تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسیدن به راه حل جامع با ایران نزدیک نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رسیدن به راه حل جامع با ایران نزدیک نیست


موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی آمریکا (IISS) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: توافق موقت هسته ای ایران به نیمه راه خود رسیده و لحن اکثر تحلیل ها و تفاسیر عمومی درباره احتمال رسیدن به توافق نهایی مثبت شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "مارک فیتس پاتریک" مدیر برنامه منع تکثیر و خلع سلاح در مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی این مؤسسه منتشر شد نوشت: توافق موقت هسته ای ایران به نیمه راه خود رسیده و لحن اکثر تحلیل ها و تفاسیر عمومی درباره احتمال رسیدن به توافق نهایی مثبت شده است.

هفته گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران به تعهدات خود در چارچوب "طرح مشترک اقدام" پایبند مانده است. ایران رقیق سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20 درصدی خود را تا سطح پنج درصد به اتمام رسانده است و تبدیل باقیمانده ذخایر به اکسید برای استفاده در صفحات سوخت ادامه دارد. آمریکا نیز دو میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران را آزاد کرده است.

"دیوید پترائوس" مدیر سابق سیا گفت که احتمال رسیدن به توافق نهایی هم اکنون بیشتر از پنجاه درصد است. یک مفسر دیگر تحولات مثبت اخیر را به واکنش ایران به انعطاف‌پذیری‌ها نسبت می‌دهد.

منابع نزدیک به مذاکرات در وین نیز می گویند یک دلیل برای خوش بینی این است که طرف ها گزینه های مختلف را به طور مفصل بررسی می‌کنند تا به اهداف مورد نظر خود برسند. این رویکرد عملگرایانه در پیشنهاد ایران مبنی بر تغییر طرح رآکتور تحقیقاتی اراک مشهود است.

یک دلیل دیگر برای خوش بینی این است که مذاکرات همزمان ایران با آژانس نیز عملگرایانه پیش می‌رود. مدیر کل آژانس اوایل ژوئن گذشته پاسخ های ایران را سازنده خواند و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز چند روز قبل گفت که اگر آژانس مدارکی برای ادعاهای خود مبنی بر آزمایش چاشنی های انفجاری در پارچین ارائه کند ، کشورش با بازدید آژانس از این سایت نظامی مشکلی ندارد.


مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی آمریکا مدعی شد: اما در سه ماه باقیمانده تا مهلت تعیین شده در بیستم ژوئیه ، مذاکره کنندگان باید به مشکلات دشوارتر یعنی تعداد سانتریفیوژها و سرنوشت فردو رسیدگی کنند.


نویسنده در پایان مدعی است: نمی‌خواهم حس خوش بینی را که وجود دارد ، از بین ببرم اما چشم انداز برای رسیدن به یک راه حل قابل قبول در آینده را نزدیک نمی‌بینم.


شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن