تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821216499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین راه پیگیری مطالبات قانونی ایجاد تشکل‏ های صنفی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در گلستان: بهترین راه پیگیری مطالبات قانونی ایجاد تشکل‏ های صنفی است گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: بهترین راه پیگیری مطالبات قانونی ایجاد تشکل ‏های صنفی است و انسجام کشاورزان انگیزه حمایت از آن ها را در من افزایش می‏ دهد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت اله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ روز یکشنبه در دیدار با کشاورزان و معتمدین و اعضای شورای اسلامی و جوانان کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای نودیجه از توابع شهرستان گرگان افزود: کشاورزان باید تشکل های صنفی قوی تشکیل دهند، زیرا پیگیری‏ های فردی برای رفع مشکلات فایده ‏ای ندارد و کشاورزان استان برای پیشبرد امور کشاورزی باید متحد و منسجم برای رفع مشکلاتشان اقدام کنند.
وی با بیان این که اقتصاد گلستان بر پایه کشاورزی استوار است، خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان در قالب یک تشکل صنفی متحد شوند و مطالبات قانونی خود را محکم بیان کنند من هم به پشتوانه آن ها از حقوقشان دفاع می ‏کنم.
نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حضور مردم و حمایت آن ها از امام راحل دانست و تأکید کرد: اگر مردم حمایت نمی‏ کردند امام (ره) به تنهایی نمی‏توانست این انقلاب را به پیروزی برساند.
آیت‏اله نورمفیدی ادامه داد: انبیاء الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) به پشتوانه مردم دین الهی را تبلیغ کردند، با حمایت مردم مدینه از پیامبر (ص)، اسلام بتدریج رونق یافت.
به گفته وی، کشاورزان در گذشته یک سر و گردن از همه بالاتر بودند و به شغل خود افتخار می‏کردند، اما الان به دلیل فقدان انگیزه، تلاش دارند خود را از کشاورزی خلاص کنند، جان زمین را می ‏گیرند تا خود جان تازه پیدا کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیش ترین محصول کشاورزی استان قبل از پیروزی انقلاب و در سال‏ های ابتدایی بعد از پیروزی، پنبه بود، خاطرنشان کرد: چرخ بسیاری از کارخانجات کشور با پنبه این منطقه به حرکت در می ‏آمد.
آیت‏اله نورمفیدی اضافه کرد: سال ‏های دور 150 هزار هکتار پنبه در این منطقه کشت می ‏شد، اما اکنون به 10 الی 15 هزار هکتار رسیده که آن هم در حال کاهش است.
وی با اشاره به سفر معاون اول رییس‏ جمهور سابق به استان گلستان و وعده وی برای رونق پنبه این استان، گفت: متأسفانه این وعده فقط در حد حرف باقی‏ ماند.
امام جمعه گرگان با اشاره به نقش تعاونی پسته‏ کاران رفسنجان در توسعه کشت این محصول، توسعه اقتصادی، پیگیری مشکلات پسته‏ کاران و بهبود اوضاع اقتصادی آنها گفت: من خواهان تشکیل چنین تعاونی در بخش پنبه بودم که آن زمان مرحوم حاج شیخ قربان قندهاری نماینده فقید مردم گرگان و آق‏قلا در مجلس شورای اسلامی، این موضوع را پیگیری و اعضای هیات‏ مدیره را هم انتخاب کرد.
آیت‏اله نورمفیدی اضافه کرد: متأسفانه این افراد با وجود این که انسان‏ های خوبی بودند به درد این کار نمی‏ خوردند و در نهایت هم این تعاونی از هم پاشید.
نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان با تمجید از حجتی وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: وی وزیر کاردان و انسان شایسته‏ ای است و قبل از قبول مسئولیت وزارت، در ورامین به کشاورزی اشتغال داشت، با وجود او می‏ توان نسبت به رفع مشکلات کشاورزان امیدوار بود.
وی ادامه داد: به این دلیل اقتصاد مقاومتی و مردمی شدن اقتصاد مطرح شد که دولت مشکلات زیادی دارد و به تنهایی از عهده حل آن ها بر نمی‏ آید، به همین دلیل تمام تلاش مدیران استانی جذب سرمایه‏ گذار بخش خصوصی است.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان با انتقاد از برخی کشاورزان که بعد از کشت گندم زمین‏ های کشاورزی را آتش می‏ زنند، گفت: آتش حتی آهن را هم آب می‏ کند، چطور عده‏ ای زمین کشاورزی را به آتش می‏کشند طبیعی است که با این کار مواد حیاتی خاک از بین می‏ رود.
آیت‏اله نورمفیدی تاکید کرد: به جای این که با آتش زدن زمین برای کشت بعدی عجله داشته باشید به فکر ده پانزده سال آینده باشید، من نگران آینده استان گلستان به ویژه از نظر کشاورزی هستم.
وی توضیح داد: گلستان قطب کشاورزی کشور است، مبادا با اشتباهات ما روزی مانند بندرعباس شود، مسئولان قدر نعمت خدمت به مردم و مردم نیز قدر نعمت‏ های الهی را بدانند.
امام جمعه گرگان به جوانان توصیه کرد: سال ‏های آینده شاید من نباشم، اما شما هستید و پیامدهای این بی ‏توجهی‏ ها را خواهید دید، شما به توصیه ‏های من توجه کنید.
آیت‏اله نورمفیدی بر توسعه‏ یافتگی کشاورزان نیز تأکید کرد و گفت: کشاورز توسعه یافته همیشه به فکر پیشرفت است، اما کشاورزی که توسعه نیافته است از هیچ چیز هم اطلاع ندارد.
وی آمادگی خود را هم چون گذشته برای پیگیری مشکلات استان به ویژه در بخش تولید و کشاورزی اعلام کرد.
7467/602
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن