تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806439913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای زندگی 40 ساله در میان زباله ها/ ساماندهی معدن طلای کثیف بروجرد فرصت یکماهه گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان استمرار پیگیری مهر/
ماجرای زندگی 40 ساله در میان زباله ها/ ساماندهی معدن طلای کثیف بروجرد فرصت یکماهه گرفت
بروجرد - خبرگزاری مهر: معضل نزدیک به نیم قرنی محل دفن زباله های شهر بروجرد که نزدیک به هزاران نفر از مردم روستایی منطقه را آزار می دهد به گفته مسئولان ظرف یکماه آینده تعیین تکلیف می شود که باید منتظر ماند و دید که این 30 روز نیز به تعداد روزهای حیات 40 ساله این مشکل بهداشتی خواهد پیوست یا خیر.



به گزارش خبرنگار مهر، محل دفن زباله های شهری بروجرد با نزدیک به 40 سال دردسرسازی برای مردم، منطقه وسیعی از سراب زارم این شهرستان را تحت تاثیر تبعات بهداشتی و آلودگیهای زیست محیطی قرار داده است. انباشته شدن زباله های شهری و بوی بد ناشی از تلمبار شدن آنها گلایه روستاهای اطراف منطقه را در پی داشته است به طوریکه حدود 15 هزار روستایی از خطرات ناشی از آلودگی های محل دفن زباله بی بهره نبوده و از این موضوع رنج می برند. این در حالیست که در پی انتقادهای روستاییان در سال گذشته رسانه ها وارد عمل شده و خبرگزاری مهر در گزارشهای متعددی به انعماس مشکلات مردم پرداخت تا مسئولان امر برای تعیین تکلیف وضعیت این محل دور یک میز بنشینند.

ماجرا از این قرار است که محل دفن زباله های شهری بروجرد از 40 سال پیش تاکنون تحت مدیریت شهرداری قرار داشته ولی شهرداری به دلیل در دست نداشتن سند این اراضی امکان ساماندهی این محل را نداشته و حال منابع طبیعی به عنوان مالک زمین وارد عمل شده است تا مسئولان این اداره کل طی جلسه ای در فرمانداری ویژه بروجرد قول دهند که مشکل سند زمین محل دفن زباله های شهری بروجرد را حل کند. به دنبال آخرین پیگیریهای خبرنگار مهر در زمینه رفع مشکل سند مالکیت زمین محل دفن زباله های شهری بروجرد مشخص شد که در حال حاضر توپ رسیدگی به این مشکل بین منابع طبیعی استان، مسکن و شهرسازی و شهرداری بروجرد پاس کاری می شود تا پاسکاری این معضل میان دستگاههای مختلف موجب شود که تا پایان سال 92 ساماندهی معدن طلای کثیف بروجرد راه به جایی نبرد. شهردار بروجرد در گفتگو با مهر در رابطه با فرجام طرح ساماندهی محل دفن زباله های بروجرد می گوید: شهرداری توانست در سال 92 طرح جامع پسماند این شهر را تدوین کند.

منوچهر یوسفی با بیان اینکه بروجرد جزء معدود شهرهای استان بوده که دارای طرح جامع پسماند شده است، می افزاید: تدوین طرح جامع پسماند اولین قدم برای اجرای طرح جامع شهری بروجرد است. وی ادامه می دهد: با تدوین طرح جامع پسماند به سمت رفع مشکل محل دفن زباله های شهری بروجرد رفته و دراین زمینه اقداماتی صورت گرفته است. یوسفی با بیان اینکه نگران زمین محل دفن زباله های شهری بروجرد هستیم که باید روی آن بهسازی انجام شود می گوید: در حال حاضر تملک زمین کار مشکلی بوده که تا کنون انجام نشده است. شهردار بروجرد با ابراز نگرانی از اینکه تکلیف ماندگاری زمین برای شهرداری مشخص نیست می افزاید: اگر تکلیف زمین محل دفن زباله های شهری بروجرد مشخص شود می توانیم با در دست داشتن سند مالکیت آن به اجرای بیشتر و بهتر طرح جامع پسماند بپردازیم. وی ادامه می دهد: با رایزنیهای انجام شده با منابع طبیعی و دیگر ارگانها برای رفع مشکل سند مالکیت زمین محل دفن زباله های شهری تا یکماه آینده تکلیف ساماندهی این محل مشخص خواهد شد.

بنابر این گزارش "سراب زارم" منطقه ای در 15 کیلومتری شهر بروجرد بوده که سالهاست محل دفن زباله های شهری بروجرد را در خود جای داده است، موضوعی که تحت تاثیر علل مختلف تاکنون برای مردم منطقه نارضایتی های فراوانی به دنبال داشته است. محل یاد شده این روزها دیگر گنجایش دفع زباله ها را ندارد و همین امر وضعیت نامناسب منطقه را تشدید کرده و برای ساکنان روستاهای اطراف مشکلات زیادی به وجود آورده است. متولیان امر سالهاست خبر از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و مقصد، بازیافت و احداث کارخانه کمپوست برای رفع بلاتکلیفی هزاران تن زباله تولیدی در شهر بروجرد می دهند، وعده هایی که تاکنون به دلایل آنچه عدم وجود سند مالکیت زمین عنوان می شود محقق نشده است. این در حالیست که محل کنونی دفع زباله های شهری بروجرد در نزدیکی چند روستای این منطقه قرار دارد و استمرار وضعیت بی سامانی این محل می تواند چالشهای زیادی را در بحث سلامت مردم روستایی به دنبال داشته باشد.  










۱۳۹۳/۲/۳ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن