تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح قانون تامین اجتماعی جزء اولویت های کاری مرکز پژوهش های مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جلالی در دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی: اصلاح قانون تامین اجتماعی جزء اولویت های کاری مرکز پژوهش های مجلس است تهران - ایرنا - رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه این مرکز آمادگی بررسی کارشناسی وضعیت سازمان تامین اجتماعی را دارد، گفت: اصلاح قانون تامین اجتماعی جزء اولویت های کاری مرکز پژوهش های مجلس است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی در دیدار سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و معاونان این سازمان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و رهنمودهای ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی، مهمترین معیار عملکرد دولت و مجلس در دوره فعلی است.
وی ادامه داد: در ماه های ابتدایی آغاز به کار دولت یازدهم کشور از فرصتی استثنایی برخوردار بود چراکه تا قبل از آن تحلیل ها از وضعیت کشور متفاوت بود اما در ابتدای کار دولت یازدهم بین دولت و مجلس اجماعی نسبی از مسائل کشور به وجود آمده بود و حال نباید اجازه دهیم تا این اجماع و هم فهمی از مسائل کشور از بین برود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای حل مشکلات اقتصادی، با اشراف کامل به مشکلات موجود ، باید دست در دست یکدیگر دهیم تا مشکلات را حل کنیم.
رییس فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در مدت حضور دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی آرامش محسوسی را مشاهده می کنیم و با رویکردهای خوبی که این سازمان درپیش گرفته امیدوارم تا مشکلات با سرعت بیشتری حل شود.
جلالی درباره مشکلات سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: درباره مسائل سازمان تامین اجتماعی یک هم فهمی وجود دارد چراکه مشکلات این سازمان جزء دغدغه های مرکز پژوهش ها و نمایندگان مجلس نیز هست.
وی در ادامه با انتقاد از وضعیت بیمه ای کشور، یادآور شد: وضعیت بیمه ای کشور باید بهبود یابد و با مطالعه و تحقیق مشخص شود که چگونه ممکن است در دنیا برخی سازمان های تامین اجتماعی تمام هزینه های درمان را پرداخت می کنند اما در ایران وضعیت به گونه دیگری است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس آمادگی بررسی کارشناسی وضعیت سازمان تامین اجتماعی را دارد، گفت: نگاه این مرکز به مسائل نگاهی کارشناسی است و تمام تلاش ما در این مرکز این است که در کار پژوهشی نگاه سیاسی وارد نشود و مرکز پژوهش های مجلس این آمادگی را دارد تا با نظرات کارشناسی با سازمان تامین اجتماعی در تعامل باشد.
جلالی، با تاکید بر رفع کمبودها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی در حوزه تقنین، یادآور شد: باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را دربر می گیرد، همکاری و تلاش در جهت اصلاح قانون این سازمان خدمت بزرگی به کشور است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه کارکرد و گزارش های مرکز پژوهش های مجلس حاصل خرد جمعی است، تاکید کرد: اصلاح قانون تامین اجتماعی جزء اولویت های کاری مرکز پژوهش های مجلس است.
سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه حدود 38 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی با این آمار حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که براین اساس این سازمان حدود 13 میلیون بیمه شده اصلی و 2 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر دارد.
وی افزود: پرداختی سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران که حدود 4 میلیون نفر هستند پرداخت مستمری، درمان و مزیت های کوتاه مدت است که براساس قانون و بودجه های سالانه سازمان تعیین می شود.
نوربخش ادامه داد: سیاست های حاکم بر سازمان تامین اجتماعی بر زندگی این 38 میلیون و 500 هزار نفر نقش دارد یعنی اگر سیاست گذاری های حاکم بر سازمان مثبت باشد نقش مهمی در تقویت امنیت اجتماعی دارد و اگر سیاست ها با چالش رو به رو باشد تاثیراتی منفی بر امنیت نیمی از جامعه برجای می گذارد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی، افزود: بیمه شده ای که اکنون پول بیمه پرداخت می کند باید آرامش ذهنی و امنیت خاطری برای دریافت آن در دوران بازنشستگی داشته باشد چراکه وظیفه ما تامین امنیت اجتماعی برای افراد جامعه است.
وی با بیان اینکه باید نظام مالی پایداری برای سازمان تامین اجتماعی تهیه کنیم، تاکید کرد: براساس پیشنهاد دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی امیدواریم تا تفاهم نامه مشترکی بین مرکز پژوهش ها و سازمان تامین اجتماعی امضا شود.
ایروان مسعودی اصل معاون پژوهش های فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس در این نشست، با بیان اینکه کارکردهای سازمان تامین اجتماعی کارکردهای حاکمیتی است، گفت: هرکدام از ما باید به دلایل زیادی مدافع سازمان های تامین اجتماعی باشیم چراکه از قبل تولد تا پس از مرگ نیز با این سازمان ها در ارتباط هستیم.
مسعودی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل تحت پوشش قرار دادن نیمی از جمعیت کشور بزرگترین سازمان و به دلیل نوع کارکرد یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی است، تصریح کرد: جمعیت کشور به سمت سالمند شدن می رود و در کشورهایی که به این سمت می رود یکی از بخش هایی که کشور را به سمت امنیت اجتماعی باثبات می برد سازمان ها و نهادهای تامین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه حفظ صندوق های تامین اجتماعی نیازمند حفظ تعادل منابع مخارج است، تاکید کرد: نگاه قانونگذاران به سازمان های تامین اجتماعی حمایتی است و از همین رو بر روی خیلی از دغدغه های این سازمان ها در مرکز پژوهش های مجلس به طور کارشناسی کار می شود.
معاون پژوهش های فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اهمیت کارکرد سازمان تامین اجتماعی، گفت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و حوزه سلامت در بندهای بسیاری با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط است.
در پایان این جلسه مقرر شد تا با همکاری کارشناسی دوجانبه بین مرکز پژوهش های مجلس و سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه تهیه تا به امضای طرفین برسد.
سیام**9121 **1449
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن