تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802712733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ‌سازي و آموزش شهروندي اولويت شهرداري تهران در هفته زمين پاك


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۸:۵۷ق.ظ)
فرهنگ‌سازي و آموزش شهروندي اولويت شهرداري تهران در هفته زمين پاك ستاد محيط زيست و توسعه پايدار در نظر دارد مراسم تقدير از فعالان حوزه محيط زيست را همزمان با روز جهاني زمين پاك در دوم ارديبهشت ماه سال جاري برگزار نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از برنامه هاي شهرداري تهران براي روز جهاني زمين پاك خبر داد و گفت: روز جهاني زمين پاک هر ساله در 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت در تمام دنيا برگزار مي‌شود و به همه مردم يادآوري مي‌کند که نبايد سياره خود "زمين" را فراموش کنند. در ايران نيز همزمان با ديگر كشور هاي جهان هفته زمين پاک از روز دوم ارديبهشت ماه به مدت يك هفته در سراسر كشور برپا مي‌شود.
علي محمد شاعري با بيان اينكه اين روز به منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين، منابع و ذخاير طبيعي آن است گفت: بايد اين رسم را با هدف جلوگيري از آلودگي زمين و تداوم زندگي ارج نهيم و از اين فرصت براي حفظ زمين بهره ببريم.
شاعري در ادامه گفت: با توجه به تشديد آلودگي‌هاي زيست محيطي هفته زمين پاك فرصت بسيار خوبي است تا همسو با مردم جهان، شهروندان تهراني فعاليت هاي زيست محيطي خود را گسترش داده تا از آلوده شدن بيشتر زمين جلوگيري شود.
به گزارش روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، وي با اشاره به اينكه آلودگي آبها، دفع غيربهداشتي زباله، استفاده بي‌رويه از سموم كشاورزي و كودهاي شيميايي، استفاده بيش از حد از شوينده هاي شيميايي‌، استفاده از نايلكس هاي دير تجزيه پذير از جمله عمده‌ترين معضلات زيست محيطي هستند كه باعث آلودگي زمين شده اند گفت: اين عوامل تهديدي بسيار جدي براي سلامت تمامي ساكنين زمين است و بايد خودمان براي نجات زندگي و زمين مان دست به كار شويم چرا كه سلامت زمين با سلامت ما انسانها مرتبط است.
وي در همين راستا اضافه كرد شهرداري تهران به منظور ايجاد آگاهي و اطلاع رساني به شهروندان و جلوگيري از تخريب محيط زيست، دستورالعمل مشخصي را تدوين و جهت اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ نموده است.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار گفت: اين دستورالعمل شامل آموزش چهره به چهره توسط آموزش‏گران بازيافت با همكاري سازمان‏هاي مردم نهاد در يك محله از هر ناحيه با مراجعه به درب منازل شهروندان پيرامون كنترل و شناسايي منابع آلاينده آب و خاك تأثيرات آلودگي آب و خاك بر سلامت انسان و ساير موجودات، آلودگي‏ پسماند‏ها و پساب‏هاي صنعتي و خانگي، اهميت تفكيك زباله و روش‏هاي كاهش توليد و انتقال بي‏خطر زباله، روش‏هاي بهينه‏سازي مصرف آب و انرژي، برگزاري برنامه‏هاي پاكسازي روددره‏ها، كوهستان‏هاي مشرف به شهر و مسيرهاي تفرجي، شناسايي، اخطار و برخورد قانوني با كارگاه ها، كارخانه ها و اماكني كه استانداردهاي لازم دفع پساب و آلاينده هاي زيست محيطي را رعايت نمي نمايند، اجراي برنامه‏هاي آموزشي با محوريت كودكان و نوجوانان پيرامون چگونگي جلوگيري از آلودگي آب و خاك در بوستان‏هاي پر تردد منطقه، پاكسازي شهر و اجراي تور دوچرخه سواري در روز جهاني زمين پاك، است.
علي محمد شاعري در انتها ابراز اميدواري كرد كه نه تنها در اين هفته بلكه در تمامي روزها‌ي سال بايد به وظايف خود در حفظ محيط زيست شهرمان تلاش نماييم.
لازم به ذكر است مراسم تقدير از فعالان حوزه محيط زيست با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، مديران شهري، سازمانهاي مردم نهادو جمعي از هنرمندان در روز دوم ارديبهشت 93 در سالن ايران زمين شهردا‌ري تهران برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن