تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814715760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تناقضات آمریکا در اجرای صلح در خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: واشنگتن پست :
تناقضات آمریکا در اجرای صلح در خاورمیانه
روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در مقاله ای نوشت: اجرای پروژه صلح خاورمیانه توسط آمریکا با گذشت مدت های زیاد از آن نتوانسته محقق شود .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ این روزنامه در ادامه مقاله خودنوشت : پروژه صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین که با مدیریت آمریکا انجا م می گیرد به حلقه هایی از شکست های سیاسی تبدیل شده که نه تنها تاثیری در بهبود شرایط نداشته بلکه وجب تشدید تنش ها در این منطقه شده است . 

آخرین دور از مذاکراتی که میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و جان کری ،‌ وزیر خارجه آمریکا برگزار گردید بی نتیجه بود و این دو هم پیمان همچنان به تقلا برای بهبود روابط خود و همچنین     پیشرفت در مذاکرات سازش ادامه می دهند . 

جکسون دیل در ادامه مقاله خوددر واشنگتن پست نوشت : اسرائیلیان همچنان رویای " اسرائیل بزرگ " را در سر می پروانند . با این حال اکثریت قاطع نمایندگان و سردمداران صهیونیست معتقدند ناچارند از اشغال بخشهایی از نوار غزه و بلوک غرب چشم پوشی کنند . این بخش ها باید در دستان مردم فلسطین باقی بماند تا مقامات این کشور حاضر شوند به میزمذاکره با اسرائیل بیایند . 

در سال 1990 ، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خطابه ای با اعلام ناامیدی از پیشرفت مذاکرات صلح به مقامات اسرائیلی گفت : وقتی اصلاحیاتی در روند مذاکرات انجام دادید و تغییری ایجاد شد می توانید برای شروع مذاکرات اقدام کنید . 

در مذاکراتی که از ماههای گذشته و به تلاش های بی وقفه آمریکا انجام می گیردموضوعات مختلفی مطرح می شود تا طرف فلسطینی راضی به حضور در گفتگوها و اعطای امتیاز شود که از جمله آنها می توان به حق بازگشت فلسطینیان ، وضعیت اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اشاره کرد . 


واشنگتن پست همچنین تصریح کرد : با این حال نمی توان جنایات و تجاوزاتی که اسرائیل علیه مردم فلسطین به خصوص ساکنان نوار غزه اعمال کرده نادیده گرفت . غزه بارها مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته است . این تجاوزات یکی از عواملی است که منجر به شکست مذاکرات سازش طی 25 سال گذشته تاکنون شده است . 


همچنین تصمیم اسرائیل برای سرعت بخشیدن به روند شهرک سازی ها بخصوص در بلوک غرب بر خشم فلسطینیان از تل آویو افزوده است . اسرائیل در حومه مرزهای سال 1967 شهرک سازی های فراوانی داشته و اعلام کرده که این شهرک ها به مرزها پیوسته و جزو منطقه یهودی نشین تلقی می شوند . 


در ادامه مقاله با اشاره به وضعیت دموکراسی و امنیت در دیگر مناطق خاورمیانه نیز آمده است : ادعای اوبامابرای اجرای عدالت و آزادی در سوریه بیش از سه سال است که نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن هزاران شهروند بی گناه سوری  و تخریب بسیاری از زیرساخت های این کشور نداشته است . 
 
حمایت واشنگتن از تروریستها در سوریه نیز یکی دیگر از تناقضات کاخ سفید در اجرای صلح و امنیت است . بر اساس گزارشات موثق بسیاری از ادوات جنگی ،‌ تانک ها و ابزارآلات حرفه ای نظامی که در اختیار شورشیان و اراد مسلح در سوریه قرار دارد تا علیه نظامیان بشار اسد بجنگند از آمریکا به ترکیه ، قطر و عربستان تحویل داده شده تا به تروریستها داده شود .




انتهای پیام / 






تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن