تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809883187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنه‌های تاریخ معاصر را با کشمکش بر سر احمدی نژاد و هاشمی نبندیم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روزنه‌های تاریخ معاصر را با کشمکش بر سر احمدی نژاد و هاشمی نبندیم
هرچه از تاریخ معاصر فاصله بگیریم، قضاوت در این باره برای مورخان دست یافتنی تر می‌شود و از این منظر شاید تلاش برای عدم انتشار خاطرات این دو رئیس جمهور سابق را تنها به قضاوت آیندگان درباره تاریخ معاصر ضربه وارد کند و روزنه‌های بررسی تاریخ معاصر را با کشمکش بر سر احمدی نژاد و هاشمی نبندیم.
کد خبر: ۳۹۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶ - 27 April 2014




کشمکش بر سر انتشار و عدم انتشار خاطرات محمود احمدی نژاد درباره دوران ریاست جمهوری هشت ساله‌اش بر ایران و خاطرات هاشمی درباره وقایع سال 88 در حالی استمرار دارد که تمام تحلیل‌ها از منظر سیاسی به این خاطرات می‌نگرند و اهمیت تاریخی انتشارات این خاطرات که با قرارگرفتن در کنار تاریخ‌های شفاهی، حقایق را برای مردم مشخص می‌سازند و قضاوت آیندگان و به طور خاص مورخان را درباره حوادث یک دهه اخیر روشن تر خواهد ساخت، نادیده گرفته شده است.

به گزارش «تابناک»، «این کتاب حدود پنج ماه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب مسیر دریافت مجوز را آغاز و طی کرد و ما برای حصول اطمینان کتاب را برای بررسی به چند نهاد خارج از وزارت‌خانه هم دادیم. من کتاب را نخوانده‌ام اما فرایندی که طی شد اداره کتاب را به این نتیجه رساند که انتشار این کتاب بلامانع است. ما برای بررسی کتاب ضوابطی داریم که شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده و با این معیارها سراغ کتاب‌ها می‌رویم اما درباره محتوای کتاب قضاوت خاصی نمی‌کنیم. ما مانند اداره استاندارد هستیم و معیارهایمان را با کتاب مطابقت می‌دهیم اما اداره کتاب ضامن این نیست که پاراگراف به پارگراف کتاب درست باشد و جمله خطایی در آن نباشد. این موضوع چه درباره این کتاب و چه درباره کتاب‌های دیگر صادق است.»

این گفته‌ها، بخشی اظهاراتِ چند ساعت پیش سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست نمایشگاه کتاب است که در محل شورای فرهنگ عمومی برقرار بود. شاید بتوان چنین تعبیر کرد که این سخنان به نوعی تلاش برای جلوگیری از ترکش‌هایی است که امکان دارد سراغ او و همکارانش را پس از عرضه کتاب آخرین خاطرات آیت الله هاشمی در سال 88 در نمایشگاه کتاب تهران بگیرد و شاید حتی برخی خواستار توقف توزیع این کتاب در نمایشگاه شوند. اینها گمانه‌زنی‌هایی است که وقوعش قطعی نیست و اگر رخ دهد، اتفاق دور از انتظاری نیز رخ نداده است.

در چنین فضایی سخن گفتن از انتشار خاطرات دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد راحت‌تر است اما انتشار خاطرات احمدی‌نژاد نیز با مخالفت‌هایی همراه شده است؛ کتابی که ظاهراً چاپش بهمن سال گذشته در مركز اسناد با دیدار احمدی نژاد و مشاورش در دوران ریاست جمهوری كليد خورد.

همان زمان حسينيان هم اعلام كرد كه ديدارش با احمدي‌نژاد سياسي نبوده و تنها در مورد چگونگي، زمان گرفتن و دريافت خاطرات رييس‌جمهوري متمركز بوده است. علي جنتي، وزير ارشاد در مورد چاپ اين كتاب و امكان گرفتن مجوز از وزارت ارشاد گفته است: «من در جريان اين كتاب نيستم اما اگر به وزارت ارشاد بيايد مجوز انتشار مي‌گيرد.»

هرچه از تاریخ معاصر فاصله بگیریم، قضاوت در این باره برای مورخان دست یافتنی تر می‌شود و از این منظر شاید تلاش برای عدم انتشار خاطرات این دو رئیس جمهور سابق را تنها به قضاوت آیندگان درباره تاریخ معاصر ضربه وارد کند و روزنه‌های بررسی تاریخ معاصر را با کشمکش بر سر احمدی نژاد و هاشمی نبندیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن