تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 آبان 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1825828133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی معماران آفرینشگر در چهار دیواری خانه ها - سولماز شهبازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جای خالی معماران آفرینشگر در چهار دیواری خانه ها - سولماز شهبازی زنجان - ایرنا - امروز چهاردیواری هایی که قرار است امنیت و آرامش را در آن بیابیم خلا های فراوانی دارند که به واقع نمایانگر جای خالی معماران آفرینشگر را به رخ می کشند.


به گزارش ایرنا، علی رغم دور از دسترس بودن خانه های زیبای مجسم در ذهن هر فرد ایرانی که مساحتی بسیار، باغچه ای با گلدان های شمعدانی و حوضی آبی با جریان آرام آب زلال را پیش چشمان انسان تصویر می کند حالا خانه ها نه تنها عرض و طولشان فشرده تر شده بلکه بسیاری از داشته هایشان را که موجبات آرامش و نشاط را فراهم می آورد از دست داده اند.
و بدتر از همه آنکه بسیاری از اجزا خانه هایمان به واسطه عدم حضور معماری مجرب و هوشیار به یغما رفته است.
پنجره های روبه نور، سقف های مناسب و استاندارد، تهویه مناسب،دسترسی ها،صرفه جویی در انرژی و غیره و غیره.
خانه هایی که حکم خوابگاه را دارند و به زور هزینه های بالا برای دکوراسیون به روز،درصدد مخفی نگهداشتن ضعف های طراحی آن هستیم.
خانه ها یک شکل شده اند و طراحی آن ها در چشم بهم زدنی انجام می شود! مگر می شود خانه ای که برای یک مهندس کامپیوتر طراحی می شود با خانه ی یک پیشه ورز یا معلم و معمار یک شکل باشند؟! گویا این رخداد نامبارک در عمل به وقوع پیوسته است که امروز کاشانه های ما این جنین ناموزون گشته اند؟
مشکل از جانب کارفرماست، سلیقه نازل مشتریست،نبود سواد و توان اجرا و طراحیست، ضعف ناظر است یا استاد دانشگاه و معمار، خدا می داند؟ آنچه به وضوح مشاهده می شود عدم رعایت مباحث اصولی و آکادمیک در ساخت و سازهای امروزی است.
آیا مالک نباید از سازنده واحد مسکونی خود بخواهد متناسب با نیاز و روحیه او و خانواده اش اقدام به طراحی و ساخت مسکن نماید؟ آیا طراحان تحصیلکرده نباید در قبال مشتریان خود مسئول باشند؟ آیا آن ها واحدهای درسی را که برای معماری آگاهانه و اصولی سپری کرده اند از یاد برده اند یا محدودیتی سر راه اجرای این اصول است؟
چرا این روزها به هر خانه ای که سر میزنی تکرار احجام را مشاهده می کنی و نقص در طراحی و ساخت؟ خانه هایی با درو پنجره های نامتناسب، ارتفاع سقف هایی که گاه قربانی تجاری شدن طبقات نخست شده اند؟
نورگیرها و تهویه های نامناسب که حتی گاهی از ساختمان حذف شده اند،محوطه های قناس، جانمایی اشتباه آسانسور و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و مصالحی که مانع بهره مندی از نور اند.
همچنین جهت نمایی ها و کج سلیقگی هایی که موجبات اتلاف انرژی را فراهم کرده اند و در پایان حجمی به نام خانه که به انسانی با احساسات و تفکرات سرشار تحمیل شده است.
آیا روحیه و خواسته صاحب خانه، شغل او،تعداد فرزندان و سن آن ها، زمان حضور در منزل و سلیقه آن ها نباید در طراحی و احداث منازل دخیل باشد؟
مگر نه اینکه ˈایزنمن» میگوید معماری امروز ما باید منعکس کننده شرایط ذهنی و زیستی ما باشد و آنچه که در معماری امروز مورد غفلت قرار گرفته بخشی از زندگی ما است.
آیا انسان از خانه خود جز زیبایی ، استحکام، پایداری و آسایش و آسودگی می خواهد و آیا معماری با پلی که بین فن و هنر زده به یاری انسان نیامده تا این نیازها را پاسخ بگوید؟
باید به یاد آوریم معماری به فراخور زمان همواره تلفیقی از هنر و فن بوده و در دنیای کنونی مسایلی مانند فضا ، زمان ، مکان، فلسفه ، انسان ، جامعه ،بوم شناسی، روانشناسی، تکنولوژی و... را در بر دارد، باشد که با حضور پرنگ معماران در طراحی ساختمان ها به این دغدغه ها جامه عمل بپوشانیم.
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن