تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزدهمین دوره لیگ فوتبال ایران، حاشیه جای کیفیت را گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیزدهمین دوره لیگ فوتبال ایران، حاشیه جای کیفیت را گرفت تهران - ایرنا - پرونده سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برترباشگاههای ایران(جام خلیج فارس)که ازنظرفنی راضی کننده نبودجمعه شب با قهرمانی تیم فولاد خوزستان به پایان رسید.


به گزارش ایرنا، این لیگ به دلیل حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با 16تیم آغاز شد تا به قول کی روش ملی پوشان بیشتر در اردو باشند و به هماهنگی لازم دست پیدا کنند.
البته برگزاری اردوهای طولانی و این درخواست هم بطور کامل عملی نشد ولی لیگ تقریبا بصورت فشرده برگزار شد و در طول 8 ماه البته با تعطیلی های زیاد با قهرمانی فولاد به سرانجام رسید.
در پایان این دوره از لیگ تیم های فولاد، پرسپولیس، نفت و سپاهان در رده های اول تاچهارم ایستادند و تیم های مس کرمان و داماش گیلان راهی لیگ دسته یک شدند.
در سیزدهمین دوره لیگ برتر شاهد کشف استعدادهای جوان به دلیل کیفیت پایین رقابت ها نبودیم و این مسابقات به حدی کسل کننده بود که این مسئله اعتراض سرمربی تیم ملی را هم به دنبال داشت.
کی روش به همین دلیل عنوان کرده بود: لیگ برتر آنقدر کسل کننده است که می توان درطول برگزاری آن قهوه خورد و یا استراحت کرد و مطمئن بودکه چیزی را از دست نخواهید داد.

** شانزده مربی خانه نشین و جابه جا شدند
جابجایی کادرفنی تیم ها در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به حدی بالا بود که می توان گفت دراین دوره مدیران عامل باشگاه ها رکورد زدند.
در این دوره 16مربی چمدان های خود را بسته، جا به جا و یا خانه نشین شدند و تنها کادر فنی سه تیم استقلال تهران، سپاهان اصفهان و فولادخوزستان از فصل گذشته در تیم های شان مانده و امسال هم روی نیمکت قرار داشتند.
برای مدیران دولتی و کم طاقت لیگ برتر زمان تغییرات و جابه جایی مسوولان فنی اصلا مهم نبود و آنان از هرفرصتی استفاده کرده و دست به تغییر زدند. براین اساس ما شاهد این تغییرات از ابتدای آغاز این دوره، حین برگزاری لیگ و همچنین در آخر فصل بودیم که اکثرا نتیجه چشمگیری هم نداشت.
این تغییرات یک روز به بهانه درخواست پیشکسوتان و هواداران و روز دیگر به بهانه کسب نتایج ضعیف انجام می شد جالب ترین تغییرات صورت گرفته در این دوره جابه جایی های مکرر در تیم های ذوب آهن، مس کرمان و داماش گیلان بود.
ذوب آهن در ابتدای فصل لوکابوناچیچ را در اختیار داشت که درادامه مجتبی تقوی و سپس فیروز کریمی هدایت آن را برعهده گرفتند.مس کرمان نیز کار خود را با مجتبی تقوی آغاز کرد، بعد محمود یاوری آمد ، انگاه پرویز مظلومی و در نهایت لوکا بوناچیچ بر صندلی آن نشست.
تیم داماش گیلان نیز برغم آنکه کار خود را با افشین ناظمی شروع کرد، اما برای آنکه به قول دست اندرکاران این باشگاه، تیم سقوط نکند، علی نظر محمدی را آوردند، ولی در نهایت راهی لیگ دسته یک شد.
البته سپردن هدایت تیم پرسپولیس به علی دایی درحالیکه او پیش از شروع فصل درگیری های رسانه ای بسیار تندی با محمد رویانیان داشت، در نوع خود خیلی جالب بود.
دایی که سرمربی تیم راه آهن بود با رویانیان در باره قرارداد فصل های گذشته درگیری رسانه ایی تندی پیدا کرد،امادرنهایت مدیرعامل وقت با پسرش در نشست مطبوعاتی دایی را سرمربی این تیم معرفی کرده و با لبخند عکس یادگاری هم گرفتند.

**خداحافظی فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی مهاجم محبوب و دوست داشتنی آبی ها دردیدار این تیم برابر مس کرمان برای همیشه از این تیم خداحافظی کرد و کفش های خود را آویخت.
مجیدی به حدی برای هواداران تیم آبی محبوب بود که کناره گیری اش از این تیم دراماتیک شد.
البته این بازیکن درفصلی که گذشت بیشتر نیمکت نشین بود اما هربار که به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت روح تازه ای در کالبد بازیکنان استقلال دمیده می شد و این تیم نتیجه دلخواه را کسب می کرد با این همه او به دلیل درگیری های سریالی اش با امیر قلعه نویی سرمربی آبی های پایتخت تصمیم به اعلام بازنشستگی گرفت و با بوسیدن چهارگوشه زمین برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد مجیدی این روزها دردوره آموزش مربیگری شرکت و درحال ارتقای سطح فنی خود درامر مربیگری است.
او به تازگی یکی از اعضای کمیته استعداد یابی باشگاه اسپانیول شده و با این باشگاه همکاری می کند.

** جنجال های داوری
دیدار رفت سپاهان و پرسپولیس سرآغاز جنجال های داوری دراین دوره از رقابت های لیگ برتربود وسرانجام معلوم نشد تخلفی از سوی فرد خاصی صورت گرفت یا خیر؟
اتفاقات این دیدار و قضاوت آن به سبب اتهام علی دایی به داور مبنی بر غش کردن به سمت سپاهان و نقل و انتقال مبالغی در گذشته به حدی درجامعه فوتبالی بزرگ نمایی شد که انتظار می رفت موجب تغییرات در سطح داوری فوتبال ایران شود، اما این موضوع نیز هیچ نتیجه ایی جز محرومیت چند ماهه این داور نداشت.

**کیفیت پایین لیگ صدای گودرزی را هم درآورد
کیفیت فنی پایین رقابت های لیگ برتر به حدی پایین بود که محمود گودرزی در بازدید از امکانات کمپ تیم های ملی به این موضوع گلایه کرد و خواستار افزایش سطح فنی این مسابقات شد.

**جنجال رسانه ای مبالغ قراردادهای بازیکنان پرسپولیس
در حالی که لیگ برتر روزهای آخر خود را سپری می کرد ، فهرست قرارداد بالای کادر فنی و بازیکنان تیم پرسپولیس دررسانه ها منتشر شد و این موضوع خشم آنان را در پی داشت.
این مسئله سبب شد تا مهدی تاج رییس سازمان لیگ در گفت وگویی اعلام کند که از فصل آینده قرارداد تمامی بازیکنان باید بصورت رسمی و شفاف اعلام شود و در صورت تخلف با مدیران باشگاهها برخورد خواهد شد.
ورزشی.(5)**9144**1590
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




22/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن