تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روبه‌رشدترین شرکت‌های آی‌تی خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: داستان صنعت جهانی کامپیوتر در آستانه تبدیل به یک داستان ترسناک و خونین است. ولی بر اساس آمارهای منتشر شده از تحلیلگران و محققان شرکت IDC این خونریزی در نهایت کند شده است. آن‌ها عنوان کردند که حمل و نقل PC در اروپا، خاور میانه و آفریقا (EMEA) تا ۱۶ درصد کاهش یافته است و به ۲.۴ میلیون واحد در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ رسیده است.




روبه‌رشدترین شرکت‌های آی‌تی خاورمیانه


 


 

بسیاری از فعالان در جامعه شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات و خدمات فناوری اطلاعات خاورمیانه خوشحال هستند که سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده است. سالی پر از ابهام و بی‌ثباتی در برخی کشورهای منطقه و بودجه‌های محدود شرکت‌ها در زمینه‌ی IT. اگرچه کارشناسان بسیار نسبت به سال ۲۰۱۳ و هزینه‌های صرف شده روی IT امیدوار و خوش‌بین بودند، ولی سه فصل نخست سال با رکود فروش‌ها همراه بود و درآمد خوب شرکت‌ها در سال ۲۰۱۲ را به نوعی خنثی کرد.
ذی‌نفعان در کانال‌های منطقه‌ای خوشبین بودند که ویندوز ۸ مایکروسافت باعث بهبود در چرخه نرم‌افزارهای کامپیوتری، به ویژه در بخش تجاری خواهد شد زیرا در نتیجه عدم پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP از آوریل ۲۰۱۴، بسیاری شرکت‌ها در صدد ارتقای ویندوزهای خود خواهند بود. 

داستان صنعت جهانی کامپیوتر در آستانه تبدیل به یک داستان ترسناک و خونین است. ولی بر اساس آمارهای منتشر شده از تحلیلگران و محققان شرکت IDC این خونریزی در نهایت کند شده است. آن‌ها عنوان کردند که حمل و نقل PC در اروپا، خاور میانه و آفریقا (EMEA) تا ۱۶ درصد کاهش یافته است و به ۲.۴ میلیون واحد در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ رسیده است. 

با وجود کاهش در فروش جهانی PC، سال گذشته نخستین نشانه‌های گذار به سوی سومین پلتفرم محاسباتی را به خود دید و با این گذار، ظهور اقتصادهای دیجیتال در خاور میانه نیز صورت پذیرفت. این امر باعث شد تا برخی عرضه کنندگان و توزیع کنندگان به سوی تغییراتی بزرگ سوق پیدا کنند. با آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، Channel Middle East شرکت‌هایی را معرفی می‌کند که باید به آن ها توجه کرد. 

برخی از حاضران در این لیست تاکنون توانسته اند فرصت‌های رشد و کسب‌وکاری زیادی را برای شرکا و همکاران خود در منطقه به ارمغان بیاورند. دیگر شرکت‌ها زیر ذره‌بین هستند زیرا چیزی برای برای چالش یا اثبات کردن دارند. به هر حال، این شرکت‌ها از این رو قابل توجه هستند که قرار است در سال ۲۰۱۴ مسائل را در این حوزه همچنان جالب توجه نگه دارند.

شرکت Palo Alto Networks 



این شرکت عرضه کننده محصولات امنیتی اخیرا در حال گسترش محیط آنالیز بدافزار خود WildFire می‌باشد که پلتفرم امنیت سایبر نسل جدید در سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. این شرکت می‌خواهد به شرکای کانال خود کمک کند تا این بازار جذاب به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را هدف قرار دهند.
 
با حضور لوک وروورت به عنوان مدیر کانال‌های EMEA، سازماندهی کانال‌های این عرضه کننده در حال توسعه ابزارهایی می‌باشد که توسط آن‌ها شرکا می‌توانند به آسانی عملکرد و تطابق خود با استراتژی‌های کلان شرکت را دنبال کنند.

شرکت Mitsumi Distribution



به عنوان یکی از توزیع کنندگان برتر دستگاه‌های الکترونیکی، میتسومی عزم خود را جزم کرده که بر بازار توزیع حکمفرما شود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ بسیار تلاش کرد تا بتواند جاپای خود در امارات، کنیا، نیجریه، مراکش، و موریس را محکم کند. 

جاگات شاه به عنوان مدیر عامل، راهکارها و محصولات خود را افزایش داده است و اخیرا قراردادی با سامسونگ امضا کرده تا مسئول توزیع تمامی محصولات آن در کشورهای حوزه صحرای آفریقا باشد.

شرکتEMT Distribution 



اگرچه EMT Distribution اخیراً درهای خود را به روی ارائه دهندگان راهکارها و یکپارچه کنندگان سیستم‌ها در خاورمیانه باز کرده است، ولی مدیرعامل آن، محمد مبصری با حوزه توزیع در منطقه خارومیانه و شمال آفریقا ناآشنا نیست، زیرا که شش سال گذشته عضوی از شرکت رقیب یعنی کامگارد بوده است. مبصری مرد شماره یک کامگارد و دلیل اصلی پیشروی این شرکت در زمینه‌ی امنیت ارزش افزوده IT بود که به عقیده‌ی متخصصان و تحلیلگران، تجربه‌ی به‌دست آمده در این زمینه وی را قادر خواهد ساخت تا EMT را به جایگاه‌های رفیعی برساند. شرکتی که می‌خواهد جا پای خود را در منطقه به عنوان یک شرکت برتر در بخش توزیع ارزش افزوده (VAD) محکم کند. 

دستور کار اصلی برای EMT این است که تضمین کند این شرکت زیرساخت‌های مناسب را برای مهیاکردن گردش مالی سریع تر برای شرکا و عرضه کنندگانش فراهم می‌آورد. به علاوه، این شرکت سرمایه گذاری خود را روی آموزش شرکا و انتقال دانش و برنامه‌های صدور گواهینامه برای شرکایش در منطقه را پیش گرفته است. 

EMT عملیات‌های خود در منطقه را شروع کرده است، ولی مبصری کاملاً آگاه است که اگر شرکت می‌خواهد رشد کرده و به موفقیت دست یابد، باید اکوسیستم شرکای خود را با آموزش، انتقال دانش، و دیگر روش‌های ترویج کانال تقویت کرده تا ارائه دهندگان راهکارها و شرکای SI خود را در بازی خونین فروش راهکارها در منطقه خاور میانه متمایز کنند.
بدین منظور، مبصری استراتژی‌ای تدوین کرده است که نه تنها ارزش افزوده را در محوریت EMT قرار داده است، بلکه می‌خواهد که این شرکت به شرکایش کمک کرده تا برای مشتریانشان به مشاور کسب و کاری قابل اعتمادی تبدیل شوند.

شرکت LENOVO 



این شرکت که اخیرا رتبه اول در صنعت PC را از HP ربوده است، اخیرا در صدد حکمفرمایی چندپلتفرمی در این صنعت است. این شرکت اخیرا و در بازار رو به مرگ PC توانسته به خوبی راه خود را باز کرده و نه تنها در صنعت کامپیوتر، بلکه در صنعت تبلت‌ها هم از پیشگامان باشد. 

جیلالی لاهیانی، مدیر توسعه شرکای کانال‌های کسب و کاری در این شرکت، تغییرات زیادی را پیش بینی کرده و در ژوئن ۲۰۱۳ شرکت لنووبا عرضه شش گوشی اندرویدی در یک روز، تعهد خود به این بازار و همچنین گوشی‌های همراه را نشان داد، صنعتی که باعث شده ستون‌های لنوو محکم تر نیز بشوند.

شرکت HP



مگ ویتمن می‌گوید که در طی این دو سال که مدیر عامل HP بوده ام پیشرفت زیادی را مشاهده کرده ام، ولی هنوز راه برای رفتن زیاد است. به عقیده او شرکت اچ پی باید توانایی خود را در مسائل اجرایی افزایش داده و اطمینان حاصل کند که کانال و مشتریان را در محوریت کارهایش قرار داده است. 

با وجود افزایش فروش‌های کسب‌وکاری اچ پی در طی دو سال گذشتته، ویتمن اظهار داشت که این شرکت کاملا روی استراتژی کسب وکاری خود و با محوریت «درگیری کانال‌ها و قیمت گذاری» تمرکز خواهد کرد.

شرکت DELL



موسس و مدیر عامل این شرکت یعنی مایکل دل از یک استراتژی ۵ تا ۱۰ ساله نام می‌برد که روی تبلت‌ها و بازارهای نوظهور متمرکز است و شرکت را از یک تولید کننده دستگاه‌های دیجیتال برای مصرف کنندگان، به یک عرضه کننده‌ی کسب‌وکاری و سازمانی تبدیل می‌کند. 

Dell تولیدکننده شماره سه در صنعت کامپیوتر است که به گفته موسس آن، در حال گذار از یک تقویم فصلی به یک تقویم ۵ تا ۱۰ ساله است که شامل توسعه ظرفیت فروش و توسعه بازارها و راه یابی به بازارهای نوظهور است. در حالی که مایکل دل اعلام کرد تبلت‌ها بخشی از این استراتژی خواهند بود، به گفته وی DELL به سوی گوشی‌های هوشمند نیز تاخت و تاز خواهد کرد. این شرکت ساختار جدیدی برای کانال‌های خود تشریح کرده است که به گفته وی فرصت‌های جدیدی را پدید خواهد آورد. همچنین این شرکت اعلام کرده که تاثیر تغییرات ساختاری این شرکت «سریع تر، ساده تر، بهتر و بزرگ تر» خواهد بود. 

شرکت Microsoft



تصاحب شرکت نوکیا، دستگاه‌های موبایل و خدمات کسب و کاری آن توسط مایکروسافت، و برنامه‌ی آن برای لایسنس کردن حق اختراع‌های نوکیا، پرچم موبایل‌ها را در این شرکت به اهتزار در آورده است. این اقدام خالی از ریسک نیست، ولی می‌تواند استراتژی خوب و پرسودی برای مایکروسافت باشد. استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت در صدد است تا تمرکز شرکت را روی «دستگاه‌ها و خدمات» متمرکز کند، استراتژی ای که وی در سال ۲۰۱۲ معرفی کرده بود.
 
همچنین محصول جدید آن‌ها یعنی ویندوز ۸ با اقبال عمومی مواجه نشد و نتوانست ناجی بازار کامپیوترهای شخصی باشد. این اتفاق برای تبلت آن‌ها یعنی Surface نیز نیفتاد. بنابراین این شرکت برای موفق شدن باید تمرکز خود را روی دستگاه‌های موبایل، و افزایش کمیت و کیفیت اپلیکیشن‌های ویندوز فون بکند. باید هزینه‌های زیادی را روی بازاریابی و توسعه کانال‌های خود کرده تا آگاهی از ویندوز فون را افزایش دهد. تنها زمان می‌تواند نتیجه‌ی این حرکت شجاعانه از مایکروسافت را در اکوسیستم کانال‌های خاور میانه مشخص کند.


شرکت Ingram Micro Middle East


 
با خیزش رایانش ابری در منطقه، Ingram Micro Middle East از پیشگامان این عرصه، به شرکا و مشتریان خود کمک می‌کند تا از رایانش ابری بهره برداری کنند. 

Ingram Micro خاورمیانه، آفریقا و ترکیه، تحت مدیریت دکتر علی بغدادی، دو نوع فروشنده را مشخص کرده اند که در توسعه‌ی صنعت رایانش ابری در منطقه نقش مهمی دارند: ارائه دهندگان خدمات رایانش ابری (CSPs) که می‌خواهند زیرساخت رایانش ابری خود را ساخته و خودشان راهکارهای رایانش ابری را ارائه دهند، و دلالان خدمات رایانش ابری (CSBs) که می‌خواهند با هزینه‌های اندک یک راهکار بسته بندی شده و آماده را پیاده سازی کنند. 

به گفته‌ی Ingram Micro، این شرکت برنامه دارد تا استراتژی go-to-market خود را برجسته ساخته و خدمات ابری متعددی را در سال ۲۰۱۴ معرفی کند.


شرکت Redington Gulf



ردینگتون گالف که یکی از بزرگتین توزیع کنندگان در منطقه‌ی خاور میانه و آفریقا می‌باشد، در سال‌های اخیر حجم کسب و کار و درآمد خود را افزایش داده است. با ۲۳ شرکت وابسته در منطقه و بیش از ۴۰ برند عرضه کننده، ردینگتون گالف یکی از جامع ترین پورتفولیوهای محصولات فناوری اطلاعات در منطقه را در اختیار دارد. 

این شرکت تحت رهبری اشیش بهاراتی در حال تدوین برنامه‌های رشد خود بوده که دربرگیرنده‌ی رشد درونی در کسب و کارهای بالغ، محصولات جدید یا توسعه جغرافیایی در منطقه می‌باشد. این شرکت که در سال گذشته ۲.۱۲۳ میلیارد دلار فروش داشت، آماده است تا با شرکایش به سمت فرصت‌های نوظهور در منطقه بشتاید.




 


تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن