تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812372297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي رسيدن به ايجاد دانش بنيان بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۱۴ب.ظ)
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار: براي رسيدن به ايجاد دانش بنيان بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در همايش ماليکت معنوي و نقش آن در توسعه اقتصادي گفت: اهميت اقتصاد دانش بنيان موضوعي است که بر هيچ کس پوشيده نيست و در بيانات مقام معظم رهبري بارها به آن تأکيد شده است و در سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي نيز به آن توجه ويژه اي داشته اند
به گزارش خبرگزاري موج، علي صالح آبادي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در همايش ماليکت معنوي و نقش آن در توسعه اقتصادي با بيان مطلب فوق گفت: اهميت اقتصاد دانش بنيان موضوعي است که بر هيچ کس پوشيده نيست و در بيانات مقام معظم رهبري بارها به آن تأکيد شده است و در سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي نيز به آن توجه ويژه اي داشته اند.
علي صالح آبادي افزود: اقتصاد دانش بنيان جزو آروزهاي نظام است که اقتصاد کشور که اقتصاد مبتني بر درآمدهاي نفتي، توليدات و فرآورده هاي نفتي است، بخشي از درآمد ها از محل اقتصاد دانش بنيان تأمين شود.
وي خاطر نشان کرد: براي رسيدن به اين مهم بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود که در اين خصوص جلسات متعددي با اداره ثبت و معاونت علمي فناوري رياست جمهوري برگزار شد تا ارتباط بازار سرمايه در بحث مالکيت ها و دارايي هاي فکري برقرار شود.
سخنگوي سازمان بورس گفت: موضوع مهم براي تحقق اين هدف تأمين منابع مالي است يعني افرادي اختراعي دارند که بايد با تأمين مالي به مرحله توليد و تجاري سازي برسند در غير اين صورت، در مرحله ايده و اختراع ثبت شده باقي مي ماند بنابراين بدون تأمين مالي و سرمايه گذاري نمي تواند به مرحله بروز و ظهور برسد.
صالح آبادي با بيان اينکه از طريق اقتصاد دانش بنيان مي شود اين ارتباط را برقرار کرد و حتي اقتصاد را برمبناي اين محل تعريف و تأمين کرد، گفت: در جامعه به دليل وجود افراد نخبه و زبده و ظرفيت هاي علمي صحبت از ارتباط دانشگاه و صنعت مي شود اما در عمل حلقه گمشده اي بين دانشگاه و صنعت وجود دارد به گونه اي که گاهي نخبگان و مخترعان از صنعت دور مي مانند و از سوي ديگر صنعت از وجود اختراعات و مخترعان بي خبر است.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ايجاد بازاري که در آن طرفين عرضه و تقاضا در يکجا به يکديگر برسند را فرصتي مناسب براي برقراري ارتباط درست و منطقي دانشگاه و صنعت خواند و گفت: از طريق بورس ايده اين فرصت فراهم مي شود که دارندگان ايده و اختراعات بر اساس يک ساز و کار تعريف شده، ايده و اختراع خود را عرضه کنند يا اينکه با صاحبان صنعت براي اجرايي شدن آن مشارکت کنند.
وي گفت: انتظار نمي رود که اين بازار بلافاصله بعد از شکل گيري به بازاري بزرگ تبديل شود اما وقتي ظرفيت هاي آن به صاحبان صنعت و فکر معرفي شود، عرضه کننده و متقاضيان زيادي را دور هم جمع مي کند و البته در ابتداي کار مشکلاتي وجود خواهد داشت که براي رفع آن نيازمند همفکري با دستگاه هاي ذي ربط ، اساتيد و صاحبان فکر وجود دارد که اين بازار به نحو احست به جامعه معرفي شود.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکيد بر اهميت ايجاد يک بازار متشکل براي اختراعات به موضوع برند و برندسازي اشاره کرد و گفت: امروز در دنيا روي موضوع برند بسيار کار شده و اقتصادهايي بر مبناي آن اداره مي شود اما بورس ايران فقط ميزبان شرکت هاي توليدي مانند، فولاد، مس، خودرو، سيمان، پتروشمي و پالايشگاهي و شرکت هاي خدماتي مانند بانک ها و بيمه و مخابرات است و هم اکنون در بازار سرمايه ايران اثري از حضور اقتصاد دانش بنيان نيست.
وي اظهار داشت: در اهميت برند و برندسازي همين کافي است که يک شرکت غذايي مانند فست فود مک دونالد نه تنها از فروش هر همبرگر در تمام شعب خود در هر کشوري به دليل برندش درآمد کسب مي کند بلکه بابت عرضه سهام خود در بورس درآمد و تأمين مالي بسيار خوبي کسب مي کنند و سهام اين شرکت ميليون ها دلار ارزش دارد.
سخنگوي سازمان بورس تصريح کرد: در ايران نيز بنگاه هايي وجود دارند که صاحب برند هستند و مي توان اين برندها را مورد عرضه و تقاضا قرار داد. همين امر عاملي است که مي تواند به حفظ برند و حتي کيفيت محصولات آن کمک کند و سطح توليدات در بخشهاي مختلف را در مرور زمان ارتقاء دهد و به بخش واقعي اقتصاد نيز کمک کند.
صالح آبادي در ادامه سخنراني خود به تشکل صندوق هاي سرمايه گذاري مخاطره پذير اشاره کرد و گفت: تشکيل صندوق هاي VC امسال در دستور کار است. اين صندوق ها روي تعدادي اختراع سرمايه گذاري مي کنند که با به نتيجه رسيدن حتي يک اختراع، اين صندوق ها درآمد خوبي را کسب مي کنند.
وي افزود: صندوق هاي VC در کشورهاي پيشرفته وجود دارد اما فعلاً در ايران به مرحله اجرا نرسيده است اما در صورت راه اندازي صندوق هاي سرمايه گذاري مخاطره پذير، حمايت مناسبي از اختراعات و پژوهشگران در قالب تجاري سازي انجام مي گيرد.
صالح آبادي در پايان خاطر نشان کرد: وجود بورس ايده و صندوق هاي سرمايه گذاري مخاطره پذير، نه تنها بستري براي تجاري سازي اختراعات به ثبت رسيده است بلکه با ايجاد اين فرصت به جوانان زبده و خلاق انگيزش لازم براي شکل گيري اختراعات و ايده هاي جديد را مي دهد و نوعي تشويق و بهايي است که به صاحبان فکر براي خلق نوآوري هايشان مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن