تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810099491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما: مالزی برای پیوستن به ترانس پاسیفیک تحت فشار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوباما: مالزی برای پیوستن به ترانس پاسیفیک تحت فشار نیست کوالالامپور – ایرنا - باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه فشار واشنگتن بر مالزی برای پذیرش پیمان همکاری های فرا اقیانوسیه ای موسوم به ترانس پاسیفیک (تی.پی.پی) را رد کرد.


به گزارش ایرنا، وی پس از دیدار با نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی در نشست خبری در پوتراجایا شرکت کرد و گفت که من نیز توسط حزب دموکرات در آمریکا تحت فشار قرار گرفته ام.
چهره های مخالف دولت مالزی طی چند روز گذشته و پیش از سفر روز گذشته اوباما به مالزی تاکید داشتند که رییس جمهور آمریکا در این سفر کوالالامپور را برای امضای پیمان همکاری های فرا اقیانوسیه ای تحت فشار قرار می دهد.
مردم مالزی طی دوسال گذشته و پیش از این سفر نیز در تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به پیوستن کوالالامپور به این پیمان به دلیل پیامدهای احتمالی سرمایه گذاری و ترس از آینده اقتصادی بدنبال امضای آن نشان دادند.
اوباما گفت: قبل از پیش بینی ها، همه باید صبر کنید و شاهد پیمان نهایی باشید.
وی گفت: برگزاری اعتراضات، راهپیمایی ها و وارد آوردن اتهام های سیاسی قابل پیش بینی بود و این نه تنها برای مالزی و آمریکا بلکه برای تمام کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وجود دارد.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی نیز اطمینان داد که منافع کلی ورود این کشور به پیمان همکاری های فرا اقیانوسیه ای بیشتر از معایب آن است.
وی گفت 12 اقتصاد حاشیه اقیانوس آرام در حال مذاکره هستند و می تواند برخی بازنده و برخی برنده باشند.
نخست وزیر مالزی همچنین گفت که حساسیت های داخلی مالزی در مذاکرات دو جانبه با اوباما اعلام شده است.
مخالفان این پیمان در مالزی تاکیددارند آمریکا با استفاده از تاکتیک زور به دنبال ورود مالزی به پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک است و امکان تحت فشار قرار گرفتن این کشور وجود دارد.
استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، آمریکا و ویتنام که 40 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند در مذاکرات این پیمان حضور دارند.
ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی نیز از مخالفین پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک است و تاکید دارد مالزی طرف بازنده این توافقنامه است.

** اوباما و پرواز ام.اچ 370
رییس جمهور آمریکا همچنین گفت که واشنگتن کمک های بیشتری برای کمک به جستجوی پرواز ام.اچ 370 مالزی در جنوب اقیانوس هند در اختیار این کشور قرار می دهد.
بوئینگ 777 مالزی 17 اسفند ماه یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد و تاکنون اثری از آن بدست نیامده است.
هم اکنون یک فروند زیردریایی بدون سرنشین آمریکا در یکهزار و 600 کیلومتری شهر پرت استرالیا و در اعماق چهار هزار و 500 متری این اقیانوس در حال جستجو و تهیه نقشه های سه بعدی از اشیاء کف اقیانوس است.
اوباما گفت: من می توانم به شما بگویم که واشنگتن متعهد به ارائه منابع و کمک هایی برای یافتن این هواپیما است.
برخی رسانه ها طی چند روز گذشته احتمال داده بودند ممکن است این هواپیما توسط یک فروند موشک آمریکا ساقط شده باشد.
نیویورک تایمز نیز چندی پیش با اشاره به وجود 20 نفر از کارکنان شرکت صنعتی فری اسکیل در میان مسافران هواپیمای ناپدید شده مالزی، مدعی شد این حادثه به رقابت و جنگ پنهان شرکت های فعال در صنایع الکترونیکی ربط دارد.
یک مقام دفاعی آمریکا روز جمعه گفته بود که احتمال دارد عملیات جستجو در دریامدت زمان زیادی و سال ها ادامه یابد.
اوباما همچنین امروز بدنبال انتقادهای واردشده به مالزی در قبال جستجوی پرواز ام .اچ 370 و پنهان کردن اطلاعات پرواز، از عملیات برنامه ریزی شده جستجو توسط دولت مالزی دفاع کرد.
وی گفت: من نمی توانم از طرف کشورهای منطقه صحبت کنم، اما می توانم بگویم که واشنگتن و شرکای دیگر با اشتیاق اطلاعات را به دولت مالزی ارایه کرده و برای عملیات جستجو نیز کمک ارایه می کنند.

** آمریکا و بحران اوکراین
رییس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد اعمال تحریم های یک جانبه علیه روسیه بدون همراهی اروپا اشتباه است.
وی روسیه را کشوری معرفی کرد که به تعهدات خود برای کاهش تنش در نواحی شرقی اوکراین عمل نکرده است و گفت که تحریم های یک جانبه آمریکا جوابگو نیست و واشنگتن بدنبال موضع قوی تر برای جلوگیری از تحرکات روسیه است.

** مناسبات آمریکا و مالزی
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی نیز گفت که با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای ارتقاء روابط دو کشور و همکاری جامع گفت وگو و توافق کرده است.
وی گفت: این نشانه ای از مرحله جدید در روابط مالزی با آمریکا و همکاری بیشتر دو کشور در زمینه های اقتصادی، امنیتی، آموزش و پرورش، علوم و فن آوری است.
وی از توافق برای ادامه گفت وگوهای مقامات ارشد دو کشور خبر داد و گفت تنش های ارضی در جنوب دریای چین نیز در دیدار با اوباما مورد بحث قرار گرفته است.
نخست وزیر مالزی گفت که در این مذاکرات بر حل این اختلافات در چارچوب قوانین بین المللی تاکید شد.
مالزی هم اکنون نه تنها با چین به عنوان یک شریک اقتصادی روابط دوستانه ای دارد، بلکه دو کشور دارای اختلافات ارضی در جنوب دریای چین هستند.
نجیب تون رزاق هم اکنون بر سر دو راهی بزرگ در خصوص روابط آینده این کشور با چین و آمریکا قرار گرفته است.
مالزی از نظر اقتصادی برای روابط با چین اهمیت خاصی قائل است اما از نظر نظامی توجه شایانی به آمریکا دارد. انتخاب یکی از دو می تواند پیامدهای امنیتی و یا اقتصادی زیادی برای این کشور کوچک حوزه جنوب شرق آسیا در پی داشته باشد.
به همین دلیل است که نخست وزیر مالزی پس از دیدار با اوباما درجمع خبرنگاران بدون ذکر جزییات تنها می گوید اختلافات ارضی با چین باید در چارچوب قوانین بین المللی حل شود و مانند همیشه در قبال آن سکوت می کند و تلاش می کند فشاری بر پکن وارد نشود.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا عصر روز گذشته پس از سفر به ژاپن و کره جنوبی وارد مالزی شد و قرار است روز دوشنبه نیز به فیلیپین به عنوان آخرین مقصد سفر آسیایی سفر کند.
آساق**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن