تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806683311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصراف اقشار مختلف از دریافت یارانه بیانگر فضای بالای مشارکت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار یزد : انصراف اقشار مختلف از دریافت یارانه بیانگر فضای بالای مشارکت است یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: انصراف داوطلبانه اقشار قابل توجهی از مردم از جمله دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و... نشان می دهد که فضای مشارکتی مردم بسیار بالاست .


به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری یزد ،ˈسیدمحمد میرمحمدی ˈ اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال ما را در پیروی و به کاربردن آموزه های ام ابیها بی بی دوعالم فاطمه زهرا(س) موفق بدارد و از برکات و خیرات وجودی این کوثر نبوی بهره مند شویم .
وی همچنین روز ملی فناوری هسته ای را تبریک گفت و یاد شهدا ، بویژه شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت .
میرمحمدی گفت: همانگونه که مستحضرید مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها در دولت قبل به اجرا درآمده و قانون هدفمندی یارانه ها در تاریخ 23 دی ماه 88 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و قرار بر این بود که این قانون با افزایش قیمت حاملهای انرژی به نحوی عمل کند که تا پایان برنامه پنجساله پنجم قیمت حامل های انرژی تا 90 درصد فوب خلیج فارس برسد و برای حامل های انرژی داخل کشور مثل بنزین، نفت، نفت کوره، نفت سفید و گاز تا حدود 75 درصد قیمت صادراتی و سایر کالاهایی هم که مشمول این قانون بود، تعیین قیمت شده بود که تا چه سطحی باید برسد .
وی افزود: همچنین مقرر شده بود که منابع حاصل از این قانون 50 درصد برای کارهای تولیدی، تأمین اجتماعی، سلامت، رفع بیکاری، اشتغال و حمل و نقل و فعالیت های اینگونه باشد،30 درصد برای امر تولید و بهسازی واحدهای تولیدی،20 درصد کاهش مصرف انرژی و در نهایت این منابع در ارتباط با افزایش هزینه های دولت و طرحهای عمرانی که ناشی از افزایش قیمت هاست قرار گیرد .
استاندار یزد ادامه داد: منتهی در دولت قبل هدفمندی یارانه ها تقریبا از اهداف خود منحرف و روی پرداخت های نقدی متمرکز شد و در بعضی موارد کمک هایی در ارتباط با درصدی از تسهیلات بانکی منظور شد ولی به اهداف خود قانون عمل نشد .
وی اضافه کرد: روش اجرای این قانون در مرحله اول به صورتی بود که به هرحال برای مرحله دوم با یک ذهنیت مطلوبی از سوی مردم مواجه نیستیم، چون مردم ما به هر صورت شاهد افزایش قیمت شدید در مرحله اول بودند.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: قیمت ها بعضا به چندین برابر رسید و تورم و گرانی سنگینی در جامعه ایجاد کرد به نحوی که مردم از دریافت 45 هزار تومان پشیمان بودند و درخواستشان این بود که ما این یارانه را نمی خواهیم ولی قیمت ها را به قبل برگردانید .
میرمحمدی ادامه داد: این شرایط موجود ماست و ما به هرحال باید الآن بصورتی عمل کنیم که اعتماد مردم در مرحله دوم هرچه بیشتر قویتر و عمیق تر شود.کار به هرحال دشوار است، منتهی نقاط قوت و ضعفی که در پیش داریم را اگر بررسی کنیم، برای مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها جای امیدواری فراوانی است .
میرمحمدی اظهار داشت: نقاط ضعفی که ما در مرحله اول داشتیم شناسایی شده و مشخص است که اجرای نادرست مرحله اول، لطمه به اعتماد مردم زده و بروز بعضی فسادهای کلان، افزایش چندبرابری قیمت ها و تورم و گرانی شدید را به دنبال داشته و این به علت بی توجهی به هدف های قانون و تمرکز در پرداخت های نقدی در اجرای قانون بوده است .
وی با اشاره به اینکه تاکنون خوشبختانه تصمیماتی که در دولت گرفته شده عمدتاً امیدآفرین بوده گفت: در زمینه مسائل صنعتی، صادرات، سرمایه گذاری، جلب سرمایه خارجی، تولید کشاورزی، پرداخت بدهی های معوقه بسیاری از شرکت ها، پرداخت معوقه های بسیاری از بازنشسته ها یا حقوق بگیرها اتفاقات مطلوبی صورت گرفته است.
استاندار یزد اظهار داشت: این کارهای صورت گرفته فضای امید را در کشور گسترش داده که مردم با مشارکت خودشان بتوانند با همراهی دولت بهترین وجه را در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها شاهد باشند .
میرمحمدی با اشاره به اینکه نقاط قوت فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بخش های تولید ،سلامت، حمل و نقل و اشتغال است، بیان کرد: انشاءالله در این مرحله دولت افزایش قیمت شدیدی را اعمال نکرده و با یک شیب بسیار ملایم، قیمت ها را تغییر خواهد کرد .
نماینده عالی دولت در استان، نظارت دستگاه های مرتبط و اجرای قانون در زمینه هدفمندی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از موارد قابل توجهی که در اجرای این قانون وجود دارد این است که در واقع قبلا مجلس حامی دولت بود اما امروز مجلس اصولگرا منتقد دولت است و می تواند انحرافات دولت در اجرای قانون را نقد کند ،به هرحال، سئ وال کردن از وزرا و دولت طبیعی است و نقطه قوتی در این دولت خواهد بود که کار را دقیق تر و سریع تر انجام بدهد .
وی افزود: انصراف داوطلبانه اقشار قابل توجهی از مردم از جمله دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و... نشان می دهد که فضای مشارکتی مردم بسیار بالاست و بسیاری از کسانی که نیازمند نیستند ثبت نام نخواهند کرد و عدم ثبت نام به منزله انصراف از دریافت یارانه است .
میرمحمدی گفت:در استان یزد در بررسی هایی که در همین روز اول ثبت نام داشتیم، این را مشاهده کردیم که بسیاری از همکاران حوزه استاندار اعم از استاندار، معاونین، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و بعضی از اعضای شوراهای روستا و برخی از اصناف، خیرین، دانشگاهیان و کسبه بازار، در بحث انصراف داوطلبانه همکاری داشتند.
استاندار یزد ادامه داد: نظرات مراجع بزرگوار تقلید و روحانیت معزز و توصیه هایی که داشتند در واقع روی انصراف داوطلبانه افراد، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت .
میرمحمدی تصریح کرد: برداشت من این است که الآن موج انصراف داوطلبانه در استان یزد رو به گسترش است و امیدواریم که این همکاری عمومی بصورتی باشد که دولت توان اجرای اهداف این قانون را بیش از پیش پیدا کند و پاسخ مناسبی به نیازهای مردم نیازمند بدهد .
وی گفت: باتوجه به اینکه مردم استان یزد مردمی متدین و خیّر و باگذشت و در عین حال قناعت پیشه هستند، طبیعی است که این پیشتازی را خواهند داشت و در آماری که بعد از این مرحله ثبت نام خواهیم داشت، مشخص خواهد شد که انشاا... استان یزد جزو استانهای اول در زمینه انصراف داوطلبانه در کشور خواهد بود. ک/1
7546/1968
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن