تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804906730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیخ الاسلام: مهم نیست ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت بوده یا نه، او فردی توانا در عرصه بین‌الملل است/ عدم صدور وزیرا برای ابوطابی بیناگر خوی سلطه‌گری آمریکاست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
شیخ الاسلام: مهم نیست ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت بوده یا نه، او فردی توانا در عرصه بین‌الملل است/ عدم صدور وزیرا برای ابوطابی بیناگر خوی سلطه‌گری آمریکاست

شیخ الاسلام: مهم نیست ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت بوده یا نه، او فردی توانا در عرصه بین‌الملل است/ عدم صدور وزیرا برای ابوطابی بیناگر خوی سلطه‌گری آمریکاست
مشاور بین الملل رئیس مجلس اعتقاد دارد که سفیر معرفی شده از سوی ایران برای حضور در سازمان ملل از چهره‌های شناخته شده در عرصه بین المللی است.
به گزارش نامه نیوز، معرفی حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل با واکنش هایی تند و منفی از سوی مقامات آمریکا روبرو شده است. انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه ابوطالبی یکی از نقش‌آفرینان واقعۀ ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر سفارت آمریکا بوده، باعث شد برخی گروگان‌های سابق آمریکایی از جمله باری روزن و جان لیمبرت، از دولت اوباما بخواهند از صدور ویزا برای او خودداری کند. گروهی از نمایندگان کنگره این کشور نیز معرفی ابوطالبی را توهین‌آمیز قلمداد کردند.

این درحالیست که ابوطالبی در گفتگویی در اوایل مارس اعلام کرده است وی مترجم موقت این گروه بوده و نقش دیگری نداشته است. او در گفتگو با "خبرآنلاین" گفت: «من یکی دو بار در ترجمه به انگلیسی یا فرانسوی [به آنها] کمک کردم.»

ابراهیم اصغرزاده، از رهبران گروه گروگان گیری، هم عنوان کرده است ابوطالبی در میان سران گروهی که "لانه جاسوسی"، را اشغال کردند، نبوده است. آقای اصغرزاده از آن زمان، سیاستمداری اصلاح طلب بوده است.

با این وجود اما مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن حمید ابوطالبی، سفیر پیشنهادی ایران برای سازمان ملل، اجازه ورود به خاک ایالات متحده را نخواهد داشت.

بر طبق این قانون که سناتور جمهوری خواه «تد کروز» از ایالت تگزاس آن را پیشنهاد داده، آنهایی که «تروریست‌های شناخته شده» توصیف شده‌اند از ورود به ایالات متحده و خدمت در سازمان ملل به عنوان سفیر، منع می‌شوند. این قانون باید به تایید مجلس نمایندگان آمریکا برسد و تنها پس از امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا، لازم الاجرا خواهد شد.

در همین راستا  حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی که در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا مترجمی دانشجویان تسخیر کننده را برعهده داشته است در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز در این باره گفت: به نظر من مهم نیست که ابوطالبی چه می‌کرده. آیا به گفته خودش در آن ماجرا مترجم بوده یا نه، این موضوع در ماهیت قضیه که تحمیل خوی سلطه‌گری آمریکاست تاثیری ندارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها زیاده‌گویی می‌کنند که نشان از قوانین تحمیلی و خوی سلطه‌گری‌شان دارد. بر اساس توافق برای هر فردی که به سازمان ملل معرفی می‌شود باید ویزا صادر شود که آنها زیر حرفشان زده‌اند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به سیستم برتن وودز گفت: به عنوان نمونه در ابتدا سیستم نرخ ارز بر نظام پایه طلا - دلار بود به گونه‌ای که هر اونس طلا معادل 36 دلار در نظر گرفته می‌شد. در این نظام، دلار بر حسب طلا تعریف شده بود و تمام پول‌های دیگر بر حسب دلار تعریف می‌شد.اما در سال 1971 به دلیل ادامه کسری تراز پرداخت‌ها، افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی، نیکسون رییس جمهور وقت آمریکا قابلیت تبدیل دلار به طلا را لغو کرد و نرخ ارز شناور برای دلار تعریف شد.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: آمریکا شایستگی میزبانی از سازمان‌های بین المللی را ندارد. وقتی کنگره آمریکا موضوعی را تصویب می‌کند جهان مجبور است آن را اجرا کند. تحمیل قوانین داخلی آمریکا بر کل جهان تنها هدف کشور آمریکاست.

شیخ‌الاسلام در پایان با اشاره به اینکه ابوطالبی فرد توانایی است و قابلیت حضور در این سمت را دارد گفت: ابوطالبی بر سه زبان انگلیسی، فرانسه و ایتالیا مسلط است و تاکنون در سمت سفارت نیز حضور داشته است. وی یکی از چهره‌های توانای سیاسی و بین‌المللی است که درک بالایی از مسائل دارد.





1393/1/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن