تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812585350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاء سلامت از شاخص های توسعه یافتگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گیلان : ارتقاء سلامت از شاخص های توسعه یافتگی است رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به بهداشت و سلامت گفت : ارتقاء سلامت از شاخص های توسعه یافتگی جامعه است .


ˈمحمد علی نجفیˈ روز یکشنبه در همایش هفته سلامت در سالن اجتماعات بانک صادرات در رشت با بیان این که امروز تلاش همه ما برای رسیدن به شاخص های توسعه است ، افزود : همه ما بایستی برای توسعه سلامت به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جامعه تلاش کنیم .
وی اظهار داشت : توسعه ای پایدار و دست یافتنی است که بر توسعه انسانی استوار باشد ، بنابراین توجه به بهداشت و سلامت انسانها برای دست یافتن به توسعه یافتگی بسیار حائز اهمیت است .
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان این که سلامت جسم به سلامت روان وابسته است ، تصریح کرد : سلامت فرد ، پیشتاز سلامت خانواده و جامعه است و جامعه سالم ، افراد و خانواده سالم می خواهد و خانواده سالم نیز افراد سالم را می طلبد .
وی بیان داشت : ما برای رسیدن به این بخش نیازمند عبور از مراقبت های ویژه اجتماعی ، معنوی و جسمی هستیم که بایستی تمام سعی خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم .
نجفی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان ˈ یک عمر سلامت ، با خودمراقبتی ˈ تصریح کرد : خودمراقبتی نیازمند زیست سالم است بنابراین در این بخش باید همه فعالیت ها و تلاش ها را برای استفاده از زیست سالم به کار گیریم .
وی با بیان این که بخش فردی خودمراقبتی استفاده از هنر خوب زیستی و آماده شدن برای حضور در جامعه فرد و اجتماعی است ، اظهار کرد : داشتن سلامت عاطفی ، احساس آرامش ، اعتماد به خود و عشق به دیگران در خودمراقبتی فردی بایستی مورد توجه قرار گیرد .
نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر این که خودمراقبتی باید وجود انسان را در بخش خانوادگی و اجتماعی آماده کند ، تصریح کرد : در کنار این بخش نیازمند خودمراقبتی در جامعه هستیم .
وی دور شدن از خودمراقبتی های اجتماعی در شهر و روستا را یکی از مشکلات عنوان و بیان کرد : که در این بخش احترام نگذاشتن به حریم دیگران ، بهداشت روانی ، اجتماعی و زیست محیطی دیگران را می توان نام برد .
نجفی پسماندها و زباله ها را یکی از آسیب های امروز در روستا و شهرها نام برد و یادآور شد : این موضوع یکی از آسیب های اجتماعی است که نیازمند حضور دستگاه های مرتبط هستیم .
استاندار گیلان با تاکید بر این که فضای جامعه را باید از هر گونه مشکلات مصون و پاک نگه داشته شود ، یادآور شد : این مهم وظیفه ما مدیران بخش دولتی است که زمینه های اجتماعی و اندیشه های فرهنگی این بخش را فراهم کنیم .
وی با بیان این که استراتژی های لازم برای سلامت و توسعه این بخش در استان گیلان در اولویت قرار دارد ، اظهار کرد : ترویج مشارکت ، جلب همکاری همه بخش ها ، فراهم کردن بستر مناسب و دسترسی به سلامت و ارتقاء آگاهی ها در زمینه مسایل مربوط به سلامت از مواردی که بایستی مورد توجه قرار گیرد .
نماینده عالی دولت در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به خودمراقبتی معنوی خاطر نشان کرد : خودمراقبتی معنوی به ما کمک می کند تا با خالق هستی آشنا شویم و معنای زندگی را درک کنیم .
وی بیان داشت : همانطوری که تغذیه با مواد غذایی برای بدن ما ضروری است ، پرورش روح مان نیز یک ضرورت است .
وی در پایان با بیان این که بحث فرهنگی و مقوله مهم خودمراقبتی باید از مدارس آغاز شود ، تصریح کرد : چگونه زیستن باید از مهدهای کودک و مدارس آغاز شود که دست اندرکاران آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارند .
توانمند سازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی ، عموم مردم نیازمند خود مراقبتی ، خانواده خاستگاه خود مراقبتی ، رسانه ها مروجان خود مراقبتی ، نهادها و پایگاه های مردمی کانون های خود مراقبتی ، تیم سلامت مربیان خود مراقبتی و سیاستگذاران و مدیران اجرایی حامیان خود مراقبتی روز شمار هفته سلامت است .
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است .
ˈیک عمر سلامتی ، با خود مراقبتی ˈ شعار امسال هفته سلامت است . ک/2
7286/604
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن