تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813258429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناخت سعدی، با شناخت درست اندیشه های متعالی او میسر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شناخت سعدی، با شناخت درست اندیشه های متعالی او میسر است شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: شناخت سعدی، با شناخت درست اندیشه های متعالی او ممکن خواهد بود که امروز همگان باید نسبت به شناخت عمیق اندیشه های سعدی همت کنند.


به گزارش ایرنا مصیب امیری یکشنبه شب در آیین ویژه بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه افزود: سعدی یکی از پایه های بنای استوار ادب فارسی است که آنچه نام سعدی را در زمان حیات و جهان پر آوازه کرده است نه تنها فصاحت، بلاغت، شیرینی و صلابت کلام او بلکه اندیشه متعالی و تجربیات و اندوخته های حکیمانه شیخ است.
وی بیان کرد: شیخ اجل زبان خود را صرف مدح، احساسات عاشقانه، تملق و مبالغه نکرده بلکه سخنان او همه پند، اندرز و موعظه است که به زبان شیرین در نثر و نظم به رشته تحریر درآورده است.
امیری اظهارداشت: سعدی ضمیر مشترک مردم جهان و ستاره تابناکی است که در همه دوران ها درخشیده است.
وی با بیان اینکه سعدی بر فرهنگ و ادب ایران و جهان بسیار تاثیرگذار بوده است اضافه کرد: امروز وظیفه همگان است که اندیشه های متعالی این شاعر بلند آوازه را به درستی شناخته و به نسل های دیگر انتقال دهند.
امیری ادامه داد: برنامه هایی از جمله برگزاری نشست های علمی، گلباران آرامگاه سعدی، گلستان خوانی، اجرای نمایش، برگزاری نمایشگاه تصویرسازی از آثار سعدی، شب شعر با حضور استادان برجسته و سعدی شناسان ایران و جهان و علاقمندان به این شاعر جهانی برگزار می شود.
در این آیین از دفتر هفدهم سعدی رونمایی شد.ک/2
7382/ 667/536
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




01/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن