تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان/ بزی در شهرستان محلات دوقلوی بره و بزغاله زایمان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها منتخب اخبار استانها:
تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان/ بزی در شهرستان محلات دوقلوی بره و بزغاله زایمان کرد
گروه استان ها: بزی در شهرستان محلات دوقلوی بره و بزغاله زایمان کرد، دمای 40 درجه در شهداد ثبت شد، تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان در ساحل خلیج فارس از مهمترین اخبار استانهای مهر طی این هفته بود.



بزی در شهرستان محلات دوقلوی بره و بزغاله زایمان کرد/ اختلال ژنتیکی عامل دوقلوزایی بره و بزغاله چندی پیش در یک اتفاق نادر در شهرستان محلات استان مرکزی یک بز ماده در سومین زایمان خود دوقلوهای نر و ماده ای زایمان کرد که یکی بره و آن یکی بزغاله هستند. نزدیک به 20 روز پیش در دامداری محمدزاده در محله سرچشمه محلات، بزی باردار پس از وضع حمل صاحب یک جفت بزغاله و بره شد.

دامدار و مسئول دامداری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بز دوران بارداری و وضع حمل کاملا طبیعی داشت و پس از زایمان متوجه شدیم که یکی از قل هایش شبیه بره است. سعید محمدزاده افزود: هم بز و هم بزغاله نر و بره ماده در سلامت کامل هستند و تغذیه دوقلوهای این بز از طریق کاملا طبیعی و از شیر مادرشان صورت می گیرد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تغذیه این حیوان افزود: بز مادر این دوقلوها در دوران بارداری؛ از جو ، علوفه سبز و کاه تغذیه کرده و هیچ گونه ماده خوراکی شیمیایی در برنامه غذایی او نبوده است. مادر نوری در دقیقه 90 از قاتل فرزندش گذشت/ تلاش 90 نتیجه داد خانواده مقتول عبدالله حسین زاده فرزند یکی از فوتبالیست های شهر رویان نور در هنگام اجرای حکم به قاتل فرزندشان رضایت دادند. مرحوم عبدالله حسین زاده فرزند عبدالغنی حسین زاده از فوتبالیست های شهرستان نور است که حدود هفت سال پیش در حادثه ای در چهارشنبه بازار نور توسط شخصی بنام " ق" به قتل رسیده بود و حکم اعدام قاتل قرار بود صبح امروز سه شنبه در زندان نور اجرا شود. پسرخاله مقتول در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: همه چیز امروز برای اجرای حکم اعدام مهیا شده بود و مادر مقتول طناب را بر گردن قاتل انداخته بود اما سرانجام با زدن یک سیلی، قاتل فرزندش را بخشید. آتش سوزی بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در محور جیرفت - کرمان/ تلفات سانحه در دست بررسی است مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از آتش گرفتن دو دستگاه اتوبوس در محور کرمان - جیرفت در اثر برخورد این دو وسیله نقلیه خبر داد. محمدمهدی بلوردی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ساعت سه بامداد روز یکشنبه در اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا این دو وسیله نقلیه در آتش سوختند. وی محل سانحه تصادف را محدوده جبالبارز تونل بهمن عنوان کرد و ادامه داد: بروز این سانحه باعث مسدود شدن محور جیرفت - کرمان شده است. مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه تلفات این سانحه در دست بررسی است، گفت: در حال حاضر خودروهای عبوری در این محور از جاده کنارگذر محور جیرفت- کرمان که برای باند دوم در حال ساخت است تردد می کنند.

خطر تبدیل تپه تاریخی طالقانی به ایستگاه CNG / میراث فرهنگی: حریم تپه حفظ شود تپه طالقانی از تپه های باستانی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد در قائمشهر بوده که زمزمه های ساخت ایستگاه سی ان جی و احداث رینگ شهری این دو اثر تاریخی را تهدید می کند. تپه طالقانی قائمشهر مربوط به هزار دوم قبل از میلاد در سال 76 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و  اکنون شهرداری خواهان ایجاد ایستگاه سی ا جی در ورودی حریم این تپه باستانی است. رئیس شورای اسلامی شهر قائم شهر خواستار نصب CNG  در ورودی حریم  تپه و نیز تبدیل تپه گردکوه به پارک موزه شد. حامد ابراهیمی گفت: درخواست تبدیل تپه به پارک موزه  ،تعیین تکلیف بخش رینگ داخلی که به علت وجود داشتن در حریم تپه ابتر مانده و نیز تملک آن توسط شهرداری قائم شهر داده شد. دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام مخالفت از نصب CNG  در محدوده این تپه باستانی که دارای حریم تعریف شده قانونی است شد و با اعلام رضایت از پارک موزه کردن تپه توسط شهرداری قائم شهر اذعان داشت : با فراهم شدن زیر ساخت ها و انجام اقدامات جدی توسط شهرداری ، ادره میراث مطالعات اختصاصی را از فردا در این منطقه آغاز خواهد کرد. افزایش ناگهانی دمای هوا در استان کرمان/ دمای 40 درجه در شهداد ثبت شد درحالیکه تا چند روز قبل هوای کرمان زمستانی بود به صورت ناگهانی دمای هوا در کرمان افزایش یافته است. مریم سلاجقه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هوای کرمان طی روزهای گذشته شاهد افزایش نسبی بوده است. وی با هشدار به کشاورزان در خصوص افزایش نسبی هوا گفت: دمای هوا در در شهداد به 40 درجه رسید و در جنوب کرمان و به ویژه در عنبرآباد و منوجان به 37 درجه رسید. سلاجقه  همچنین از افزایش دمای کرمان تا 28 درجه خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم این دما در روز آینده حداقل به 13 و حداکثر به 27 درجه خواهد رسید. وی همچنین از ثبت دمای پائین کرمان در لاله زار و 5 درجه سانتیگراد خبر داد. تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان در ساحل خلیج فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس، از تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان توسط دانش آموزان در روز ملی خلیج فارس خبر داد.

حجت الاسلام حسین مرشدی صبح دوشنبه در دومین نشست هماهنگی برنامه های چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره پیشنهاد داد طول این زنجیره انسانی را به استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز توسعه دهد که قرار است هماهنگی های این موضوع توسط استانداری هرمزگان انجام شود. وی با بیان اینکه براساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره امسال با مشارکت استانهای ساحلی شامل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به همراه استان تهران با محوریت هرمزگان برگزار می شود افزود: با توجه به استقبال سایر استانها از جشنواره خلیج فارس، علاوه بر استانهای ساحلی از نفرات برگزیده سایر استانها که حداکثر تا ۶اردبیهشت به دبیرخانه جشنواره معرفی شوند نیز در مراسم اختتامیه تجلیل می شود.

واژگونی تریلر نفتکش عراقی جاده ترانزیتی پلدختر – خرم آباد را مسدود کرد/ ورود نفت به رودخانه کشکان بر اثر واژگونی تریلر نفتکش عراقی در جاده ترانزیتی پلدختر – خرم آباد این محور به مدت بیش از چهار ساعت بسته شد. یک دستگاه تریلر عراقی به شماره 8-0332 به رانندگی عمر سبحا محمود که از کرمانشاه به سمت جنوب در حرکت بود در چهار کیلومتری شمال شهر پلدختر در پیچ آب تاف واژگون شد و بر اثر آن محموله نفت آن به درون رودخانه کشکان نفوذ کرد که این امر موجب آلوده شدن رودخانه شده و حیات آبزیان را به مخاطره انداخت. در اثر واژگونی تریلر کشنده عراقی حامل نفت جاده ترانزیتی شمال به جنوب در محور پلدختر – خرم آباد از ساعت 16 تا 19 به مدت چهار ساعت مسدود شد که صف وسایل نقلیه سبک و سنگین که در این محور متوقف شده بودند به چندین کیلومتر می رسید و مسافران زیادی در این محور سرگردان شدند. دراثر این واژگونی راننده تریلر نفتکش عراقی در دم جان سپرد که جسد وی به بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر انتقال داده شد. تخریب میراث 12 هزار ساله توسط جویندگان گنج/ انفجارهایی که سکوت مسئولان را نمی شکند هر بار برای دیدار نقاشی های 12هزار ساله بر صخره میرملاس می رویم با جای انفجارهای جدیدی روبه رو می شویم که جویندگان گنج از خود برجای گذاشته اند تا از این میراث گران بهای تاریخی رفته رفته تنها چند چاله عمیق برجای بماند.

دو مستند ساز از تهران آمده اند تا از نزدیک به دیدار یکی از سکونت گاه های بشر نخستین در 17 کیلومتری شمال غربی کوهدشت بروند و نقاشی های 12هزار ساله شکار و سوار و کمانش را در دوربین فیلمبرداری خود جای دهند؛ شاید با ساختن یک مستند از این اثر ارزنده و معرفی بیشتر آن، پای گردشگران دنیا را به سمت دیدنش بکشانند. از باریکه سنگلاخی کوه بالا می رویم تا در مسیر دیدار از "میرملاس" شاهد درخت های بسیاری باشیم که به تیغه ی بی رحم تبرسودجویان قطع شده و جنازه شان بر سینه کش راه افتاده است تا بازگردند و شبانه دور از چشم مردم و مسئولان منابع طبیعی هیزم شان را به زغال تبدیل کنند. به میرملاس می رسیم اما چند چاله عمیق در چند متری نقاشی ها راه عبور را کمی دشوار کرده است. مشخص است که چاله ها را تازه کنده اند. علت شکستگی لوله صادرات نفت گچساران برخورد خودرو است رئیس شورای اطلاع رسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: برخورد خودروهای عبوری مهمترین دلیل شکستگی خط لوله صادرات نفت گچساران است. بهمن سمغانی نژادیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با وجود نصب تابلوهای هشداردهنده در جاده های اختصاصی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تردد خودروهای سنگین با بی احتیاطی همراه است. سمغانی نژادیان افزود: برخورد خودرو سنگین با یکی از خطوط لوله نفت صادراتی که بدلیل انحراف از مسیر بوده موجب شکستگی خطوط لوله جریانی در منطقه شده و نشت نفت را به همراه داشته است. وی در ادامه اقدامات انجام شده ایمنی از همان دقایق اولیه حادثه را یک ویژگی مثبت برای اداراه ایمنی و بهداشت محیط نفت گچساران دانست و افزود: از همان دقایق اولیه حادثه مدیران عملیات و امورفنی با زیر مجموعه خود در محل حادثه حاضر و اقدامات پیشگیرانه را انجام دادند. رئیس شورای اطلاع رسانی نفت و گاز گچساران یادآورشد: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست منطقه از ابتدای وقوع حادثه سه دستگاه بلدوزر دو ماشین آب پاش، اقدام به پاک سازی محیط و جلوگیری از پیشروی نفت خروجی در سطح منطقه کردند. جوان نخبه شیرازی در کنفرانس بین المللی حقوق بشر سخنرانی می کند جوان نخبه شیرازی در کنفرانس بین المللی حقوق بشر که در آمریکا برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد. مصطفی فرح بخش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تایید این مطلب گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده به عنوان یکی از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس سخنرانی خواهم کرد. وی ادامه داد: سخنرانی من پیرامون مسائل حقوق بشر از نگاه اسلام، ترور دانشمندان هسته ای، نقض حقوق بشر و.... خواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه توسعه باید بر اساس نوآوری و خلاقیت باشد در خصوص وضعیت استان فارس افزود: توجه به جوانان در کشور  لازم و ضروری است که در این میان استاندار فارس با توجه به انتخاب مشاور در این خصوص قدم های محکمی را بر می دارد.


۱۳۹۳/۱/۲۹ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن