تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812651621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار با حاتمی کیا برای خیلی از بازیگران آرزو محسوب می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مریلا زارعی: کار با حاتمی کیا برای خیلی از بازیگران آرزو محسوب می‌شود خبرگزاری پانا: مریلا زارعی گفت: کار با کارگردانی که مؤلف و صاحب سبک است برای خیلی از بازیگران آرزو محسوب می‌شود. اما هر آنچه را که به واسطه حضور و ایفای نقش در فیلم «چ» انجام داده‌ام به عنوان بازیگر وظیفه‌ام بوده است.
۱۳۹۳ شنبه ۲۳ فروردين ساعت 15:46



به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در بخش‌های مختلفی از برنامه شب گذشته هفت، شاهد گپ و گفت‌و‌گو دوربین هفت با اهالی سینما پیرامون موضوعات و مشکلات موجود در این حرفه بودیم به گونه‌ای که در مصاحبه‌ای که با حسین مسافر آستانه و مومنی انجام داده شد کیفیت فیلم و افزایش سالن‌های سینمای حوزه هنری از مباحث اصلی آن محسوب می‌شد. اما مشکلات صنفی و تامین هزینه بدلکاران قدیمی گوشهٔ دیگری از گزارش‌های نمایش داده شده شب گذشته هفت بود که در نوع خود مطرح کننده مباحث بسیاری در این حیطه می‌باشد.

اما در بخش گفتگویی برنامه، هفت میزبان مریلا زارعی بازیگری که در حال پشت سر گذاشتن دهه سوم بازی خود است بود. بازیگر زنی که دارنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و جوایز متعددی از جشنواره‌های خارجی است.

*زارعی: سعی دارم اهدافم را که از اول به این حرف ورود کردم را به سرانجام برسانم

مریلا زارعی در ابتدای صحبت‌های خود در بیان حال خوب خود بیان داشت: حال و احوال ما نباید متناسب با شرایط باشد چرا که متانسب با بدی شرایط نیز حال ما بد خواهد بود اما به واقع حال ما زمانی خوب خواهد بود که اتفاقات اطراف ما اتفاقات مطلوبی باشند.

زارعی درادامه در پاسخ به دهه سوم بازیگری خود و درنظرگرفتن چشم انداز متناسب با آن افزود: عرصه‌ای که در آن فعالیت می‌کنیم چندان نقشه بردار و قابل پیش بینی نیست اما از خود انتظار دارم که همچنان خیلی از اهدافی را که از سال‌های اول حضورم در این حرفه با خود داشته‌ام را که همراهی مردم با خود بوده است را به سرانجام برسانم و به نحوی بیانگر و زبان درد‌ها و رنج‌های مردم باشم که در همین راستا باید نقش‌های بهتر و انتخاب‌های بهتری داشته باشم و مردم من را بپذیرند.

بازیگر فیلم شیار 143 در بیان نزدیک شدن به اهداف خود و همراهی با مردم درطول سال‌های کاری خود به ویژه در همین اواخر توضیح داد: هنوز خیلی نتوانسته‌ام به این هدف نزدیک شوم اما سعی‌ام را کرده‌ام و تنها مقابل دوربین آن جواب را گرفتن کافی نیست چرا که فیلم‌های بسیاری را در طول این سال‌ها بازی گرفتم و به خاطر خیلی از آن‌ها از مردم مهر گرفتم و تشویق شدم اما علاقه‌ام این است که مردم من را به عنوان نماینده خود در جلوی دوربین ببینند نه تنها به عنوان بازیگری که به سبب جذابیت‌ها و شهرت در مقابل دوربین حاضر شده است که این نیز کار سختی است.

*در ابتدا بازیگری را به عنوان یک فعالیت حاشیه ای در نظر داشتم

وی ادامه داد: در تمام مفاهیمی که سینما به من القا کرده سینما مکان باشکوهی بوده است. کما اینکه رشته تحصیلی من مهندسی بوده است و در ابتدا بازیگری را به عنوان یک فعالیت حاشیه‌ای در نظر داشته‌ام اما به مرور جایگاهی که این حرفه برای من بدست آورده است که آن نیز به سبب ارتباطش با مردم می‌باشد وظیفه خطیری را بر عهده من گذاشته است.

بازیگر فیلم دستهای خالی اشاره داشت: سابقه حضور من در برخی کار‌ها شاید تعریفی را که من از بازیگری دارم را نقض کند اما این نیز به تاثیرگذاری شرایط بر می‌گردد و اینکه شرایط نیز درانتخاب‌های یک بازیگر نیز دخیل است اما در هر حال انتخاب و بازی در نقش‌هایی که مغایر با این اهداف و افکار است را به واسطه حضور و پذیراندن خود به مردم انجام داده‌ام.

* کار با کارگردانی که مولف و صاحب سبک است برای خیلی از بازیگران آرزو محسوب می‌شود

زارعی در ادامه با بیان اینکه بازی در فیلم «چ» به هرکسی پیشنهاد داده می‌شد اگر ذهنیتش به من نزدیک بود انتخاب می‌کرد، گفت: کار با کارگردانی که مولف و صاحب سبک است برای خیلی از بازیگران آرزو محسوب می‌شود. اما هر آنچه را که به واسطه حضور و ایفای نقش در فیلم «چ» انجام داده‌ام به عنوان بازیگر وظیفه‌ام بوده است.

وی در توضیح حضور خود در فیلم «چ» به خانواده‌ای در همسایگی خود اشاره داشت که با یک پوس‌تر نصب شده بر دیوار خانه خود آشنایی اولیه با چمران و همرزمان وی را برای مریلا زارعی 9 ساله رقم زده‌اند و گفت: سال‌ها بعداز این اتفاق مریلا زارعی در نقطه‌ای است که به عنوان بازیگر، نقشی به او پیشنهاد می‌شود که به عنوان جزئی از یک گروه سعی در به تصویر کشیدن قهرمانی‌ها و مبارزات فردی در منطقه‌ای از کشور دارد و وظیفهٔ من به گونه‌ای است که با آن همچون یک رزمنده در میدان برخوردکنم و برای آن مبارزه کنم.

بازیگر فیلم «چ» ادامه داد: ویژگی‌های نقش در فیلم «چ» برای من مسئله نیست بلکه عکس، پوس‌تر و صدایی برای من مهم و تاثیرگذاراست که سال‌ها پیش از این با آن‌ها آشنا شده‌ام.

زارعی در توضیح تصور خود برای دریافت سیمرغ بلورین در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شیار 143 اذعان داشت: هیچ کدام از نقش‌هایی را که تا کنون بازی کرده‌ام را با این تصور که به کجا می‌رسد ایفا نکرده‌ام. چرا که فضای فیلم و موضوع آن خیلی برای من مهم است. همچون فیلم هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند که فیلم اجتماعی و ملتهبی است که مردم باید آن را ببینند وآن نیز برای من میدان جنگی محسوب می‌شود که برای مبارزه می‌روم تا بهترین را از کار خود ارائه دهم و در همین هدف‌‌ همان انگیزه‌ای که برای انتخاب بازی در فیلم هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند وجود دارد در رابطه با شیار 143 نیز وجود دارد اما با یک تفاوت که مسئولیت من را خطیر می‌کند و آن حضور من در چند مقطع سنی و تجربه چند سن گوناگون در فیلم شیار 143 است و بازی با لهجه و گویشی که هیچ آشنایی قبلی با آن نداشته‌ام و نقش به گونه‌ای است که در خطی سیر می‌کند که در عین حال که آرام است قوی به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: من براساس تجربه‌ای که داشته‌ام هنگام قبول نقش احساس کردم بازی در فیلم شیار 143، مسئولیت سخت و سنگینی است و تنها کار کارگردان نیست و اگر نتوانم درایفای آن موفق شوم به ساحت بازیگری خود لطمه زده‌ام.

*جامعه سینمایی مظلوم واقع شده است

مریلا زارعی در پایان گفته‌های خود ضمن تاکید بر وضعیت زندگی و هزینه‌های اهالی سینما گفت: جامعه سینمایی مظلوم واقع شده است و در این ساختار هر چه از راس هرم دور می‌شویم تعداد و اختلافشان با راس هرم زیاد‌تر می‌شود که در این سال‌ها توجه کمی به هنرمندان در این حرفه شده است. امادر هر صورت من به عنوان بازیگری که اعتبار خود را از مردم می‌گیرد باید توصیه‌ام متوجه مسئولین باشد.

اما باز‌شناسی اندیشه‌های شهید سید مرتضی آوینی از دیگر بخش‌های برنامه شب گذشته هفت بود که در پرده آخر با حضور عبدالله اسفندیاری، حسین معززی نیا و محمد علی حسینی‌نژاد بدان پرداخته شد.

* حسینی نژاد: شهید آوینی بیشترین و ناب‌ترین نوع سینما را سینمای مستند می‌دانست
 

در این میزگرد محمدعلی حسینی‌نژاد به عنوان آغاز کننده بحث در توضیح شخصیت شهید آوینی اذعان داشت: مرتضی آوینی پیوسته پژوهش و مطالعه می‌کرد و جستجو گر خوبی بود که اندیشه‌های وی به مرور زمان تکامل پیدا کرد و دیدگا‌هایش پخته‌تر شد.

وی ادامه داد: شهید آوینی بیشترین و ناب‌ترین نوع سینما را سینمای مستند می‌دانست. چرا که اعتقاد داشت حقیقت‌هایی را در آن زمان احتیاج به دانستن دارد تنها با مستند می‌توان حق مطلب را ادا کرد و درآن زمان به سینمای داستانی چندان اعتقادی نداشت که بعد‌ها نیز متحول شد و متوجه شد که سینمای داستانی نیز می‌تواند اهمیت و تعهد خود را داشته باشد.
 

* اسفندیاری: شهید آوینی را نباید به نفع خود و جناح خود مصادره کنیم

عبدالله اسفندیاری نیز در ادامه صحبت‌ها اظهار داشت: شخصی چون شهید آوینی را نباید به نفع خود و جناح خود مصادره کنیم. در هر حال درباره شهید آوینی چند نکته وجود دارد که در نوشته‌ها و مصاحبه‌های وی نیز مشهود است آن گونه که مرتضی آوینی شخصیتی پویا و جستجو گر داشت ودرپی دریافت حقیقت بود و کسی که در پی دریافت حقیقت است، این گونه نمی‌انگارد که حقیقت در دستان من است. او در جستجو‌گری‌هایش نیز انسانی مخلص بود که البته در این جستجو‌گری‌ها خامی و پختگی هر دو با هم دیده می‌شود و با جستجو گری‌های هر چه بیشتر خود به تعادل بیشتری نیز دست پیدا می‌کرد.
 

* معززی نیا: مجلات و حرف‌هایی به شهید آوینی نسبت داده می‌شود که هیچ کدام متعلق به وی نیست
 
حسین معززی نیا نیز در ادامه گفته‌های اسفندیاری بیان داشت: مجلات و حرف‌هایی به شهید آوینی نسبت داده می‌شود که هیچ کدام متعلق به وی نیست و باید توجه داشت که مابا یک متفکر و فیلسوف جهانی روبه رو نیستیم. آوینی فکر می‌کرد، کار می‌کرد و پیش می‌رفت و به راستی در پی حقیقت می‌رفت و همیشه با هیجان در پی کشف موضوعات بود.

وی ادامه داد: ما با کسی مواجه‌ایم که در سه دوره پیش و حین و بعد انقلاب روحیه یکسانی ندارد. به گونه‌ای که پیش از انقلاب روحیه‌ای متفاوت از آنچه بعد از انقلاب است از وی می‌بینیم و در زمان انقلاب نیز با صحبت‌های امام نیز متحول می‌شوند که رفتن به جهاد سازندگی و علاقه به مستند سازی و مونتاژ فیلم در اواسط دهه 60 فصل دیگری از زندگی ایشان را ورق می‌زند.

حضور وی در حوزه هنری پس از پایان جنگ، خود نیز دو تا سه دوره را طی می‌کند و نگاه‌های وی در طی این دوران متفاوت است. بنابراین با شخصی مواجه‌ایم که در حال تحول است و‌گاه حرف‌های خود را نقض می‌کند. اما در هر حال برای شناخت شهید اوینی باید مسیر طی شده توسط وی را نگریست و تنها نباید به یک مانیفست، جمله و شیوه تکیه کرد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن