محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844441972
جمعهها با منتظران آیا امام زمان(عج) از کشتهشدن خوف دارد+پاسخ آیتالله جوادی آملی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جمعهها با منتظران
آیا امام زمان(عج) از کشتهشدن خوف دارد+پاسخ آیتالله جوادی آملی
آیتالله جوادی آملی میگوید: بر پایه برخى روایات، خوف از کشتهشدن، از اسباب غیبت وجود مبارک ولىّ عصر(عج) است. ترس یاد شده هرگز «خوف مذموم» نیست که از ضعف نفس بر مىخیزد، بلکه هراسى عقلى است که امرى بس پسندیده و در برخى موارد لازم و ضرورى است.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، سالهاست که امام عصر(عج) در پشت پرده غیبت به سر میبرند و منتظران حضرتش ثانیهها، دقیقهها، ساعتها، روزها، ماهها، سالها و قرنهای زیادی است که برای تحقق وعده الهی لحظه شماری میکنند، آیتالله عبدالله جوادی آملی در کتاب «امام المهدی(عج) موجود موعود» علاوه بر بیان فضائل منتظران به بازگویی اسرار غیبت حضرت حجت(عج) میپردازد که در ادامه میآید: *ترس از قتل بر پایه برخى روایات، خوف از کشتهشدن، از اسباب غیبت وجود مبارک ولىّ عصر(عج) است، چنان که امام صادق(ع) فرمود: قال رسول الله(ص): لا بدّ للغلام من غیبة، فقیل له: و لم یا رسول الله؟ قال: یخاف القتل. ترس یاد شده هرگز «خوف مذموم» نیست که از ضعف نفس بر مىخیزد، بلکه هراسى عقلى است که امرى بس پسندیده و در برخى موارد لازم و ضرورى است، ترس برخاسته از بستر خود دوستى که سبب گریز از خطر کردن به روز حادثه در مسیر حفظ دین و مکتب مىشود، ضعف نفسانى و صفتى ناپسند در برابر شجاعت است؛ امّا خوفى که سبب حفظ جان آدمى و هدر نشدن و بىاثر نمردن شود، ممدوح و عاقلانه، بلکه واجب است، زیرا مهم آن است که نثار خون نتیجه دهد و به ثمر بنشیند. آنکه خون مىدهد اما به مثمر بودنش نمىاندیشد، متهور است نه شجاع، زیرا شجاعت در سنجیده عمل کردن و به جا کارزار کردن است، همانگونه که وجود مبارک على(ع) در اوضاع خاصى از خطر کردن و هدر دادن جان خویش و خاندان مکرم و یاران اندکش حذر کرد: نگریستم و دیدم نه مرا یارى است و نه مدافعى و مددکارى جز کسانم که دریغ آمدم به کام مرگشان برانم، پس خار غم در دیده خلیده چشم پوشیدم و گلو از استخوان غصه آب دهان را جرعه جرعه نوشیدم و شکیبایى ورزیدم در خوردن خشمى که از حنظل تلختر بود و دل را از تیغ برنده، دردآورتر. ایشان در حالى از کشته شدن دورى مىکردند که ترس از شجاعت حضرتش هراسناک بود و این رذیلت اخلاقى را همچون دیگر رذائل، زهره نزدیکى به حریم مقدسش نبود! چگونه چنین نباشد، جایى که آن حضرت در لیلة المبیت به تنهایى و بىهیچ سلاح و دفاعى در بستر رسول خدا خوابید، با آنکه مىدانست چهل مرد مسلح قصد حمله به آنکه در بستر آرمیده را دارند و به طور طبیعى هر که را در آن بستر بیابند، به گمان پیامبر بودن به تیغ خواهند کشت! او چگونه از مرگ بهراسد که خود به عثمان بن حنیف نگاشت: اگر تمام عرب در صفى یگانه به جنگم آیند، هرگز به آنها پشت نخواهم کرد. گاه با حمله او دشمنان تار و مار مىشدند و به کوهها پناه مىبردند و یکدیگر را به دورى از تیغش توصیه مىکردند، بلکه مىگفتند که گویا فرشته مرگ در جایى است که على آنجاست. شجاعت آن حضرت بدان پایه بود که پیامبر خدا(ص) در جنگ خیبر او را مهاجم بىفرار نامید و کافران را به حمله و دلاورىاش تهدید مىکرد. بدین ترتیب مراد آن حضرت از ترس در اینگونه روایات، ترس عاقلانه است که عین شجاعت است؛ نه ترس برخاسته از ضعف نفس، پس باید گفت که حضرت ولىّ عصر(عج) از آن ترساناند که با ظاهر شدن در میان مردم، پیش از آنکه موعد الهى آن فرا رسد، حضرتش را به قتل رسانند و بدینسان با شهادت آخرین ذخیره الهى، دین حقیقى و غیر محرّف خدا رخت بربندد و واسطه فیض میان خالق و مخلوق قطع شود و امدادهاى الهى به شایستگانش نرسد و وعده حاکمیت صالحان محقق نشود و. . . . این ترس نه از سر ضعف نفس بلکه عین تدبیر و نهایت شجاعت است و عمل به آن، واجب؛ به ویژه آن ذات مبارک، آخرین ذخیرۀ الهى است و همین سبب امتیاز ایشان از دیگر معصومان(ع) است، چرا که سایر ائمه(ع) چون شهید مىشدند، حجّت و معصوم دیگرى در زمین قیام مىکرد؛ اما وجود مقدس امام عصر(عج) آخرین حجّت و امام معصوم الهى است. * رهایى از بیعت طاغوتها اسحاق بن یعقوب در نامهاش که به دست دومین نائب خاص حضرت ولى عصر(عج) محمد بن عثمان عمرى به آن حضرت رساند، در ضمن سؤالات خویش از حکمت غیبت پرسید و آن حضرت پاسخ فرمود: اما در خصوص علت غیبت پس؛ بدان که خداى سبحان مىفرماید: اى مؤمنان! از امورى نپرسید که چون هویدا گردند، اندوهگین مىشوید. همه پدرانم ناگزیر از بیعت طاغوت زمانشان بودند؛ اما من در حالى ظهور خواهم کرد که بیعت هیچ طاغوتى را بر گردن ندارم. این روایت افزون بر آنکه بیان یکى از اسرار غیبت آن وجود مبارک است، نشان مىدهد که حضرتش در زمان ظهور، تمام طاغوتهاى عصرش را به اسلام ناب فرا مىخواند و اگر استنکار یا استکبار ورزند، با آنان مبارزه مىکند و بر سر احکام الهى با کسى مداهنه، مواهنه و سازش روا نمىدارد و این رهایى، خود از برکات غیبت آن حضرت است، وگرنه هیچ امام معصومى از بیعت با خلفاى ستم اموى، مروانى و عباسى خشنود نبوده است. * افاضه تدریجى بىشک، امام معصوم(ع) واسطه فیض خدا بر خلق است و حضور مشهودانه ایشان خود فیضى مضاعف است؛ اما این فیضرسانى با شرایط و مقدمات خاصى ملازم است که بدون آنها موجود مستفیض یا از فیض محروم مىشود؛ یا از آن بهره تامّى نمىبرد، زیرا رابطه میان موجود فیّاض و مستفیض سه گونه است: 1- فیاض و مستفیض توان اعطا و دریافت دفعى فیض را داشته باشند، همچنان که قرآن کریم در شب مبارک قدر بر قلب مقدس پیامبر گرامى اسلام(ص) نازل شد و مشام جان آن حضرت یکجا به شمیم وحى الهى مست فیض شد. 2-نه فاعل در اعطا تام باشد و نه قابل در استفاضه؛ همانند مادرى که طفلش را شیر مىدهد که نمىتواند تمام شیر دوره شیرخوارگى را یکجا در اختیار طفل بگذارد، همان طور که کودک نیز نمىتواند سهمیه تمام مدت شیرخوارگىاش را دفعاً دریافت دارد که این عدم توانایى افاضه و استفاضه هر دو را تدریجى مىسازد. 3-فاعل در اعطا تامّ باشد؛ امّا قابل نتواند فیض را به طور دفعى دریافت کند؛ مانند معلّمى که سالها در رشتهاى از علوم مانند ریاضى تحقیق و تدریس مىکند و مىتواند فرمولى اصلى به شاگردانش بیاموزد که چندین قاعده و فرمول فرعى ریاضى از آن استخراج شود و در اعطاى دانش خود با هیچ قید و شرطى روبهرو نیست؛ اما دانشآموزان هنوز بدان پایه از دانش ریاضى نرسیدهاند که بتوانند قواعد و فرمولهاى فرعى مختلف را از همان یک فرمول اصلى استخراج کنند، در نتیجه نمىتوانند از افاضه دفعى معلم استفاضه کنند. براین اساس، سخن از تدریج اعطا و افاضه الهى، ناظر به عدم قابلیت مستفیض است نه نقص فاعل فیاض؛ و اشاره به تدریج افاضه در آیه إِنَّ رَبَّکُمُ اَللّٰهُ اَلَّذِی خَلَقَ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیّٰامٍ و آیات مشابه به این معنى است که دریافت فیض تدریجى در هر درجه، قابل را براى دریافت فیض بعدى مستعد مىکند، وگرنه افاضه دفعى آن فیض از سوى خداى سبحان مانعى نداشته و ندارد. افاضه فیض تدریجى نیز براساس توان و استعداد قابل، دو گونه است: گاهى قابل توان جذب دفعى فیض الهى را ندارد؛ امّا مىتواند فیض تدریجى خداى سبحان را یا بىواسطه یا با کمترین وسایط فیض دریافت کند، همانگونه که معجزات انبیاى عظام و کرامات اولیاى کرام از این دستهاند و نزول مائده آسمانى براى حضرت مریم(س) شاهد این معناست: کُلَّمٰا دَخَلَ عَلَیْهٰا زَکَرِیَّا اَلْمِحْرٰابَ وَجَدَ عِنْدَهٰا رِزْقاً قٰالَ یٰا مَرْیَمُ أَنّٰى لَکِ هٰذٰا قٰالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اَللّٰهِ إِنَّ اَللّٰهَ یَرْزُقُ مَنْ یَشٰاءُ بِغَیْرِ حِسٰابٍ و عبارت بِغَیْرِ حِسٰابٍ گویاى ظهور فیض الهى بر طریقى غیر از روند معمول عالم طبیعت است، چرا که قانون عادى طبیعت بر وجود واسطههاى فراوان در تحقق اشیاء جریان دارد، حال آنکه در چنین مواردى فیض الهى برخلاف قانون عادى و مبتنى بر حذف یا تقلیل واسطهها ظهور مىیابد. بنابر آنچه گذشت، برخوردارى از فیض حکومت صالحان، گرچه از سوى مبدأ فیاض بىگذراندن مقدمات مانع ندارد، قابلها فاقد استعداد لازم براى دریافت جمعى فیض و تابع شرایط، مقدمات و زمینههاى لازماند، بهگونهاى که تا آن شرایط و مقدمات در بستر زمان فراهم نیایند، نمىتوانند به این فیض الهى برسند و از شرایط اساسى استقرار حکومت صالحان، پرورش انسانهاى صالح و ایجاد آمادگى در مردم براى پذیرش حکومت عادلانه جهانى است که غیبت امام معصوم عصر(عج) براى تحقق این شرایط است. انتهای پیام/ک
93/01/22 - 10:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]
صفحات پیشنهادی
آیا امام زمان(عج) از کشتهشدن خوف دارد+پاسخ آیتالله جوادی آملی
آیا امام زمان عج از کشتهشدن خوف دارد پاسخ آیتالله جوادی آملی آیتالله جوادی آملی میگوید بر پایه برخى روایات خوف از کشتهشدن از اسباب غیبت وجود مبارک ولىّ عصر عج است ترس یاد شده هرگز خوف مذموم نیست که از ضعف نفس بر مىخیزد بلکه هراسى عقلى است که امرى بس پسندیده و در برخىجمعهها با منتظران تکالیف و وظایف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی
جمعهها با منتظرانتکالیف و وظایف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملیراه امام عصر عج جز راه قرآن و عترت نیست و منتظر امام عصر عج مىبایست با قرآن و آموزههایش از سویى و با سیره عترت از سویى دیگر آشنا باشد تا بتواند با اقتدا به آنان خود را براى حضور در محضر امام زمان عج آماده سجمعهها با منتظران ماجرای باربری که مورد عنایت امام زمان(عج) بود
جمعهها با منتظرانماجرای باربری که مورد عنایت امام زمان عج بودباربری در تبریز مورد عنایت امام زمان عج بود نقل است یک روز بار سر شانهاش بود که دید بچه کارگری از بالای داربست سقوط کرد این حمال هم دستاش بلند میکند میگوید الهی نگهدارش به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاریتکالیف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی
تکالیف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی کد خبر ۳۹۰۲۵۳ تاریخ انتشار ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۶ - 04 April 2014 راه امام عصر عج جز راه قرآن و عترت نیست و منتظر امام عصر عج مىبایست با قرآن و آموزههایش از سویى و با سیره عترت از سویى دیگر آشنا باشد تا بتواند با اقتدا به آنان خوحاشیههای کاروان زائران صلح سوریه در قم از سوال و جواب برنده صلح نوبل و آیتالله جوادیآملی تا مراقبت اعضای خا
حاشیههای کاروان زائران صلح سوریه در قماز سوال و جواب برنده صلح نوبل و آیتالله جوادیآملی تا مراقبت اعضای خارجی کاروان بر اسرافکاروان زائران صلح سوریه که از شنبه در ایران به سر میبرند روز گذشته دوشنبه به اصفهان سفر کرد و ضمن دیدار با آیتالله جوادی آملی در همایش ادیان علیه تتوصیه آیتالله جوادیآملی به هنرمندان
توصیه آیتالله جوادیآملی به هنرمندان کد خبر ۳۹۱۶۹۷ تاریخ انتشار ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹ ۰۷ - 09 April 2014 آیت الله جوادی آملی گفت اگر هنرمند از قله عقل بالا برود جامعه را عقلانی میکند و اگر در خیالات باشد همانی میشود که ماهوارهها تبلیغ میکنند به گزارش فارس هنرمندان بسیجی وجان شپتون در گفتوگو با فارس: غرب از تندروهای مذهبی استفاده ابزاری میکند/خرد عمیق آیتالله جوادی آملی در ما ا
جان شپتون در گفتوگو با فارس غرب از تندروهای مذهبی استفاده ابزاری میکند خرد عمیق آیتالله جوادی آملی در ما اثرگذار بودجان شپتون از اعضای کاروان صلح سوریه با بیان اینکه غرب از تندروهای مذهبی استفاده ابزاری میکند گفت این تکفیریها بودند که به قلمرو سوریه حمله کردند و علیه بیگانتشار تازهترین آثار آیتالله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب تهران
انتشار تازهترین آثار آیتالله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب تهرانتازهترین آثار چاپ شده آیتالله العظمی جوادی آملی نظیر ۲۰ هزار نسخه از کتاب مفاتیحالحیات چاپ سی و دوم تفسیر گرانسنگ تسنیم و جلد سوم کتاب رحیق مختوم در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به مخاطبان این عرصه ارائهتکالیف و وظایف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی
تکالیف و وظایف منتظران به روایت آیتالله جوادی آملی راه امام عصر عج جز راه قرآن و عترت نیست و منتظر امام عصر عج مىبایست با قرآن و آموزههایش از سویى و با سیره عترت از سویى دیگر آشنا باشد تا بتواند با اقتدا به آنان خود را براى حضور در محضر امام زمان عج آماده سازد به گزارش گروسیر مطالعات انسان شناسی و جهان شناسی در آثار آیت الله جوادی آملی
سیر مطالعات انسان شناسی و جهان شناسی در آثار آیت الله جوادی آملی تهران - ایرنا - انسان شناسی و جهان شناسی به عنوان دو مقوله مهم در مطالعات اسلامی دارای جایگاه ویژه ای در آثار آیت الله عبدالله جوادی آملی است که در زمینه های قرآنی عرفانی فلسفی و کلامی مطرح می شود به گزارش روز شسه دعا برای امام زمان علیه السلام
سه دعا برای امام زمان علیه السلام سه دعا برای شناخت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف وظیفه هر شیعه مهدوی است به گزارش نامه نیوز سه دعا برای امام زمان علیه السلام ۱ـ دعا برای شناخت امام زمان علیه السلام معرفت و شناخت امام زمان امری حتمیآیتالله جوادی آملی: اطاعت از فرامین الهی تنها راه تربیت صحیح جامعه است
آیتالله جوادی آملی اطاعت از فرامین الهی تنها راه تربیت صحیح جامعه استاستاد حوزه علمیه قم گفت اطاعت خداوند و پیروی از دستورات انبیای الهی و ائمه اطهار ع راه رسیدن به تربیت صحیح و پرورش فرزندانی صالح است به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله عبدالله جوادی آملی امروز در جلسهجمعهها با منتظران ۷ عامل سلب توفیق/ ماجرای چهارزانو خوابیدن یک مرجع تقلید
جمعهها با منتظران۷ عامل سلب توفیق ماجرای چهارزانو خوابیدن یک مرجع تقلیددر آخر الزمان کارها بر عکس میشود معروف منکر میشود و منکر معروف مردم امر به منکر و نهی از معروف میکنند امام علی ع میفرماید به کسی که کارهای زشت را خوب بشمرد توفیق داده نمیشود به گزارش خبرنگار آیآیتالله جوادی آملی: ستون فقرات ملتی که جیب خالی داشته باشد شکسته است
آیتالله جوادی آملی ستون فقرات ملتی که جیب خالی داشته باشد شکسته استیکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه ستون فقرات ملتی که جیب خالی داشته باشد شکسته است افزود چنین ملتی توان حرکت و مقاومت ندارد و همانگونه که حضرت علی ع فرمودند چنین ملتی گرفتار تملق میشود به گزارش خبرگزاری فآیتالله جوادی آملی: برای تحقق صلح جهانی باید غرور را رام کرد
آیتالله جوادی آملی برای تحقق صلح جهانی باید غرور را رام کرد حضرت آیتالله العظمی جوادی آملی گفت برای تحقق صلح جهانی باید به پیام انبیای الهی توجه داشت و ابتدا غرور و خودخواهی را راه کرد آفتاب استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در جمع اعضای کاروان زائران صلح سوریه اظهار کردتکرار/آیتالله جوادیآملی: سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز حرام است
تکرار آیتالله جوادیآملی سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز حرام استاستاد حوزه علمیه قم گفت رانندگی با سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز خلاف شرع و حرام است به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیتالله عبدالله جوادیآملی در دیدار رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور با تسلیت فرا رسیدن سالروزآیت الله جوادی آملی:اعتقاد به ابدیت هنر، متجلی را پدید می آورد
آیت الله جوادی آملی اعتقاد به ابدیت هنر متجلی را پدید می آورد قم – ایرنا – آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت اعتقاد به مرگ و ابدیت و دوری از خودخواهی و غرور باعث ایجاد هنر متجلی می شود به گزارش ایرنا وی روز چهارشنبه در دیدار هنرمندان بسیجی و مسوولان فرهنگی هنری اس-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها