تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی سرلوحه همه اقدامات وزارت ارشاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی سرلوحه همه اقدامات وزارت ارشاد تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس دین و به صورت هدفدار باشد و ضروری است معاونت قرآن و عترت که کاملا از صبغه دینی نیز برخوردار است کارهای تبلیغی بیشتری در این زمینه انجام دهد.


به گزارش روز یکشنبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی امروز -یکشنبه- با حضور در محل معاونت قرآن و عترت با بیان این مطلب افزود: وجود معاونت قرآن و عترت صبغه دینی و امتیاز خوبی برای این وزارتخانه به شمار می رود و نشان می دهد کارکنان و دست اندرکاران آن تنها به مسایلی از جمله امور سینمایی، هنرهای نمایشی، موسیقی و غیره نمی پردازد.
وی افزود: این معاونت از توجه مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز برخوردار است.
جنتی گفت: تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس دین و به صورت هدفدار باشد و معاونت قرآن و عترت نیز باید کارهای تبلیغی بیشتری در این زمینه انجام دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: از جمله وظایف این معاونت معرفی بخش های مختلف و فعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه های قرآن و عترت است که از آن جمله می توان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد زیرا بسیاری از افراد نمی دانند این کانون ها زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می کند.
جنتی ضمن اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: با این نامگذاری قطعا مسوولیت های فرهنگی بیشتری بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است و این معاونت بر اساس مسوولیت های خود وظیفه دارد برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه بیشتر تلاش کند.
وی با تاکید بر سرلوحه قرار گرفتن فرهنگ قرآن و عترت در تمامی فعالیت ها و اقدامات ادامه داد: ضروری است معاونت قرآن و عترت با ایجاد ارتباط و تعامل با بسیاری از مجامع و سازمان های فعال در این زمینه راه ها و شرایط مناسبی برای همکاری های بیشتر با این نهاد ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی فراهم کند.
جنتی گفت: مقام معظم رهبری همواره با تاکیدات مکرر و ویژه در حوزه ترویج فعالیت های قرآنی از جمله حفظ قرآن توجه ویژه خود به این زمینه را نشان داده اند و ما وظیفه داریم بر اساس منویات ایشان فرهنگ جامعه را بر این پایه پیش ببریم.
وی تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه قرآن و عترت را نشان دهنده اهمیت ایشان به این حوزه دانست و اظهار کرد: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باید انتظارات ایشان در تمامی حوزه های فرهنگی و دینی به خصوص حوزه قرآن و عترت عملیاتی کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توجه بسیاری از کشورهای اسلامی به حفظ قرآن یادآور شد: کشور ما نیز باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد و شرایطی را فراهم آوریم تا حافظان و قاریان قرآنی با حضور در مجامع قرآنی کشورهای دیگر و عرضه هنر خود در این حوزه تبلیغی برای کشور در زمینه قرآنی و دین شوند.
وی با اشاره به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه آثار قرآنی فعالان قرآنی و قرآن پژوهان است تا اقشار مختلف جامعه با گنجینه های دینی کشور آشنا شوند.
جنتی با تاکید بر ضرورت ارایه کارهای جدید و نو در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: برگزاری نشست ها و مباحث قرآنی در این دوره از نمایشگاه فرصت مناسبی برای دعوت و حضور روحانیون و قرآن پژوهان حوزه های علمیه قم است.
وی با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه قرآن و عترت گفت: در صورت ایجاد این بانک دسترسی به اطلاعات قرآنی برای مخاطبان و علاقه مندان این حوزه آسان می شود.
در بخشی از این نشست، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: یکی از مهمترین بخش های دولت، بخش فرهنگ قرآن و اهل بیت است که باید به عنوان پرچمدار آن تمام تلاش خود را در جهت ترویج این فرهنگ در جامعه به مرحله اجرا بگذاریم.
وی افزود: نوع گفتار و رفتار از جمله راستگویی بهترین مروج قرآن و سیره پیامبر در میان اقشار مختلف جامعه و جوامع بین الملل است .
حشمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن و عترت گفت: باید سعی کنیم رهنمودهای ایشان و سخنان حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه سرلوحه تمامی کارها و فعالیت هایمان باشد.
در این نشست برخی از مدیران و کارشناسان این معاونت با ارایه گزارش عملکردی از فعالیت های مختلف خود از مسایل و مشکلات معاونت قرآن و عترت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفتند.
فراهنگ(1)**1983**1588
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن