تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805192823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی بخش مرکزی بروجرد و ازنا تصویب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی بخش مرکزی بروجرد و ازنا تصویب شد خرم آباد -ایرنا - استاندار لرستان گفت: طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی بخش مرکزی بروجرد و ازنا تصویب شد .


به گزارش خبرنگار ایرنا ،ˈهوشنگ بازوند ˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی افزود : طرح ساماندهی سکونتگاه های روستایی به عنوان یک طرح بالادست دهیاریها در راستای اجرای طرح های هادی اجرا واین طرح های هادی در قالب سیاست های توسعه روستاها انجام می شوند .
وی اظهار داشت :به منظور بررسی وضعیت سکونتگاه های روستایی بروجرد با توجه به وضعیت این شهرستان به لحاظ احتمال زلزله و سیل و شهرستان ازنا به منظور در معرض رانش زمین بودن پس از مطالعه و کارشناسی طرح های ساماندهی سکونتگاه های روستایی این شهرستان ها تصویب شد.
وی به احتمال جابجایی روستای کمندان ازنا اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه کمیته ای متشکل از معاون امور عمرانی استانداری، شرکت آب منطقه ای، بنیاد مسکن، فرماندار، محیط زیست، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و... تشکیل شود و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به عنوان یک سند تهیه و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه شود.
وی با توجه به معظل بیکاری در این استان تصریح کرد: متاسفانه هشت سال پی در پی استان لرستان نرخ نخست بیکاری در سطح کشور دارد که امیداست با توجه به برنامه های اقتصادی سال گذشته جهت کاهش نرخ بیکاری در این استان صورت گرفته در سال 93 این رتبه اولی از بین رود .
وی گفت: یکی از برنامه های استانداری این استان تهیه سند اشتغال با برش شهرستانی آن و در اختیار گذاشتن فرمانداری های شهرستانی بوده است.
وی افزود: بر اساس این سند آمایش هر فرماندار اطلاع دارد که در سال 93 چه تعداد اشتغال با چه رویکردی مانند کشاورزی، خدمات، صنعت و... باید در شهرستان مربوط به خود ایجاد است.
وی در ادامه با اشاره به طرح های اقتصادی تعطیل در استان گفت : یکی دیگر از آسیب شناسی که روی مباحث اقتصادی در لرستان صورت گرفته، همان ظرفیت های اقتصادی خوابیده ای است که از آنها تا کنون استفاده نشده است.
وی اظهار داشت : در خصوص رفع مشکل بیکاری لرستان به دنبال استفاده از این ظرفیت ها هستیم، زیرا استان لرستان ظرفیت های خوبی مانند کشاورزی، گردشگری و... دارد که می توانند در ایجاد اشتغال تاثیر زیادی داشته باشند.
استاندار لرستان گفت: در سال گذشته کار دو مورد از این ظرفیت ها مانند مجتمع کشت و صنعت نهایی شده است، به گونه ای که با پیگیری های انجام شده روز گذشته بانک ملی در خصوص این پروژه توافقنامه خود را امضا کرده است.
وی تصریح کرد :در هفته آینده کار عملیاتی کشت و صنعت لرستان آغاز می شود که امیدواریم با بهره برداری از این مجتمع تعداد زیادی اشتغال در لرستان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ظرفیت های خوابیده این استان زمینی است که دور میدان کیو تحت عنوان ونک پارک بیش از 12 سال همچنان باقی مانده بود، است، گفت: توسط هلدینگی از سرمایه گذاری کوثر با اعتباری بالغ بردو هزار و 580 میلیارد ریال روز گذشته با شهرداری خرم آباد قرارداد آن بسته شده است.
وی افزود: سهم شهرداری در این پروژ930 میلیاردریال است، این در حالی است که بودجه شهرداری خرم آباد امسال 650 میلیارد ریال است.
استاندار لرستان گفت: امید است ،در سال جاری شاهد رشد چشمگیری در زمینه ایجاد اشتغال در لرستان باشیم، به گونه ای که در پایان سال 93 دیگر رتبه نخست بیکاری کشور را نداشته باشیم.
وی همچنین به بحث راه آهن های لرستان اشاره کرد و گفت: کار راه آهن الیگودرز به اصفهان انجام شده و در واقع فاز دورود به خرم آباد نقشه های آن تصویب شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
مدیران دستگاههای اجرایی استان در سال جاری، تلاش در جهت جذب اعتبارات شناور و افزایش سهم استان از این اعتبارات در سال 93 است.
همچنین استاندار لرستان با توجه به بودجه عمرانی کشور در سال جاری که 370 هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده بود و این رقم در مجلس شورای اسلامی به 410 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است،اظهار کرد: از این مبلغ حدود 30 درصد آن در قالب اعتبارات شناور به تصویب رسیده که جذب این رقم بستگی به تلاش و رایزنی دستگاههای اجرایی استان دارد .
وی افزود : برهمین اساس هریک از دستگاههای اجرایی استان لرستان باید حداقل سه درصد از از این رقم را برای رشد و توسعه استان، جذب کنند.
بازوند افزود: در این راستا ،یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان لرستان در سال جاری، جذب توزیع این اعتبارات در سطح استان اعلام و سهم هریک از دستگاههای اجرایی و شهرستان های استان از این بودجه مشخص خواهد شد.
استاندار لرستان، جذب سهمیه بیشتر دستگاه های اجرایی از اعتبارات عمرانی را نشانه تلاش بیشتر و موفقیت بهتر مدیران در راستای پیشبرد برنامه ها و فراهم کردن بستر مناسب خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.
7274/630
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن