تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802693889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اغنیا به نفع اقشارضعیف جامعه از دریافت یارانه انصراف دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس اقتصادی؛ اغنیا به نفع اقشارضعیف جامعه از دریافت یارانه انصراف دهند تهران - ایرنا - یک کارشناس اقتصادی کناره گیری داوطلبانه اغنیا از دریافت یارانه های نقدی را خواستار شد و افزود: شایسته است اغنیا با اراده و رغبت به نفع اقشار متوسط و ضعیف جامعه از دریافت یارانه انصراف دهند.


محمدباقر صدری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ˈنه به یارانه نقدیˈ از سوی اغنیا را کمکی موثر به اصلاح شیوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها دانست و افزود: البته نباید تمام یارانه بگیران را جز طبقه فقیر جامعه محسوب کرد چرا که برخی از خانواده ها برای گذران زندگی متعارف خود از یارانه استفاده می کنند.
وی با اشاره به خانواده هایی که در ایران زیرخط فقر زندگی می کنند، افزود: تداوم پرداخت یارانه ها به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سایر اقشاری که زیر خط فقر زندگی می کنند، یک ضرورت است.
این کارشناس اقتصادی یادآور شد: ارزش یارانه پرداختی رقم ناچیزی است و با توجه به تورم موجود در جامعه و کاهش قدرت خرید مردم، این مبلغ کمبود بودجه اقشار ضعیف و متوسط جامعه را حل نخواهد کرد.
وی با اشاره اینکه دولت برای کسب اطلاعات درآمدی جامعه نیاز به فرم های تکمیل شده توسط مردم ندارد، افزود: دولت منابع اطلاعاتی گسترده ای در اختیار دارد که می تواند به راحتی تشخیص دهد که درآمد مردم چقدر است.
این اقتصاددان با تاکید بر اینکه دولت در تعیین خانوارهای مشمول دریافت یارانه نقدی اساس کار را بر اعتماد به اطلاعات درج شده توسط مردم قرار دهد، افزود: شایسته است دولت همچنین این امکان را برای مردم فراهم کند تا در صورت نیاز به دریافت یارانه، بتوانند نیاز خود را مطرح کنند.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه یارانه ها بار سنگینی بود که بر دوش دولت یازدهم نهاده شد، افزود: گرچه پرداخت یارانه فشار زیادی را بر دولت وارد می کند اما دولت نیز نباید این بار را بر دوش مردم بیندازد چرا که این اقدام عوارض خاص خود را دارد.
وی یادآور شد: دولت باید در تعیین قیمت حامل های انرژی نیز توان مردم را در نظر بگیرد و این کار را کاملا کارشناسی شده انجام دهد.
صدری بر ضرورت لزوم حمایت از تولید ملی تاکید کرد و افزود: طراحی فرهنگ استقبال از تولید ملی کار پیچیده ای نیست و می توان با توجه به سبک زندگی ایرانی و بهره مندی از دیدگاه صاحبنظران و اندیشمندان این کار را اجرایی کرد.
گفتنی است، براساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می شود.
اقتصام (4)1070**1558
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن