تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805462341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش اختلافات به خرمن فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای افتاد؛ جای پهلوانان خالی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آتش اختلافات به خرمن فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای افتاد؛ جای پهلوانان خالی است تهران - ایرنا - مسوولان فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای که دست در دست هم و باکمک یکدیگر، «علیرضا صفارزاده» رییس پیشین فدراسیون ملی این رشته را پس ازسال ها اختلاف نظر، حدود یک سال و نیم پیش از میدان به در کرده بودند، اکنون با یکدیگر اختلاف پیدا کرده اند!


به گزارش ایرنا، مسایل بوجود آمده در روزهای اخیر در فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای که درزبان انگلیسی به اختصار(IZSF)خوانده می شود، نتیجه بی برنامگی ها و هدر دادن سرمایه های کشور و پول های هنگفتی است که برای سفرهای گروهی به چهار نقطه دنیا در 10 سال اخیر، هزینه و حیف و میل شده است.
سفرهایی که نه تنها سودی عاید ورزش باستانی کشورمان و فراملی کردن آن نکرده است،بلکه با قراردادن ابزار، ادوات ووسایل ورزش زورخانه ای از قبیل میل، کباده، سنگ و تخته شنو در اختیار افراد نابلد خارجی با بدن های دفرمه شده و نافرم که عکس های آن در سایت رسمی IZSF نیز موجود است، در کشورهایی چون نپال، کره جنوبی، کنیا، اوگاندا، تانزانیا، بنین و.. ورزش ملی ایرانیان به جای جهانی شدن و راه پیدا کردن به بازی های آسیایی و المپیک نظیر ورزش های ملی و باستانی کشورهای دیگر (جودو و کاراته از ‍‍ژاپن، تکواندو ازکره جنوبی، ووشو از چین، کوراش از ازبکستان، موی تای از تایلند، سپک تاکرا از مالزی و تایلند) به مضحکه تبدیل شده است!
در کشتی پهلوانی نیز قضیه اسفناک تر است و عکس های موجود از کشتی گیران فربه کشورهای آفریقایی اوگاندا، کنیا، تانزانیا، بنین، سیرالئون، موزامبیک و ... که چیزی از کشتی نمی دانند و با پوشیدن شلوار باستانی فقط حالت کشتی گیری به خود گرفته اند، دل دوستداران کشتی پهلوانی در کشورمان را به درد آورده است.
در شرایطی که اینگونه کشورها حتی در کشتی آزاد و فرنگی قاره آفریقا هیچ جایگاه و منزلتی ندارند و اصلا کشتی و کشتی گیری ندارند، چگونه می توان کشتی پهلوانی ایرانیان را به آنان فهماند و آنان متقابلا به این ورزش مقدس احترام بگذارند. در واقع تلاش مسوولان ایرانی IZSF برای فراملی کردن ورزش پهلوانی و زورخانه ای، «آب در هاون کوبیدن» است.
آنان اگر واقع بینانه و با دید فراملی کردن کشتی پهلوانی که شایستگی جهانی شدن و حتی المپیکی شدن را دارد و در آن حداقل 15 مدال طلا، نقره و برنز در پنج وزن توزیع می شود، بهتر است به جای کشورهای آفریقایی، کشتی پهلوانی ایران را به سایر کشورهای صاحب نام در کشتی دنیا همچون روسیه، آمریکا، ترکیه، گرجستان، اوکراین، بلغارستان، ژاپن، بلاروس، ازبکستان، کوبا ، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، مغولستان، لهستان، مجارستان، هند و کانادا که بستر و زمینه ورزش کشتی در آنها بسیار فراهم است و از ظرفیت، نیرو و توان بسیار بالایی در ورزش کشتی برخوردارند، برده و به این کشورها معرفی کنند و قریب به یقین آنهاازکشتی پهلوانی ایرانی هاوجهانی شدن آن استقبال خواهند کرد.
نکته قابل تعمق اینکه، ورزش پهلوانی و باستانی ایرانیان که ریشه در فرهنگ، سنت، آیین، آداب و رسوم و دین رسمی مردم کشور ما دارد و یک ورزش کاملا مردانه وپهلوانی است، از سوی مسوولان ایرانی این رشته در خارج ازکشور پا فراترگذاشته و در برخی جاها خارج از عرف، زنان میل و کباده و تخته شنو به دست گرفته اند!!
درشرایطی که ورزش زورخانه ای، بدنبال اشاعه دوستی و پهلوانی است، در فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای که سالها پیش به بهانه فراملی کردن این ورزش تاسیس و راه اندازی شد، قضیه به شکل دیگری است.
آتش اختلافات«محسن مهرعلیزاده»و «امیر حسینی» رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای(IZSF)با«علیرضا صفارزاده» رییس فدراسیون ملی این ورزش که سال ها ادامه داشت و در نهایت منجر به برکناری صفارزاده شد، اکنون دامن مهرعلیزاده وحسینی را گرفته است.
مهرعلیزاده و حسینی رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای که به اتفاق موفق شدند رضایت مسوولان پیشین وزارت ورزش و جوانان را برای برکناری و عزل علیرضا صفارزاده رییس سابق فدراسیون ملی ورزش زورخانه ای جلب کرده وپای«محمدرضا طالقانی» مرد خوشنام ورزش ایران را پس از سال ها به فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای بازکنند، پس از سال ها دوستی و رفاقت، امروز دیگر توان همکاری و تحمل یکدیگر را ندارند!
طالقانی که برای قبول مسوولیت سرپرستی فدراسیون ملی ورزش زورخانه ای باوعده حمایت شدن ازسوی مسوولان فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای به میدان آمده بود، هرگز فکر نمی کرد درمجمع عمومی این فدراسیون در روز 28 آذرماه سال گذشته ناگهان پشتش خالی شود و در روز انتخابات این فدراسیون برخوردی با وی شد که در شان و نام او نبود.
امیر حسینی در باره اختلاف خود با محسن مهرعلیزاده گفته است، مهرعلیزاده آشنابه قوانین بین المللی ورزش زورخانه ای نیست وچیزی ازاین ورزش نمیداند و فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای را مانند یک ملک شخصی و همانند شرکت خصوصی اداره می کند و البته هزینه های سفرهای شخصی وی نیز مزید بر علت شده و مشکلات را مضاعف کرده است.
وی گفته است، تذکرات من به مهرعلیزاده هیچ اثری در او نداشته و در نهایت منجر به برکناری من از پست دبیرکلی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای شده است.
ازسوی دیگر، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، صحبت های مطرح شده ازسوی امیرحسینی را غیرواقعی، نادرست و دروغ پردازی و شایعه سازی عنوان می کند و آن را در راستای مطامع و سوءاستفاده های وی در این فدراسیون از جمله راه اندازی جریان فامیل بازی و استفاده ازافرادخانواده در این فدراسیون می داند!
مهرعلیزاده در نامه ای که امیر حسینی را از سمت دبیرکلی معلق کرده است، علت تصمیم خود رااهمال درانجام وظایف محوله،به کارگیری فرزند و خویشاوندان وخانوادگی کردن فدراسیون، اطلاع رسانی نادرست و ارایه آمار غلط از اوضاع فدراسیون، پیگیری نکردن بودجه فدراسیون و تلاش برای سست کردن ارکان آن در فضای بین المللی از سوی امیر حسینی اعلام کرده است.
جالب اینکه درطول 10سال همکاری مشترک محسن مهرعلیزاده و امیر حسینی در فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، این گونه صحبت ها از سوی این دو نفر هرگز رد و بدل نشد وحالا که این دو تحمل همکاری هم را ندارند،زخم های چرکین درفدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای پس از سال ها سر باز کرده است!
در واقع ندانم کاری ها، کوتاهی و اهمال در برنامه های فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و زورخانه ای که همانا جهانی کردن ورزش ملی ایرانیان و ورود آن به بازی های المپیک است را اکنون پس از گذشت 10 سال از تاسیس این فدراسیون به ابتدای خط بازگردانده است.
در همه این سال ها، به رغم هزینه های بسیار هنگفتی که برای جهانی کردن ورزش پهلوانی و زورخانه ای صرف شده است، ورزش ملی کشورمان هنوز نتوانسته به صورت یک ورزش شکیل، زیبا، سازمان یافته و تماشاگرپسند در جهان معرفی شود و این چیزی است که امیر حسینی در اعتراض نسبت به عملکرد IZSF و در راس آن محسن مهرعلیزاده به آن اذعان دارد و گفته است ما پس از گذشت 10سال از تاسیس IZSF هنوز اندرخم یک کوچه ایم!
ختم کلام اینکه، در واقع نه «امیر حسینی» و نه «محسن مهرعلیزاده» هیچ آشنایی به ورزش پهلوانی و زورخانه ای و از جمله کشتی پهلوانی ندارند و جای پهلوانان بزرگ و نامی و ورزشکاران باستانی کار ایران در فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و زورخانه ای بسیار خالی است.
قرار است مجمع فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای در آذر ماه امسال تکلیف دبیرکل این فدراسیون را مشخص کند.
ناصر انصافی مقدم.
ورزشی (5). ** 1589 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن