تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813228547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل دادگاه جنایات جنگی در کوزوو و رفع ابهامات قاچاق انسان ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تشکیل دادگاه جنایات جنگی در کوزوو و رفع ابهامات قاچاق انسان ها بلگراد- ایرنا - پارلمان کوزوو پس از بحث و مشاجره طولانی لایحه تشکیل دادگاه ویژه به منظور رسیدگی به ادعاهای شورای اروپا مبنی بر قاچاق اعضای بدن انسان ها در قلمرو کوزوو را تصویب کرد.


به گزارش روز جمعه رسانه های خبری بالکان، تشکیل این دادگاه صرفا برای رسیدگی به اتهامات وارده بر کوزوو در خصوص قاچاق اعضای بدن صرب های ربوده شده در سال های 1998 تا 2000میلادی در قلمرو کوزوو است که در گزارش ˈدیک مارتیˈ نماینده شورای اروپا به آن اشاره است.
در گزارش نماینده شورای اروپا که در سال 2010 میلادی منتشر شد به جنایات چریک های استقلال طلب کوزوو علیه حدود 300 زندانی صرب کوزوو در زمان جنگ انجام داده بودند، اشاره شده است.
در این گزارش که در آن ˈهاشم تاچیˈ نخست وزیر کنونی کوزوو نیز زیر سئوال رفته، اشاره شده است که اعضای گروه جدایی طلب های کوزوو اعضای بدن قربانیان را قاچاق می کردند.
مجلس کوزوو روز پنجشنبه گذشته پس از مدتی بحث و مشاجره مصوبه دولت پریشتینا را برای تشکیل دادگاه ویژه با 89 رای موافق در قبال 22 رای مخالف تصویب کرد.
وظیفه این دادگاه که در آن قضات بین المللی نیز شرکت خواهند داشت رسیدگی به ناپدید شدن بیش از 250 صرب، قاچاق اعضای بدن انسان ها و همچنین قاچاق مواد مخدر در قلمرو کوزوو در سال های 1998 و 1999 است.
مقامات کوزوو پس از فشارهای سیاسی که از سوی واشنگتن و بروکسل بر آنها وارد شده است، با تشکیل این دادگاه موافقت کردند.
ˈهاشم تاچیˈ نخست وزیر کوزوو در واکنش به تشکیل دادگاه ویژه جنایات جنگی در کوزوو ضمن اینکه تشکیل این دادگاه را اعمال بی عدالتی نسبت به کوزوو توصیف کرد، نمایندگان پارلمان را به دادن رای موافق با پیشنهاد تشکیل دادگاه جنایات جنگی فراخواند.
نخست وزیر کوزوو همچنین در مقابل نمایندگان مجلس گفته بود که این دادگاه اتهامات غیرمنصفانه نماینده شورای اروپا را پاک خواهد کرد
ˈعاطیفه یحیاگاˈ رییس جمهور کوزوو نیز در این رابطه با اشاره به اینکه کوزوو با چالش های زیادی روبرو است، برای رفع هرگونه ابهام در مورد اتهامات وارده در گزارش شورای اروپا برای قاچاق اعضای بدن صرب ها در قلمرو کوزوو از اتحادیه اروپا خواسته بود تا دادگاهی برای محاکمه جنایات جنگی در کشورش تشکیل شود.
رییس جمهور کوزوو همچنین در پیامی به ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار ادامه ماموریت جدید نیروهای اتحادیه اروپا(یولکس) شده است.
اتحادیه اروپا در سال 2008 میلادی یعنی پس از اعلام استقلال کوزوو تصمیم گرفت که با اعزام نیروهایی تحت عنوان ˈای ایولکسˈ در این منطقه حضور پیدا کند و به حکومت کوزوو در امور اداری و حفظ امنیت کمک کند.
فعالیت هیات غیر نظامی اتحادیه اروپا که در اوایل متشکل از حدود 1500 نیروی پلیس و بیش از ده هزار نفر کارمند بود صرفا حفظ امنیت و کمک به پریشتینا در کارهای امور اداری در کوزوو است .
مقامات صربستان از ادامه فعالیت هیات غیر نظامی اتحادیه اروپا استقبال کردند و وجود این نیروها را برای حفظ امنیت صرب های کوزوو و اجرای قوانین در این منطقه بسیار مهم می دانند.
صربستان، کوزوو را استان جنوبی خود می داند و اعلام یکجانبه استقلال آن را قبول ندارد.
اروپا**2061**1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن