تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820851463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار و کار اقتصادی از فرهنگ نشات می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رفتار و کار اقتصادی از فرهنگ نشات می گیرد گرگان - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجوئی سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت: رفتار و کارهای اقتصادی مانند سایر فعالیت ها، از فرهنگ نشات می گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفاروق داودپورˈ روز شنبه در آیین معارفه رییس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان های گلستان و خراسان شمالی در گرگان افزود: در جامعه ما دینی و اسلامی است، بحث فرهنگ باید جدی گرفته شود، زیرا به فرموده امام راحل ˈفرهنگ کارخانه آدم سازی است و انبیاء نیز برای این کار آمده اند.ˈ
وی تصریح کرد: انسان در واقع فرهنگ می آفریند و فرهنگ نیز انسان را می سازد و اکثر رفتارهای ما وجهه فرهنگی دارند و در مجموع کل باورها، آداب، رسوم و سنن و ذهنیات ما از فرهنگ سرچشمه می گیرد.
به گفته وی، رفتارهای متعارض انسان ها نیز ریشه فرهنگی دارد، زیرا انسان در مورد موضوعات خاص در سراسر دنیا، رفتارهای مختلف از خود نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ درست شود، اقتصاد نیز درست خواهد شد، ادامه داد: در این مورد اگر بتوانیم فرهنگ صرفه جوئی و استفاده صحیح از منابع را در جامعه نهادینه کنیم، بدون شک این مساله در اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.
معاون سازمان سما کشور افزود: اگر می خواهیم در اقتصاد تحول ایجاد شود، باید در فرهنگ تحولی ایجاد نماییم که جهت رفتارهای ما را مشخص کند.
داودپور با بیان ویژگی های مشترک در فرهنگ به رغم داشتن رفتارهای مختلف درجوامع جهان گفت: همه فرهنگ ها وجوهات مشترکی مانند، اکتسابی بودن، قابل انتقال بودن، هویت دهنده بودن و مسوولیت آور و باور ایجاد کردن را دارند و اگر ملتی بی فرهنگ باشد، در واقع آن ملت یتیم است و می توان عنوان داشت که هویت ملت از فرهنگ و تاریخ آن گرفته می شود.
وی اظهار کرد: برخی در خصوص انتقال فرهنگ از نسلی به نسل های بعدی اظهار کرده اند که طی دوران می توان برخی فرهنگ را تغییر داد و ما نیز امروز باید به این سمت رویم که برخی فرهنگ ها مانند خرافات را از جوامع برای انتقال به نسل های آتی بزدائیم.
داودپوردر ادامه سخنان خود به فرهنگ سازمانی اشاره کرد و گفت: همانطور که هر جامعه برای خود دارای فرهنگ مختلف است، یک سازمان نیز دارای فرهنگ می باشد و به آن ˈفرهنگ سازمانیˈ گفته می شود و اگر سازمانی بخواهد پویا و فعال باشد، نیاز به فرهنگ سازمانی پویا دارد و باید آن را هر روز تغییر دهد، زیرا فرهنگ سازمان ایستا، موجبات کندی و توقف در کارها را فراهم می کند.
وی یاداور شد: یکی از کارهای فرهنگ سازمانی ما، تمرکز زدائی بود که تشکیل شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان های مختلف نیز در این راستا انجام شده است.
داودپور افزود: اگر فرهنگ سازمانی را تغییر ندهیم، بدون شک محکوم به ایستائی و سقوط هستیم و از سوی دیگر با توجه به توسعه و پیشرفت در دنیای امروز، چاره ای جزء تغییر نداریم.
داودپور در زمینه شرح وظایف شورای سیاستگذاری سازمان سما نیز یادآور شد: این شرح وظایف به خوبی مشخص و تبیین شده که تقویت نقاط قوت، راه انداری مدارس و آموزشکده های سما، جلوگیری از انحلال و یا توقف فعالیت این مدارس و آموزشکده ها و برطرف کردن نقاط ضعف، از مهمترین برنامه ها و وظایف شوراهای استانی می باشد.
معاون فرهنگی و دانشجوئی سازمان سما کشور در خصوص فرهنگ آموزش گفت: امروز باید این نوع فرهنگ را تغییر داد و از درس دادن کتاب به صورت یکطرفه و امتحان پایان ترم و سال خودداری کرد و باید کلاس ها با مشورت و برنامه ریزی دانشجویان اداره شود و زمینه های بحث و گفت و گوی درسی با اساتید و معلمان از سوی دانشجویان و دانش آموزان فراهم گردد.
براساس این گزارش، در این آیین که در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدداود معینیˈ به عنوان رییس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان های گلستان و خراسان شمالی معرفی شد.
بنر سالن ابن سینا که میزبان برگزاری این مراسم بود، مربوط به نامگذاری سال 1391 مبنی بر ˈسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ بود.
7467/601
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن