تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815191907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران انرژی و رونق بازار فروش باتری های خورشیدی در پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بحران انرژی و رونق بازار فروش باتری های خورشیدی در پاکستان تهران - ایرنا - ادامه بحران انرژی در پاکستان و قطعی برق طولانی مدت، باعث رونق تدریجی بازار فروش سامانه های تولید برق خورشیدی در اسلام آباد شد.


پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان «پاکستان تودی» روز سه شنبه نوشت: آن دسته از ساکنان اسلام آباد که درآمد نسبتا خوبی دارند، برای رهایی از قطع مکرر برق در گرمای تابستان، به تازگی به خرید سامانه های تولید برق خورشیدی روی آورده اند.
با وجود قیمت نسبتا بالای سامانه های تولید برق خورشیدی، به نظر می رسد مردم به این نتیجه رسیده اند که استفاده از این سامانه برای جبران قطعی برق، نسبت به استفاده از موتور برق های بنزینی و دیزلی آسان تر و در طولانی مدت، مقرون به صرفه تر است.
یکی از فروشگاه های سامانه های مولد برق خورشیدی در اسلام آباد می گوید که اخیرا با وجود افزایش قیمت، روزانه بطور متوسط بین شش تا هفت نمونه از این سامانه می فروشد.
با وجود وعده های دولت محمد نواز شریف برای رفع بحران انرژی در پاکستان و به رغم تلاش هایی که تاکنون برای ایجاد نیروگاه های کوچک و بزرگ در مناطق مختلف این کشور صورت گرفته است، کمبود انرژی در پاکستان به حدی است که جبران آن برای دولت در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
علاوه بر روی آوردن برخی شهروندان پاکستانی به استفاده از باتری های خورشیدی، دولت پاکستان نیز به دنبال اجرای طرح آزمایشی برای استفاده از سامانه های تولید برق خورشیدی در ساختمان های برخی نقاط اسلام آباد است و در صورتی که این طرح به تصویب برسد، نصب صفحه های تبدیل نور خورشید به انرژی الکتریسیته روی بام خانه ها و ساختمان های اسلام آباد، در آینده چهره جدیدی به این شهر خواهد داد.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته با حضور در مراسم افتتاح دو واحد جدید تولید برق نیروگاه حرارتی «گدو» در ایالت سند پاکستان اعلام کرد که تسریع اجرای طرح های تولید انرژی جزو اولویت های دولت او است.
نواز شریف اعلام کرد که با تکمیل طرح های جدید نیروگاهی در پاکستان، ظرف هشت سال آینده بیش از 21 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق این کشور افزوده خواهد شد و این میزان انرژی می تواند تا حد زیاد بحران انرژی پاکستان را مرتفع کند.
مردم پاکستان در حالی از کمبود انرژی در این کشور رنج می برند که اجرای طرح عظیم انتقال گاز ایران به پاکستان، بنا به گزارش رسانه های این کشور، به دلیل بروز مشکلات ناشی از تحریم های ضد ایرانی، با تاخیر مواجه شده است. هر چند مسوولان پاکستانی بارها تاکید کرده اند که به رغم وجود این مشکلات، اسلام آباد مصمم به تکمیل این طرح و اجرای تعهدات خود است.
پاکستان اگر چه به خاطر ناامنی و حملات تروریستی گروه های شبه نظامی در مناطق مختلف هر ساله متحمل خسارات و رنج های زیادی می شود، اما آنگونه که مقامات رسمی این کشور اذعان دارند، بحران انرژی در این کشور جدی تر از بحران ناامنی و تروریسم است.
سیام *1723**1545
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




02/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن