تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادمان باشد کاري نکنيم که به قانون زمين بر بخورد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۵۴ق.ظ)
يادمان باشد کاري نکنيم که به قانون زمين بر بخورد! بياييم از امروز دستان مان مهربان تر از گذشته فرود آيند روي شانه هاي زمين و وفادار تر بمانيم به هر آنچه که در آن براي انسان به امانت قرار داده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، امروز، روز زمين پاک است. پاک از هر نوع آلودگي، پاک از هر نوع تاريکي. بياييم از امروز دستان مان مهربان تر از گذشته فرود آيند روي شانه هاي زمين و وفادارتر بمانيم به هر آنچه که در آن براي انسان به امانت قرار داده شده است. روز جهاني زمين پاک هر ساله در 22 آوريل، برابر با 2 اردي بهشت، در سراسر دنيا برگزار مي شود و به همه ي ساکنان آن يادآوري مي کند که نبايد زمين را فراموش کنند و در حفظ آن کوشا باشند. روز زمين پاک، مناسبت سالانه اي است با هدف افزايش آگاهي و تجليل از محيط زيست کره ي زمين. زميني که چندي است از ساکنانش رنجيده است و خواستار آن است که ديگر گونه بدان نگاه کنيم تا او نيز ديگر گونه ما را بپذيرد. يادداشت زير دردنامه اي است از سوز زمين تا به ما بفهماند که بي تاب مهرباني ما انسان هاست.

زمين مچاله شده است / آسمان را ناي باريدن نيست / خاک، ترک خورده است / و در رگ هاي زمين مرگ مي جوشد / و نفس مي کشد در گريبان غبار آلود خويش. / مجالي نيست چشمه ها را براي جوشيدن / مجالي نيست پرندگان را براي سرودن / مجالي نيست خاک را براي آغوش کشيدن / مجالي نيست زانوانت را براي گذر کردن / و مجالي نيست دستانت را به آبي بالا دست ها رسيدن. / زمزمه اي نيست از آب روان/ از ابر پر بار/ از نفس پاک / از رود زلال. / زمين تشنه است / بگذار سيراب شود از فرهنگ محبت / باور کنيم زمين قيمتي است / دل پاک است و ساده / و نگاهش سبزترين نگاه است بر گستره ي چشمان ما. / کجاست، فصل درخت و سبزه / کجاست، ديروزهاي سبز / کجاست، حرمت مفقود جنگل / کجاست، پر پروازها در آسمان آبي / کجاست، وسعت بي قرار گندمزار / کجاست، ارتفاع ابرهاي سپيد در سبزي ممتد درخت / کجاست، سبزي و طراوت جنگل در همسايگي دريا / کجاست، سهرابي که فرياد زند: «يادمان باشد کاري نکنيم که به قانون زمين بر بخورد!»
سال هاست که چشم ها، سينه ي آسمان زمين را به وضوح نديده است. بگذار زمين، گذشته ي زيبايش را به ياد آورد. بگذار در چشم هاي ديروز با هاله اي از پاکي فراموش شده، به روشنايي امروز ما سلام کند. بي دغدغه از آسماني بگويد که روزگاراني نه چندان دور آبي بود. آبي تر از هميشه. و زمينش سبز بود. سبز سبز.

«هادي بهي»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن