تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799108504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگیری از افزایش وزن راه رسیدن به سلامتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جلوگیری از افزایش وزن راه رسیدن به سلامتی است رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در آستانه هفته سلامت، گفت: برای حفط تندرستی و سلامتی، تعادل در مصرف مواد غذایی و جلوگیری از افزایش وزن به عنوان اصلی ترین راهکار مطرح است.


سید ˈحسین میر شریفیˈ با بیان اینکه 48 درصد مردم کشور ما چاق هستند یا اضافه وزن دارند، اظهار کرد: به عبارت دیگر، حدود نیمی از افراد 15 تا 65 سال کشور یعنی 8 میلیون و 900 هزار نفر از هموطنان دچار عوارض ناشی از اضافه وزن بوده و هر سال 55 هزار و 100 نفر به این دلیل فوت می کنند.
میرشریفی با بیان این که ذائقه افراد از کودکی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: علاقه کودک به غذاهای سالم را از ابتدا در کودکان پرورش دهیم و با رعایت توصیه های بهداشتی،از سلامت خود و اعضای خانواده مراقبت کرده و با فعالیت بدنی مرتب و روزانه انرژی مصرفی را افزایش داده و وزن خود را در محدوده طبیعی نگه داریم.
رییس شبکه بهداشت و درمان با بیان چند توصیه عملی برای کنترل اشتها، گفت: مواد غذایی که سبب تحریک در غذا خوردن بیشتر می شوند را از معرض دید و دسترس خارج کرده و قبل از آنکه کاملا سیر شویم دست از خوردن کشیده، وعده های غذایی را در ساعات معینی از روز، به طور منظم صرف کرده و لقمه ها را آرام بجوید، در بین غذا آب ننوشید و مهمتر از همه بیش از نیاز بدن، غذا نخورید.
وی صرف غذا به همراه کارهایی مثل مطالعه و تماشای تلویزیون را صحیح ندانست و افزود: در وعده های غذایی از بشقاب های کوچک استفاده کرده و از قرار دادن دیس غذا با حجم زیاد در سر سفره خودداری کرده و بلافاصله پس از صرف آن، میز یا سفره را ترک کنید.
میرشریفی از ریزه خواری به عنوان یکی از مواردی که منجر به افزایش وزن می شود نام برد و افزود: سعی کنیم وعده های اصلی غذا یعنی صبحانه، ناهار و شام را حذف نکنیم، زیرا در این صورت به ریزه خواری می پردازیم.
وی با توصیه به استفاده از آب یا دوغ کم نمک بدون گاز به جای نوشابه های شیرین و گازدار، اضافه کرد: از مصرف شربت های پاکتی و پودری خودداری کنید چرا که بهترین نوشیدنی، شربت های خانگی کم شیرین و انواع دوغ کم نمک و کم چرب و آب میوه های طبیعی می باشد.
وی با تاکید بر نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب، گفت: در هنگام گرسنگی آب بنوشید به این علت که مواد زائد را از بدن دفع می کند و علاوه بر آن جلوی زیاد غذا خوردن را می گیرد، لازم به ذکر است که نوشیدنی های کافئین دار مانند آب عمل نمی کنند، همچنین چای کمرنگ و بدون قند و شکر را دو ساعت بعد از غذا می توان نوشید.
با تاکید بر استفاده از گوشتهای کم چرب و با کاهش مصرف گوشت قرمز، میرشریفی گفت: از گوشتهای سفید مانند مرغ و ماهی بیشتر استفاده و پیش از طبخ مرغ پوست آنرا جدا کرده و غذاهای آماده مثل سوسیس، کالباس و پیتزا که دارای مقدار زیاد چربی هستند را مصرف نکنید، همچنین به جای سرخ کردن، مواد غذایی به صورت بخارپز، آب پز، تنوری یا کبابی تهیه شود.
وی تصریح کرد: لبنیات کم چرب مثل شیر، ماست و پنیر را جایگزین لبنیات پرچرب نموده و بهتر است برای پختن غذا ها از انواع روغن مایع به ویژه روغن زیتون، کلزا یا کنجد استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه سبزی خوردن یکی از عادات خوب ایرانیان است گفت: همیشه سر سفره سالاد باشد تا همه اعضای خانواده از آن میل کنند و حتی در محل کار نیز مقداری میوه شسته شده به همراه داشته باشیم، حتما روزانه پنج وعده میوه و سبزی استفاده کنید.
تهرام564/5570
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن