تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820846255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقوي: فوتبال ايران به اتحاد نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: تقوي: فوتبال ايران به اتحاد نياز دارد
مربي و کارشناس فوتبال معتقد است تنش‌هاي به وجود آمده بين سرمربي تيم ملي و باشگاه‌ها به نفع فوتبال ايران نخواهد بود و در مقطع زماني کنوني اتحاد و يکپارچگي بايد به وجود آيد.

مجتبي تقوي درباره تنش‌هاي به وجود آمده بين تيم ملي و باشگاه‌ها، اظهار کرد: طبيعي است که اين طور برخوردها در شأن ما نيست. اين که تنش‌ها به حدي برسد يک مديرعامل باشگاه از سرمربي تيم ملي شکايت کند به نفع فوتبال ما نخواهد بود. ما در مقطع زماني کنوني نياز به آرامش داريم اما مي‌خواهم بگويم اهالي فوتبال خوب متوجه مي‌شوند چه کسي چه کار مي‌کند.

به نقل از ايسنا، وي افزود: اگر بر اساس استانداردهاي فوتبال و معيار مردم صحبت کنيم، امسال لطمه کافي به باشگاه‌هاي ما وارد شده است. برگزاري مسابقات با اين وضعيت هيچ کمکي به فوتبال ما نمي‌کند. من هميشه سعي کرده‌ام منطقي صحبت کنم. ما آن طور که بايد به ليگ اهميت نمي‌دهيم. اين يک حقيقت انکار ناپذير است. ليگ يک کشور هويت آن است. تنها نبايد به انتخاب نام "خليج فارس" قانع باشيم. همه جاي دنيا اولويت را باشگاه‌ها قرار مي‌دهند و به هيچ وجه برنامه‌ريزي‌ها ذره‌اي عوض نمي‌شود.

مربي فوتبال در ادامه با بيان اين که در فوتبال ايران، تيم ملي محور شده است، تصريح کرد: فقط به دنبال اين هستيم که بگوييم تيم ملي موفق شد و به دنبال آن هم کاستي‌ها را بپوشانيم. در چنين شرايطي دعوا بين مربي باشگاهي و ملي اتفاق مي‌افتد و هر روز عليه يکديگر مصاحبه مي‌کنند. معتقدم اصلا نيازي نيست کارلوس کي‌روش وارد اين مسائل شود. تيم ملي مسئول و مدير دارد. مسئولان تيم ملي و فدراسيون بايد حافظ منافع تيم ملي و باشگاه‌ها باشند و از دو طرف به موقع حمايت کنند. اگر فتح‌الله‌زاده صحبت مي‌کند، مديرعامل باشگاه و مجموعه‌اش است بنابراين مساله و چالش اصلي فوتبال ما اين است که تيم ملي محور شده‌ايم. تمام قانون‌ها ، تنبيه‌ها، سقف قرارداد و نبايدها براي ليگ است، اما تا به تيم ملي مي رسيم مي‌گويند بايد پول دهند و هم کمک کنند.

تقوي همچنين با اشاره به اين که در ماجراي شرکت نکردن بازيکن استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازي در اردوي تيم ملي حق با باشگاه‌ها است، مطرح کرد: اگر بخواهيم تورنمنت‌ها را از لحاظ کيفي بررسي کنيم ابتدا ليگ ايران و سپس ليگ قهرمانان آسيا، جام ملت‌هاي آسيا و جام جهاني رتبه‌بندي مي‌شوند بنابراين بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا سطح کيفي پاييني ندارد که نخواهيم ملي‌پوشان را به آن بفرستيم. بازيکنان مي‌توانند در شاريط مسابقه قرار بگيرند و آماده بمانند. بنابراين ايراد از مديريت فوتبال ماست. مي‌خواهند همه گناه‌ها را بر گردن ليگ بيندازند. ما مي گوييم از تيم‌هاي آسيايي عقب‌تريم. اما به خاطر همين يک ذره پولي هم که به اين باشگاه‌ها مي‌شود تو سرشان مي‌زنيم. ما واقعا از نظر بودجه و امکانات از باشگاه‌هاي آسيايي عقب‌تريم. روز به روز هم ضعيف‌تر مي شويم . اگر بخواهيم دور خودمان خط قرمز بکشيم و قرار نباشد بازي‌هاي بين‌المللي داشته باشيم، همين بودجه کافي است. اما اگر قرار است در آسيا و جهان حرفي بزنيم بايد به داد باشگاه برسيم. باشگاه‌هاي ما از بي پولي خفه مي‌شوند! در حال حاضر باشگاهي نيست که مشکل مالي نداشته باشد.

سرمربي سابق سايپا و ذوب آهن هچنين با اشاره به خط خوردن شش بازيکن سپاهان از فهرست تيم ملي به دليل نرفتن به اردوي آفريقاي جنوبي گفت: بازيکن چه گناهي مرتکب شده است؟ معتقدم رفتار قهرآميز و تهديدي در شآن ايراني‌ها نيست. در دنيا هم ديگر به جاي تهديد مي نشينند و مساله را حل مي‌کنند. مي‌توانيم به جاي افزايش کدورت‌ها، مديران عامل باشگاه‌ها را دعوت کنيم و تعامل را افزايش دهيم. مگر استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتورسازي چند بازيکن کليدي دارند؟ رفتار و برخوردهاي کي‌روش يعني اين که باشگاه‌ها را به حساب نمي‌آورم و فقط تيم ملي مهم است. ما هم دوست داريم تيم ملي کشورمان موفق باشد، اما آقايان متوجه نيستند که از کنار باشگاه موفق، تيم ملي تقويت مي‌شود. اگر توليد در باشگاه‌ها را بالا ببريم، پشتوانه اي براي تيم ملي خواهيم داشت. آنقدر به نتيجه‌گيري توجه ‌کرده‌ايم که در چند پست تيم ملي جايگزين نداريم. اين هنر نيست که از خارج کشور بازيکن بياوريم. من به شخصه هميشه از کي‌روش حمايت کرده‌ام اما ليگ چه مي‌شود؟

تقوي در پايان خاطر نشان کرد: در ماجراي مهدي رحمتي برخورد محکمي با او کردند و تمام شد و رفت. چون رحمتي يک فرد بود اما در ماجراي اخير باشگاه‌ها مطرح‌اند. نبايد باشگاه‌ها را در فضاي خفقان بگذاريم. بايد به آنها اجازه دهيم از حق‌شان دفاع کنند.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

شنبه 1393/01/30 13:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن