تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820997075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت دهه مجاهدت خیران، برای ارتقاء شاخص های سلامت درشهرستان بروجن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشت دهه مجاهدت خیران، برای ارتقاء شاخص های سلامت درشهرستان بروجن شهرکرد- ایرنا- خیران سلامت بازوی کمکی مسوولان و بخش دولتی برای ارتقاء شاخص های سلامت هستند و در زمان حاضر نیز کمک های خیران سلامت از راهکارهای موثر برای رفع مشکلات تامین تجهیزات و امکانات اولیه مورد نیاز بخش سلامت و درمان است.


به گزارش ایرنا، مقوله سلامت ازشاخص های مهم توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود، مشکلات اقتصادی و محدودیت اعتبارات دولتی از عواملی است که ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان را با مانع مواجه می کند و این نقیصه مشارکت خیران برای ارتقاء شاخص های سلامت را دوچندان می کند.
سابقه مشارکت خیران و علاقه مندان به ارتقاء شاخص های سلامت در بروجن را می توان تا سال 1220 با تاسیس مدرسه دارالفنون درشهر بروجن توسط ˈشهاب السلطنهˈ ردیابی کرد، وی زمینه ساز فراگیری پزشکی توسط مرحوم ˈعباسعلی طاهریˈ در همان سال بود.
از اولین پزشکان و فعالان بخش سلامت و درمان شهرستان بروجن در سال های 1220 تا 1318 می توان ˈعباسعلی طاهریˈ، ˈمیرزا مهدی خان شارقˈ و ˈمحمدعلی صادقیˈ را نام برد.
اولین گام عملی خیران سلامت شهرستان بروجن با اهدای قطعه زمینی به وسعت چهار هزارمترمربع برای ساخت بیمارستان قدیم بروجن در سال 1315توسط خیری که در خصوص نام او نقل قول های متعددی وجود دارد، برداشته شد.
کمک برای ساخت و تامین تجهیزات این بیمارستان نیز توسط ˈمحمد جواد ایزدیˈ اهدا شد.
در سال 1319 خیری بنام ˈعلی اصغر بختیارˈ معروف به ˈسالار اشرفˈ پنج هزار مترمربع زمین در شهر بلداجی برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی اهدا کرد.
سال 1373 ˈآخداکرم خسرویˈ 273 مترمربع زمین برای ساخت بانک خون شهر بروجن اهدا کرد و در سال 1374 ˈنعمت الله زمانیانˈ 432 مترمربع زمین به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال و یک دستگاه وانت به ارزش 70 میلیون ریال برای احداث پایگاه انتقال خون اهدا کرد.
همچنین در سال 1374 ˈحجت الله خلیل زادهˈ یکهزار و 454 متر مربع زمین به ارزش 600 میلیون ریال را برای ساخت مرکز بهداشتی درمانی حضرت قائم شهر بروجن اهدا و ˈاسماعیل زمانیانˈ نیز 900 میلیون برای ساخت این مرکز اهدا کرد.
اهدای یکهزار و 200 مترمربع زمین به ارزش دو میلیارد و 200 میلیون ریال در سال 1376 توسط ˈنعمت الله زمانیانˈبرای ساخت مرکز تخصصی قلب، زنان و زایمان بیمارستان ولی عصر (عج) شهر بروجن گام دیگر خیران سلامت شهرستان بروجن برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی این شهر بود.
سال 1378 یکی از خیران بروجن سه هزار مترمربع زمین و 600 میلیون ریال برای ساخت پایگاه بهداشتی منطقه فاطمیه بروجن اهدا کرد.
در سال 1379 ˈمحمد صادق صادقیˈ نیز 200 مترمربع زمین به ارزش 30 میلیون ریال برای ساخت خانه بهداشت اهدا کرد.
کارنامه خیران سلامت شهرستان بروجن به موارد ذکر شده در بالا محدود نمی شود، در سال 1379 ˈنعمت الله بشکارˈ 570 مترمربع زمین به ارزش 40 میلیون ریال در روستای نصیرآباد برای ساخت خانه بهداشت اهدا کرد.
همچنین در سال 1384 ˈسیدحشمت الله علویˈ درشهر بلداجی 500 مترمربع زمین به ارزش 300 میلیون ریال برای ساخت مرکز بهداشتی جدید اختصاص داد و 150 میلیون ریال کمک از سوی خیران برای ساخت این مرکز اهدا شد.
در سال 1381 ˈنعمت الله زمانیانˈ سه دستگاه ˈسی تی اسکن اسپیرال، تست ورزش و اکوکاردیوگرافیˈ به ارزش 12 میلیارد ریال برای بیمارستان ولی عصر (عج) بروجن خریداری و به این مرکز درمانی اهدا کرد.
در سال 1387 نیز چهار خانه بهداشت در روستاهای ˈگدارکبک، دستگرد، ده توت و گلوگردˈ هر کدام در 103 مترمربع زیربنا و با 100 میلیون ریال هزینه توسط مشارکت مجامع امور صنفی، کارگاه های تولیدی و صنعتی و کارگاه های گزسازی شهرستان بروجن ساخته شد.
ˈحسن کریمیˈ دیگر خیر سلامت در شهرستان بروجن در سال 1387 یکهزار و 650 مترمربع زمین به ارزش 820 میلیون ریال در شهر سفید دشت برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی اهدا کرد که وزارت نفت نیز سه میلیارد ریال برای ساخت این مرکز هزینه کرد.
در سال 1390 پایگاه بهداشتی درمانی شهر فردانبه توسط دو خیر به نام های لطفی و ربیعی برای یادبود فرزندانشان به ارزش 800 میلیون ریال ساخته شد.
اهدا کامل تجهیزات دندانپزشکی توسط خانواده مرحوم ˈاحمد مرادیˈ به ارزش یک میلیارد ریال به مرکز بهداشتی و درمانی شماره چهار شهر بروجن از دیگر تلاش های خیران سلامت در این شهرستان است.
تامین 10 دستگاه برانکارد و تخت بیماربر به ارزش 400 میلیون ریال در سال 1391 توسط ˈمحمدرضا رفیعیˈ، تامین 20 دستگاه تخت اطفال به ارزش 450 میلیون ریال توسط ˈاسماعیل زمانیانˈ درسال 1392 و تامین تجهیزات بخش قلب مرکز بهداشتی و درمانی سفید دشت توسط ˈحمیدرضا طاهری زادهˈ به ارزش 450 میلیون ریال از دیگر کمک های خیران سلامت شهرستان بروجن است.
ساخت آزمایشگاه مرکزی بروجن توسط ˈحیدرعلی زمانیˈ در زمینی به مساحت یکهزار و 100 مترمربع با 750 مترمربع زیربنا در دو طبقه با پنج میلیارد ریال کمک خیری از سال 1392 در این شهر آغاز شده است.
رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان بروجن در خصوص فعالیت های این مجمع گفت: فرهنگ مشارکت مردم شهرستان بروجن در امور خیر و سلامت همچون دیگر حوزه ها سابقه ای دیرین دارد.
ˈمحمدتقی برجیانˈ در گفت وگو با گزارشگر ایرنا افزود: خیران سلامت نقش مهمی در رفع مشکل تامین تجهیزات و امکانات بخش سلامت و درمان این شهرستان دارند.
به گفته وی، خیران سلامت شهرستان بروجن برای تامین زمین، خرید تجهیزات و کمک هزینه های درمانی بیماران سخت درمان در سال های گذشته کمک های بسیاری کرده اند.
برجیان گفت: بین درآمد مردم و هزینه های درمان فاصله زیادی است و بیماران سخت درمان برای درمان خود محتاج کمک خیران سلامت هستند.
وی اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت شهرستان بروجن بصورت رسمی از سال 92 برای بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیران با هدف مشارکت گسترده مردم در تامین نیازهای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شد.
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور نیز درسفر به شهرکرد درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران سلامت، سالانه حدودچهار تا پنج هزار میلیارد ریال برای سلامت افراد نیازمند و ساخت و تکمیل پروژه های خیری اختصاص می دهند.
ˈسیدرضا نیریˈ افزود: هم اکنون یک هزار و 800 پروژه خیری در حوزه سلامت توسط 40 هزار خیر سلامت در دست ساخت می باشد.
به گفته وی، هم اکنون 168 مجمع خیران سلامت در کشور فعالیت دارد.
هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه و شعار امسال این هفته ˈیک عمر سلامت با خودمراقبتیˈ است.
7361/558/
از نرگس کریمی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن