تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مظاهری: ائمه جمعه از بیان مطالب حساسیت برانگیز خودداری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله مظاهری: ائمه جمعه از بیان مطالب حساسیت برانگیز خودداری کنند اصفهان - ایرنا - آیت الله « حسین مظاهری » از مراجع عظام تقلید گفت: ائمه جمعه در خطبه ها باید مطالب مفید و پرمحتوا بیان کنند و از بیان مطالب حساسیت برانگیز و غیر ضروری خودداری نمایند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری ، این مرجع تقلید روز شنبه در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان با وی، اظهار کرد: رعایت ادب و احترام به دیگران در سخنرانی و به خصوص در تبلیغ دین، لازم است.
وی افزود: عصبانیت در حین سخنرانی و به کارگیری الفاظ ناشایست و توهین آمیز یا استفاده از عبارات عوامانه، مانع تاثیر و نفوذ مطالب سخنران است و ائمه جمعه باید به این حقیقت توجه کنند.
رییس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت غنا بخشی به محتوای خطبه های نماز جمعه، گفت: خطبه های نماز جمعه می تواند تاثیر مطلوبی در گسترش اخلاق اسلامی در جامعه داشته باشد لذا ائمه جمعه باید در خطبه ها مردم را برای ریشه کن کردن رذائل اخلاقی و جایگزین کردن فضائل و صفات نیکوی انسانی، تشویق کنند.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت اعتدال در امور از سوی امامان جمعه و جماعات، اظهار کرد: ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه هستند لذا باید در بیان مسائل سیاسی در خطبه ها، از هرگونه افراط و تفریط بپرهیزند.
آیت الله مظاهری با تاکید بر لزوم عقلانیت و خردورزی در جامعه به خصوص در بین خواص و افراد تاثیرگذار، گفت: اگر احساسات خطیب بر عقل او غلبه کند، خطبه او تنش زا می شود و نه تنها در جامعه پذیرش ندارد، بلکه با عکس العمل منفی مواجه می شود.
وی با اشاره به برخی آیات و روایات درباره خلوص نیت با یادآوری چند توصیه اخلاقی از بزرگانی همانند امام خمینی و علامه طباطبایی، ائمه جمعه را به تقویت هرچه بیشتر روحیه اخلاص فراخواند و افزود: ارزش اعمال و کردار آدمیان، وابسته به میزان اخلاص آنان است از اینرو بزرگترین اعمال بدون خلوص نیت، از منظر تعالیم دینی هیچ ارزشی ندارد.
وی تصریح کرد: چنانکه اعمال به ظاهر کم ارزش، اگر خالصانه انجام شود، نزد خداوند متعال ارزشمندترین اعمال است.
رییس حوزه علمیه اصفهان در این دیدار با اشاره به جایگاه رفیع تبلیغ از نظر اسلام، منزلت ائمه جمعه و جماعات را به عنوان مبلغان اسلام و تشیع، منزلتی ممتاز و ارزشمند توصیف کرد و افزود: ائمه جمعه و جماعات باید در حفظ جایگاه اجتماعی خود بکوشند و مراقب باشند گفتار و رفتار آنان و حتی عملکرد اطرافیان و یا وابستگان آنها، به این جایگاه حقوقی با اهمیت ضربه نزند.
د / 7132
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن