تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804101133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان شمالی: دولت روحانی به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار خراسان شمالی: دولت روحانی به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه دارد بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: دولت یازدهم به استفاده از ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر رویکردی ویژه دارد که این نگاه را در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان سراغ گرفت.


به گزارش ایرنا ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ شامگاه دوشنبه در نشست با شماری از هنرمندان و فعالان حوزه هنر این استان، اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواضع دولت تدبیر و امید را در نگاه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر، شفاف نشان می دهد.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت بخش هنر در توسعه کشور با اشاره به شعار امسال، افزود: این شعار باید سرخط اقدامات مسوولان قرار گیرد و در عملیاتی شدن آن باید از نگاه بخشی و محدود پرهیز شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلات هنرمندان بر اساس دیدگاه دولت ها فراز و نشیب هایی داشته، گفت: به مشکلات هنرمندان توسط برخی دولت ها توجه شده، برخی کم توجهی کرده و برخی نیز برخورد نامناسبی با آنان داشته اند.
پرویزی افزود: وظیفه حکم می کند به هنر و هنرمند، به عنوان قشری نخبه و تاثیرگذار در حد توان توجه شود که ما در این استان این نگاه حمایتی را داریم.
وی به شرایط اقتصادی کشور در یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: شرایط بد اقتصادی باعث شده تا در همه حوزه ها از جمله ورزشی، هنری، اجتماعی و عمرانی اثرات تنگناهای اقتصادی در تامین اعتبارات دیده شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: امروز یکی از مشکلات اقتصاد کشور وابستگی صرف حوزه های هنری و ورزشی به منابع دولتی است که این عیبی بزرگ است و باید اصلاح شده و بیشتر از بخش خصوصی استفاده شود.
وی گفت: اگر دولت با برنامه ریزی درست و ایجاد زیرساخت ها برای هنرمندان به عرضه تولیدات هنری آنان کمک کند، بخش زیادی از مشکلات و تنگناهای اقتصادی این حوزه برطرف خواهد شد.
پرویزی به طرح دولت در خصوص واگذاری سالن های ورزشی و فرهنگی به هنرمندان اشاره کرد و افزود: در این طرح دولت درنظر دارد تا سالن های با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت را حتی برایگان در اختیار هنرمندان قرار دهد.
وی گفت: پیشنهاد می شود ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و امور جوانان برخی از سالن های خود را در اختیار شورای اسلامی و شهرداریها و انجمن های فرهنگی قرار دهند زیرا در شرایط حاصر سالن های فرهنگی و ورزشی توان اداره خود را ندارند.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به محدودیت زیرساخت های فرهنگی، افزود: باید از امکانات سخت افزاری فرهنگی موجود در استان، با برنامه ریزی درست استفاده شود تا مشکلات هنرمندان به کمترین برسد.
وی با اشاره به جایگاه هنرمندان در جامعه، گفت: این قشر از دل جامعه برخاسته و در جامعه ایجاد تحرک کرده و مشکلات را رفع می کنند و نقش موثر آنان مد نظر دولت است که باید دیدگاه هنرمندان نیز مورد توجه قرار گیرد.
پرویزی افزود: تاکنون در این دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خوبی در توجه به هنرمندان انجام داده و با همه فشارهایی که به وزیر وارد می شود دولت روحانی از وی حمایت کرده و به حمایت های خود ادامه خواهد داد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر حمایت از طرح های پژوهشی هنری و استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در صدا و سیمای استان تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز به اهمیت هنر و هنرمند در جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمند نباید هنر خود را بازیچه جریانات سیاسی قرار دهد زیرا هنر گران بها و با ارزش است که خداوند در اختیار او قرار داده است.
ˈمحمدرحیم نوروزیانˈ همچنین بهترین الگو برای هنرمندان را قرآن کریم دانست و افزود: باید هنرمندان از این کتاب آسمانی در خلق آثار خود بیشتر درس بگیرند که در آن صورت آثار آنان مورد اقبال جامعه نیز قرار خواهد گرفت.
معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امکانات سخت افزاری را از نیازهای اصلی فرهنگی استان برشمرد و گفت: استان 10 مجتمع فرهنگی هنری با 12 هزار و 250 متر مربع زیربنا دارد که سرانه فضای فرهنگی آن در مقایسه با سرانه کشور 14 صدم درصد است.
ˈحسین فرخندهˈ افزود به ایجاد چهار فضای فرهنگی در بجنورد، فاروج، جاجرم و گرمه با زیربنای 14 هزار و 150 متر مربع اشاره کرد و گفت: امیدواریم استانداری در تامین اعتبار و تخصیص بموقع آن اقدام کند تا تکمیل این طرح ها طولانی نشود.
در این نشست تنی چند از هنرمندان شاخص استان به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند و ˈعباس ناصریˈ کارتونیست بجنوردی یکی از آثار خود را که جایزه نخست جشنواره ˈاسلام و قرآن در برابر شیطانˈ را کسب کرده بود، به استاندار خراسان شمالی اهدا کرد. ک/2
623/626
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن