تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815586554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چیستا علم ایرانی را به تلویزیون آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چیستا علم ایرانی را به تلویزیون آورد تهران-ایرنا-تهیه کننده برنامه تلویزیونی چیستا گفت: این نمایش علمی به عنوان یک مدل آموزشی نوین در کشور مطرح و به تکلیف شب دانش آموزان تبدیل شده است.


سید محسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه به نظر می آید در تولید چیستا به ایده آل ذهنی خود نزدیک شده ایم، این برنامه از سوی نوجوانان و سیستم های آموزشی کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی در مواردی شاهد بودیم که به مشق شب دانش آموزان تبدیل شده است.
وی گفت: اکنون برخی از دستگاه ها با برگزاری جلساتی، این برنامه را یک مدل آموزشی نوین به کادر آموزشی خود معرفی کرده و به دنبال اشاعه این شیوه آموزش به عنوان روشی مطلوب در مدارس هستند.
حسینی با بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی که از پخش این برنامه تلویزیونی می گذرد، نهادهای مختلفی با ما ارتباط برقرار کردند، افزود: درخواست هایی مطرح شده که علاقه مندی نهادهای آموزشی برای گسترش این شیوه آموزشی مبتنی بر مشاهده و آموزش را نشان می دهد.
تهیه کننده برنامه تلویزونی چیستا با اعلام اینکه همه دستگاه های این برنامه ساخت مهندسان ایرانی هستند، گفت: به دنبال بازتولید نمایش علمی خارجی نبودیم، ما علم ایرانی را به تلویزیون آوردیم.
وی افزود: علی رغم کمبود ها و مسائلی که دامنگیر این پروژه بود، دوستان با عزم جهادی و توجه به بضائتی که در اختیار داشتند، بهترین برنامه را برای مخاطبان تلویزیون روی آنتن ببرند.
این تهیه کننده گفت: همه دستگاه های برنامه چیستا ساخت دست مهندسان ایرانی است، ما قصد داشتیم به مخاطب خود بگوییم که این علم ایرانی است چون اعتقادمان این است با دوبله برنامه های خارجی خودباوری ملی اتفاق نمی افتد.
وی افزود: با ساخت وسایل آزمایشگاهی و استفاده از تولید ملی گوشه ای از پیشرفت های علمی کشور را پیش چشم مخاطبان قرار دادیم تا با مشاهده این پیشرفت هابه خود باوری برسند.
حسینی با اعلام اینکه چیستا نخستین برنامه علمی تلویزیونی است که به صورت طنز و مفرح روی آنتن می رود، افزود: خوشبختانه شیوه اجرای دوستان ما در این برنامه بسیار مورد توجه قرار گرفته و درخواست های مکرر مبنی بر تکرار مجدد این برنامه در هفته به دست ما رسیده است.
وی گفت: کارمان را با شعار یادگیری با طعم لذت آغاز کردیم و خوشبختانه توانستیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.
این تهیه کننده گفت: ما با مخاطبان خود از طریق شیوه های مختلفی مثل سایت چیستا و پیامک در تماس هستیم، جالب اینکه پیامک های زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه دریافت کردیم با این مضمون که پس از 20سال متوجه ماهیت فیزیک و شیمی شده اند.
این تهیه کننده با اعلام اینکه امروزه در دنیا مفهومی به نام موزه علم وجود دارد که کارشان، آموزش به روش چیستاست، افزود: ما به دنبال توسعه این مفهوم در کشورمان هستیم و امیدواریم این برنامه بتواند تلنگری در ذهن مسوولین ایجاد کرده و بهانه ای برای ایجاد این مراکز در ایران شود.
وی تصریح کرد مسئولین عالی رتبه نظام و مقام معظم رهبری بار ها تاکید کرده اند که راه پیشرفت کشور بالا بردن سطح علمی آحاد مردم است و با گسترش علم می توانیم جهشی جدی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد کنیم، چیستا نیز با همین رویکرد آغاز به کار کرد، به امید روزی که شاهد هم افزایی همه دستگا ها در جهت گسترش علم در کشور باشیم.
این تهیه کننده گفت: خوشبختانه تا امروز استقبال بسیار خوبی از برنامه صورت گرفته، حتی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز از این برنامه بازدید و ما را بسیار مورد لطف قرار داده اند، دستگاه های مختلف هم پیام هایی ارسال کرده اند، امیدوارم این دلگرمی ها تبدیل به تولیدات جدی تر و عملی تری در تلویزیون بشود.
چیستا نخستین برنامه تلویزیونی ایرانی در ژانر دانش نما به تهیه کنندگی سید محسن حسینی در 26 قسمت 40 دقیقه ای تولید و روزهای دوشنبه ساعت 18:15 از آنتن شبکه دو پخش می شود.
چیستا یا به تعبیری برنامه ای دانش نماست، که تلاش می کند مخاطبان خود را با پدیده های شگفت انگیز علمی آشنا کند.
این برنامه استودیویی - ترکیبی که به سفارش گروه نوجوان شبکه تهیه شده است، مجموعه آزمایش های شگفت انگیز برای همه گروه های سنی را به نمایش در می آورد.
این برنامه علمی تلویزیونی با حضور 50 نوجوان و بزرگترهای آن ها ضبط شده است و تلاش می کند تا نوجوانان را با آخرین پیشرفت های علمی بشر آشنا کند.
فراهنگ(4)**9187**1588
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




03/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن