تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799264960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرزمین ما مادر ماست/شکارچی غیرقانونی باید مجازات شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازیگرسریال پایتخت: سرزمین ما مادر ماست/شکارچی غیرقانونی باید مجازات شود کرج- ایرنا- بازیگر نقش محیط بان سریال تلویزیونی پایتخت با بیان اینکه سرزمین ما مادر ماست و باید از آن حفاظت کنیم، گفت: شکارچی غیر قانونی و متجاوز به عرصه حیات وحش کشور باید مجازات شود.


به گزارش ایرنا، دانشگاه محیط زیست کشور مستقر در کرج امروز دوشنبه میزبان ˈمهران احمدی ˈبازیگر نقس ˈبهبود فریباˈ در سریال پایتخت و محیط بانانی سخت کوش و از جان گذشته سراسر کشور بود، محیط بانانی پیشکسوت از دهه 50 تا محیط بان مازندرانی که در زمان پخش سریال پایتخت در مازندران به دست شکارچیان غیرقانونی مصدوم شد.
محیط بانان گردهم آمدند تا به بررسی مشکلات و چالش های حوزه فعالیتشان بپردازند و از مسوولان مربوطه درخواست همیاری و برطرف شدن مشکلاتشان را کنند.
در نشست بررسی چالش های محیط بانی کشور که به مناسبت روز زمین پاک در دانشگاه محیط زیست کشور مستقر در کرج به همت دانشجویان این دانشگاه برگزارشد، کلیپ هایی از سریال پایتخت و همچنین کلیپ شهدای محیط بان به نمایش گذاشته شد که احساسات حاضران را برانگیخت.
ˈمهران احمدیˈ بازیگر نقش بهبود فریبا در سریال پایتخت همراه با بغض و ریختن قطرات اشک در پی نمایش این کلیپ ها، افزود: کسی که از سرزمین و محیط زیستش حفاظت و حراست نکند، نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی اظهار کرد: قبل از بازی در سریال پایتخت و حتی از سالهای پیش یکی از دغدغه های من مشکلات حوزه محیط زیست بود.
وی در پاسخ به سووال مجری نشست در خصوص چگونگی تاثیرگذاری نقش آفرینی وی به عنوان ˈبهبود فریباˈ در سریال پایتخت ، گفت: من وظیفه خود را به عنوان بازیگر انجام می دهم و یک بازیگر باید توانایی اجرای نقش های متفاوت و قابل باور را داشته باشد.
این دانش آموخته رشته بازیگری افزود: بعضی شغل ها و حرفه ها نمی توانند دولتی باشند و اگر اینجا یک محیط دولتی بود برای اظهار نظر نمی آمدم چون کار سفارشی بلد نیستم و انجام نمی دهم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هنر یکی از مقوله هایی است که نمی تواند سفارشی باشد و اگر باشد به دل نمی نشیند ، اظهار کرد: گفته اند که من برای بازی در سریال پایتخت از محیط زیست پول گرفته ام در حالیکه محیط زیست چنین پولهایی ندارد و ما باید به محیط زیست پول بدهیم.
احمدی ضمن انتقاد شدید از شکارچیان غیر مجاز، یاد و خاطره شهدای عرصه محیط بانی را گرامی داشت .
وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در جامعه بیان کرد: مردم باید در عرصه های ملی ، فرهنگی و اجتماعی نقش بارزتری داشته باشند.
این هنرمند به برخی مشکلات فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: گذاشتن زباله درساعات خارج از فعالیت کارگران خدماتی شهرداری در خیابان و کوچه ها و رها کردن زباله ها در شهرو بیابان نیاز به چاره جویی فرهنگی دارد.
***مهران احمدی محیط بان شد
احمدی در ادامه با اشاره به اینکه از چند روز پیش با پوشیدن لباس محیط بانی به صورت افتخاری وارد این عرصه شده، گفت: باید درعرصه های اجتماعی مشارکت کنیم .
وی در پاسخ به مجری نشست در خصوص چگونگی تاثیرگذاری نقشش بر مردم، بیان کرد: تا وقتی که مردم ، آثارفرهنگ وهنر و تاثیر آن در جامعه را نبینند ، هیچ چیز درست نمی شود.
این کارشناس امورهنری در ادامه برای تمام محیط بانان آرزوی سلامتی کرد و افزود: علت تاثیرگذاری کار من این است که در قالب محیط بان، دردل های این قشر را هنرمندانه بیان می کنم.
وی در ادامه با اشاره به تاثیراین نقش بر روی شکارچیان غیرقانونی نیز گفت: در روزهای گذشته شکارچیان غیرقانونی 76 قبضه اسلحه خود را پلمپ کردند که این کار تاثیر فرهنگ و رسانه را می رساند که اگر درست و به موقع از ته دل انجام شود، نتیجه می گذارد.
*** امروز روزی ماندگار ولی عذاب آور برای من است
در ادامه این نشست ˈهرمز محمودی ˈ محیط بان پیشکسوت کشورمان و دانش آموخته دانشگاه محیط زیست در دهه 50، با دیدن کلیپ نمایشی محیط بانان و مشکلات زیست محیطی کشور، لحظات دیدن این برنامه را ماندگار ولی عذاب آور در زندگی اش توصیف کرد.
وی با لحاظ یادآوری لحظات تلخ و کشته شدن همقطارانش در ماموریت های حفاظت از محیط زیست توسط شکارچیان غیرمجاز، گفت: محیط بانان در مناطقی مشغول خدمت هستند که حتی بومی های منطقه در فصل زمستان در آنجا نمی مانند و به مناطق دیگر می روند اما این افراد با حقوق ناچیز و در وضعیت سخت باید خانواده را رها کنند و به این مناطق بروند.
وی افزود: با محیط بانان باید مانند کارکنان شرکت های نفتی ها برخورد کنند که با برخورداری ازامکانات رفاهی 15 روز کار می کنند و 15 روز دیگر در ماه در کنار خانواده شان هستند .
محمودی ادامه داد: در حالیکه محیط بانان بایستی 12 روز استراحت و 18 روز در سخت ترین شرایط محیطی بدون هیچ امکاناتی و با تمام تهدیدات از سوی شکارچیان غیرقانونی و تهدیدات طبیعت زندگی کنند.
*** حفاظت از محیط زیست یک فرهنگ است
محیط بان دیگری نیز در این نشست که به خاطر مقابله با زدن جاده برروی دریاچه زیبای گهر یک بار دستگیر شده، گفت: محیط بانان با خطرات فراوانی از جمله تهدید های شکارچیان غیرقانونی تا خطر طبیعت مواجه هستند و اگر چنین گفتمان هایی نداشته باشیم به جایی نمی رسیم.
ˈخسرو بهلولیˈ حفاظت از محیط زیست را یک فرهنگ دانست و افزود: رسانه و بازیگران بایستی زمینه ساز فکر و فرهنگ در جامعه باشند.
وی گفت: زمانی که ما برای حضور در منطقه لباس محیط بانی که به نوعی لباس رزم است را می پوشیم نمی دانیم که آیا برگشتی داریم یا نه؟
بهلولی درادامه مشکل نداشتن بیمارستان و درمانگاه برای محیط بانان، نبود مراکز رفاهی در دیگر استانها همچون سازمانهای دیگر برای محیط بانان و همچنین بحثهای آموزشی را از جمله معضلات و مشکلات این بخش دانست و افزود: من از این شغل لذت می برم و احساس می کنم فقط برای محیط بان شدن به دنیا آمده ام.
***محیط بانان پاسدار مکتب خداشناسی هستند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این نشست ضمن اینکه محیط بانان را پاسدارمکتب خداشناسی دانست وگفت: تا سالهای گذشته تخلفات در حوزه محیط زیست فقط بوته کنی و کشتن حیوانات بود اما اکنون بجز این تهدیدات، تهدیداتی همچون تغییر اقلیم و بیماریهای حیوانی و گیاهی به وجود آمده که نوظهور بوده و توان مقابله با آن ها را نداریم.
ˈحسین محمدیˈ افزود: برای مقابله با این تهدیدات کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی داریم .
وی یکی از مشکلات دراین بخش را کمبود آموزش های روابط اجتماعی، نظامی و زیست محیطی برشمرد و اظهارکرد: اکنون محیط بانان البرز نه ضابط دادگستری دارند و نه مجوز حمل سلاح در حالیکه سلاح یک وسیله کمکی است.
***تاثیر 10 دقیقه فیلم بیشتر از 40 سال کار اجرایی است
رییس دانشگاه محیط زیست کشور نیز دراین آیین گفت: محیط بانی زنجیره ای است که یک حلقه آن محیط بان است و اگر بقیه حلقه ها در کنار آن نباشند مجموعه به درستی نمی تواند کار خود را انجام دهد.
دکتر ˈاصغر محمدی فاضلˈ افزود: حلقه های دیگر این مجموعه را می توان ابزار، قوانین و آموزش دانست.
وی ادامه داد: در طول سالهای گذشته با تعداد زیادی درگیری بین محیط بانان و شکارچیان غیر قانونی مواجه بوده ایم که فقط تعداد کمی از محیط بانان از این درگیری ها جان سالم به دربرده اند و تعدادی نیز مجروح شده اند که شاید تا پایان عمر عوارض آن باقی بماند.
وی اظهار داشت: محیط بانی ابزار قانونی لازم ، آموزش ، امکانات و نیروی انسانی به اندازه کافی نیاز دارد .
این مسوول با ذکر این سووال که چرا محیط بان به رغم برخورداری از امکانات نسبی نمی تواند به وظیفه خود بخوبی عمل کند؟ ، گفت: محیط بانان باید با مردم ارتباط فرهنگی و آموزشی برقرار کنند تا مشارکت مردم دراین عرصه بیشتر شود.
محمدی فاضل به اهمیت و تاثیر گذاری یک فیلم بر افکار مردم اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال شخصت هنری بازیگر نقش محیط بان در سریال تلویزیونی پایتخت چنان تاثیری برمردم گذاشت که ما در 40 سال گذشته به رغم تمام تلاشهایمان نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم.
وی افزود: این تاثیر در جایی است که ما هم ابزارهایی همچون دکور، دکوپاژ و پشت صحنه را داریم ولی نمی توانیم چنین کاری کنیم.
دراین نشست یکروزه نامه ˈغلامحسین خالدیˈ محیط بان دنا به رییس سازمان حفاظت محیط زیست که از سال 89 به علت کشتن غیرعمد یک شکارچی غیرقانونی در زندان به سرمی برد و به قصاص محکوم شده توسط یکی از دانشجویان قرائت شد.
وی همچنین در این نامه درخواست تجدید نظر درپرونده سه محیط بان دیگر که به خاطر قتل شکارچیان غیرمجاز در زندان هستند و به قصاص محکوم شده اند قرائت شد که احساسات حاضران را برانگیخت.ک/4
693/ 691
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن