تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سیاسی استاندار اصفهان: هنرمندان انقلابی خلاق تر باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سیاسی استاندار اصفهان: هنرمندان انقلابی خلاق تر باشند اصفهان- ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: هنرمندان انقلابی و متعهد باید در خلق آثار هنری از خلاقیت بیشتری استفاده کنند.


به گزارش ایرنا، رسول یاحی در میزگرد تبیین هنر انقلاب اسلامی، در سینما سپاهان اصفهان افزود: همه مشکلات ما در موضوعات هنری کمبود بودجه و مسائل مادی نیست.
وی اظهار کرد: کاربردی کردن و افزایش قدرت اثرگذاری فعالیت ها و کارهای هنری را هنرمند تنها با خلاقیت خود می تواند به وجود بیاورد.
یاحی بر ضرورت توجه به لایه های زیرین دفاع مقدس در هنر امروز و خلق آثار هنری تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در ادبیات، عکس و رمان در زمینه هنر دفاع مقدس به خوبی کار شده است، افزود: باید با در نظر داشتن لایه های مفاهیم دفاع مقدس از گنجینه های باقی مانده از دفاع مقدس بهره بیریم.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عاشورا یک نیم روز بود ولی اثرآن بیش از 14 قرن است که باعث پویایی جامعه شیعه و اسلام می شود، افزود: استفاده از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی کشور مانند هشت سال دفاع مقدس و بهره بردن از آنها در قالب هنر می تواند دریچه هایی را پیش روی ما باز کند.
وی افزود: مهم ترین شاخصه های مدیریت جهادی، خلاقیت و دوراندیشی است.
وی اظهار کرد: چنانچه شرایط دفاع مقدس به عنوان یک حرکت مردمی بررسی شود و از نگاههای جناحی و قشری پرهیز کنیم و از هنر تصویر و رسانه در این راستا بهره ببریم، شاهد تولید زیبایی های بی نظیر خواهیم بود.
عضو هیات علمی پژوهشکده صدا و سیما نیز در این میزگرد گفت: قبل از انقلاب اسلامی در رشته های هنری یک سرگشتگی و خود باختگی محتوایی وجود داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میر خندان افزود: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای هنر این سرزمین کسب استقلال در عرصه هنر است و این استقلال به معنای خوداتکایی به توانایی های داخلی است.
وی با بیان اینکه فرهنگ دینی ما می تواند به وسیله هنر بیان زیبا شناختی داشته باشد، گفت: هنر دارای قدرت فوق العاده ای است که اثر مطلوب دلخواه ما را به سطوح مختلف جامعه انتقال می دهد.
وی با اشاره به وجه تمایز شهید هنرمند مرتضی آوینی با سایر هنرمندان اظهار کرد: شهید آوینی در کتاب حکمت سینما و آیینه جادو، حرف اصلی خود را شفاف بیان کرد.
وی گفت: شهید آوینی سینما را فقط تکنیک و تکنولوژی نمی دانست و معتقد به بیان مبناهای فکری و فلسفی با استفاده از ابزار هنر بود.
وی افزود: شهید آوینی با نگاه جدید به هنر غایت انسان و نهایت جهان را در آثار هنری خود مدنظر قرار می داد.
در این میزگرد که با حضور جمعی از هنرمندان اصفهان برگزار شد، فیلم سینمایی شیار 143 کاری از نرگس آبیار به نمایش در آمد.
پ/8114/ 607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن