و رأى مردم به تغيير رژيم شاهنشاهى، در شرايطى انجام گرفت كه دسيسه دشمنان و نااهلان درونى و خارجى بر برچيده ‏شدن ارتش متمركز شده بود.
 
خطیب جمعه چناران بااشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: كارنامه سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه ‏هاى مختلف، اميدهاى فروانى را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ايجاد کرده است. اگرچه سپاه بايد با بهره ‏گيرى از تدابير مقام معظم رهبرى خود را آماده فداكارى در عرصه ‏هاى گوناگون مورد نياز انقلاب و نظام اسلامى کند.
 
حجت الاسلام تاجی افزود: اما قطعاً شناخت فرصتها و تهديدهاى فراروى انقلاب و اشراف اطلاعاتى بر ظرفيت‏ها و آسيب‏هاى نظام اسلامى، پاسداران انقلاب اسلامى را توانمند در عرصه تمدن‏سازى کرده و در دهه چهارم انقلاب اسلامى سپاه با پشتوانه و تجربه بيش از سه دهه گذشته خود می ‏تواند دستاوردهاى بزرگترى را به نظام جمهورى اسلامى و ملت‏هاى اسلامى هديه کند.
 
وي افزود: طى سال‏هاى اخير، تهاجم عليه سپاه پاسداران در قالب پروژه سپاه‏ هراسى به شكل بی ‏سابقه ‏اى افزايش يافت و به اوج رسيد، دلايل تهاجم عليه سپاه از سوى دشمنان خارجى و معاندان، مخالفان و منحرفان داخلى براى آگاهان به مسائل انقلاب و نظام اسلامى روشن است.
 
امام جمعه چناران گفت: اگر نبود نقش تعيين ‏كننده سپاه در خنثی ‏سازى توطئه ‏هاى سال‏هاى اول انقلاب از قبيل غائله ‏هاى تجزيه ‏طلبى در مناطق قوميتى، تروريسم داخلى، غائله بنی ‏صدر و كودتاهاى پی ‏درپى، سپاه اين‏گونه مورد هجوم قرار نمی ‏گرفت. اگر نبود نقش سپاه و بسيج در تبديل جنگ تحميلى به دفاع مقدس و ناكام گذاشتن متجاوزان به ايران اسلامى، سپاه اين‏گونه مورد تهاجم قرار نمی ‏گرفت.
 
حجت الاسلام تاجی تاكيد كرد: اگر نبود نقش سپاه در شكست طرح‏ها، سياست‏ها و برنامه‏ هاى آمريكا در خاورميانه و از جمله در عراق، افغانستان، لبنان و سرزمين‏هاى اشغالى، سپاه اين‏گونه مورد تهاجم قرار نمی ‏گرفت، اگر نبود نقش مهم و تأثيرگذار سپاه در امر سازندگى كشور و پيشبرد پروژه ‏هاى ملى در راستاى خنثی ‏سازى توطئه تحريم‏هاى اقتصادى كشور، سپاه اين‏گونه مورد خشم و غضب خارجی ‏ها قرار نمی ‏گرفت.
 
وي بيان کرد: اگر نبود نقش سپاه در خنثی ‏سازى جنگ نرم، فتنه 88 و افشاى ماهيت واقعى فتنه‏گران و منحرفان از خط اصيل انقلاب اسلامى، امروز اين‏گونه مورد هجوم واقع نمی ‏شد.
 
امام جمعه چناران افزود: بنابراين، اگر اكنون در دهه چهارم انقلاب قرار داريم و جمهورى اسلامى با اقتدارى شگفت ‏انگيز و روزافزون، ضمن تأمين عزت ملى براى مردم ايران در حوزه‏هاى گوناگون در حال پيشرفت است، اين موقعيت كفايت می ‏كند تا بگوييم، سپاه پاسداران به رسالت خود و به وظايف و مأموريت‏هايش به ‏خوبى عمل كرده كه ما در اين نقطه قرار داريم.



۱۳۹۳/۱/۲۹ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن