تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799591481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری با حاتمی کیا آرزوست/ بازی کردن الفت آدم را پیر می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آنچه مریلا زارعی در برنامه "هفت" مطرح کرد:
همکاری با "حاتمی کیا" آرزوست/ بازی کردن "الفت" آدم را پیر می‌کند
مريلازارعي بازیگر فیلم سینمایی "چ" با حضور در برنامه "هفت" از دلایل حضور در فیلم "چ" و" شیار 143" گفت.


به گزارش خبرنگار راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران، مريلازارعي بازیگر فیلم سینمایی "چ" شب گذشته اولين مهمان برنامه "هفت" در سال جديد بود. 

مريلا زارعی، بازیگر فیلم سینمایی "چ" درخصوص چشم انداز دهه سوم زندگی‌اش گفت: امیدوارم در ادامه فعالیت هایم بتوانم خودم را همراه مردم کنم و تریبونی در سینما برای مردم باشم و از خداوند می‌خواهم نقش‌هایی نصیبم کند که در راستای اهدافم باشد و مردم مرا بپذیرند.

وی ادامه داد:هنوز با اهدافم فاصله دارم اما سعی کردم به مردم نزدیک شوم اما نه مقابل دوربین به عنوان بازیگر. احساس می‌کنم که مردم دوست دارند بیشتر درکنارشان باشم و بیشتر به واسطه وظیفه این کار را انجام می‌دهم. دوست دارم مردم مرا به عنوان نماینده خودشان ببینند و نه صرفا کسی که به خاطر شهرت یا جذابیت‌های دیگر به سینما آمده است.

زارعی با اشاره به علل تمایل خود به بازیگری عنوان کرد: دیدن لباس انسان‌ها بر تن بازیگران محبوب باعث کشش من به سمت بازیگری شد و در نتیجه دنبال کردن و پیگیری آنها روی من تأثیر می‌گذاشت و مرا به وادی دیگر رهنمون می‌کرد. 

بازیگر "شیار 143" افزود: با تعریفی که برای بازیگری قائل هستم سعی می کنم به صورت نزدیک با آن حرکت کنم اما گاهی شرایط، مسائلی را به ما تحمیل می‌کند و ممکن است بسیاری از فیلم‌ها را مردم ببینند و معتقد باشند که برخی فیلم‌ها در راستای هدفم نیست و می‌پذیرم. چون ما هدفی غایی انتخاب می‌کنیم که تعداد انگشت شماری در راستای هدفم بوده است. ولی ماندن من در این عرصه باعث پذیرفته شدنم از سوی مردم شد.

زارعی درخصوص ایفای نقش خودش در فیلم "چ" بیان کرد: هرکسی که دیدگاهش به من نزدیک بود، حتما بازی در این فیلم را قبول می‌کرد. کار کردن با ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان کارگردانی مؤلف و صاحب سبک آرزوست. معتقدم هرآنچه در این کار انجام دادم وظیفه بوده است. سال‌ها پیش نذری برای همسایه بردم و منتظر شدم تا ظرف برگردانده شود و در این اثنا چشمم به پوستری از شهید چمران به همراه سه نفر از همرزمانش خورد و انرژی زیادی داشت. بعد از گذشت این سال‌ها با توجه به پیش زمینه‌ای در ذهن داشتم، برای ایفای این نقش‌ها مثل یک رزمنده عمل می‌کردم و داوطلبانه وارد اجرای نقش می‌شدم. صدای شهید آوینی به شدت در ذهنم مانده است. زمانی یک عکس باعث برانگیختگی من شد و معتقدم نقش‌های ما می‌تواند از سنین کودکی در ذهن بچه‌ها بماند و بعد‌ها عکس العمل‌های متفاوتی براساس این تصویرهای ذهنی انجام دهند.

وی با اشاره به جنجال انتقاد از بازیگران خانم و اعتراض‌های گذشته‌اش نسبت به آن عنوان کرد: متأسفانه بی‌حرمتی اتفاق افتاد و مرا خیلی آزرده کرد و مسئولان با وجود تلاش‌هایی نتوانستند دلمان را به دست بیاورند. در این مسیر مردم و تاریخ در موردمان قضاوت می‌کنند و عمل ما نشان می‌دهد که تا چه اندازه این گفتار‌ها صحیح بوده است.

این بازیگر رسیدن بازیگران خانم را به شهرت موضوع بدی ندانست و افزود: ذات سینما جلوه‌گری است و اصلا عیب نیست اما من این طور وارد سینما شدم و اگر همکاران دیگرم وجوه دیگر بازیگری مد نظرشان بوده، مشکلی نیست و هرگز نمی‌توانم راهم را به عنوان الگوی ثابتی مطرح کنم و زمان همه چیز را مشخص می‌کند. هرکس می‌تواند به راهی را که انتخاب کرده و به هدفش نزدیک است را پیش بگیرد اما تا جایی که به خودش و افکارش صدمه نزند.

زارعی همچنین با اشاره به بازی در «شیار143» اظهارکرد: هیچ وقت برای انتخاب نقش‌هایم به این فکر نکردم که به کجا می‌رسد و بیشتر فضای فیلمنامه برایم اهمیت دارد و این مثل فیلم «هیس...» است که فضای مهم و ملتهبی دارد و مردم باید به آن توجه کنند. من برای بازی در آن فیلم هم با اعتقاد می‌روم و تصور می‌کنم که جبهه جنگ است.‌‌ همان انگیزه‌ای که در من برای ایفای نقش وکیل در «هیس...» وجود دارد، در «شیار 143» با مقداری تفاوت به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در این فیلم باید چند مقطع سنی و به لهجه دیگری که هرگز به آن آشنایی نداشتم باید بازی می‌کردم. از طرف دیگر نقش خط سیر آرامی داشت که به صورتی کاملا آهسته احساسی قوی را باید منتقل می‌کردم. این فیلمنامه بسیار سخت و صرفا کار کارگردان نبود و مسئولیت آن را روی دوشم احساس می‌کردم چون اگر نمی‌توانستم از عهده این نقش بر بیایم دو اتفاق می‌افتاد؛ یکی اینکه به ساحت بازیگری‌ام لطمه وارد می‌کردم و دوم اینکه نقش این مادر برایم اهمیت بسیاری داشت و تا لحظه آخر از ایفای این نقش فرار می‌کردم."شیار143" آرمان یا قصه دیگری دارد و رنج یک مادر منتظر را بیان می‌کند. وقتی می‌خواستم این نقش را ایفا کنم، متوجه شدم که حتی بازی کردن این نقش مرا پیر می‌کند چه برسد به اینکه در زندگی واقعی 20 سال منتظر عزیزتان باشید. برای چنین مادری باید ایستاد.

بازیگر فیلم «دست‌های خالی» درخصوص رسیدن به جنس بازیگری مدنظرش توضیح داد: بیشتر از هر چیزی از پدرومادرم کمک می‌گیرم و برخی اوقات فیلمنامه را به خانواده‌ام می‌دهم و آن‌ها هم براساس‌شناختی که از شخصیتم دارند، به من کمک می‌کنند. بازیگری من وابستگی مطلق به محیط خانواده‌ام دارد که بسیار صادق و به شدت منتقد کار‌هایم هستند.

وی با اشاره به فیلم «هیس...» عنوان کرد: این فیلم حاصل رنج یک فیلمساز خانم و دغدغه‌های او درباره مسائل مختلف اجتماعی طی سالیان طولانی است. یکی از داوران به این اشاره کرد که این خانم کارگردان تحقیق نکرده است و من بسیار ناراحت شدم. جدا از مسائل تکنیکی، گاهی یک فیلم موضوعی را مطرح می‌کند که آنچنان می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد که داور باید از ضعف‌های آن چشم پوشی کند. اگر فیلمسازی دغدغه جامعه‌اش را به صورت صحیح مطرح کند، عین عبادت است. وقتی فیلمسازی درخصوص زنی صحبت می‌کند که سرپرست خانواده است و می‌تواند روی مخاطبان تأثیرگذار باشد، عین عبادت است.

مریلا زارعی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه سینمایی بسیار مظلوم است. هرچقدر از رأس هرم فاصله می‌گیریم و قاعده آن بزرگ می‌شود، تعداد آدم‌ها و خواسته‌هایشان هم افزایش پیدا می‌کند. در این سال‌ها به هنرمندان توجه کمی شده است. ما می‌دانیم که در شأن هنرمند نیست که با درآمد پلکانی و یارانه زندگی کند اما این بازیگر چاره‌ای ندارد و باید راه حلی برای جایگزینی آن پیدا شود. امیدوارم این امکان برای صنوف به وجود بیاید که به اعضای آن کمک کنیم و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود چون قشر ضعیف سینما به خصوص زنان سرپرست خانوار آسیب می‌بینند.



انتهای پیام/اق








تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن