تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد باستانی پاریزی زبان تاریخ را شیوا و ساده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد باستانی پاریزی زبان تاریخ را شیوا و ساده کرد کرمان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مرحوم باستانی پاریزی سعی می کرد به نسل جوان کمک کند زیرا استاد سبک نو در انداخت و زبان تاریخ را شیوا و ساده کرد که این یک تحول در بیان تاریخ شد.


به گزارش ایرنا، محمد صادق بصیری عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی که در مسجد جامع کرمان برگزار شد افزود: استاد باستانی پاریزی تاریخ را به زبان ساده بیان کرد.
وی گفت: کسی در این کشور نیست که اسمی از باستانی پاریزی را ندیده یا کتابی از او نخوانده باشد.
وی بیان کرد: نقش آفرینی استاد باستانی پاریزی در پاسداشت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است، زیرا آن استاد در روحیه پیدا کردن ما ایرانیان تاثیر داشت و معتقد بود که وقتی ما گذشته را خوب بشناسیم راه آینده را پیدا خواهیم کرد.
بصیری ادامه داد: برخی اوقات بی خبری باعث غرب زدگی می شود و اگر افرادی مثل باستانی پاریزی این تمدن را احیا نکنند منجر به غرب زدگی می شود.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین خدمات استاد باستانی پاریزی در جهت کاربردی کردن دانش و علم تاریخ بود که در این راه قدم برداشت تا اعتماد به نفس ایجاد کرد.
وی گفت: او علاوه بر استاد تاریخ، استاد شعر هم بود و 60 کتاب و یکهزار مقاله برای ما به یادگار گذاشته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان، افزود: علاقه دکتر باستانی پاریزی به کرمان زبانزد خاص و عام است و در تمام کتاب ها از تمدن و تاریخ کرمان یاد کرده است.
وی بیان کرد: نتیجه اینکه ما دانشگاهیان باید دانش خود را بالا ببریم و به مفاخر خود ارج نهیم زیرا به سادگی استاد باستانی پاریزی ها پدید نمی آیند.
چهره ماندگار تاریخ، فرهنگ و ادب ایران زمین صبح سه شنبه پنجم فروردین 1393 پس از یک ماه بیماری کبد در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت.
پیکر استاد محمد ابراهیم باستانی باریزی روز پنجشنبه هفتم فروردین پس از برگزاری باشکوه آیین تشییع با حضور اهالی فرهنگ و ادب ایران اسلامی، مسوولان کشوری و قشرهای مختلف مردم در قطعه 250 بهشت زهرا (س) کنار مزار همسرش آرام گرفت.
کتاب ها و مقالات فراوان و ارزنده ای از وی به یادگار مانده که تاریخ کرمان، پیامبر دزدان، از پاریز تا پاریس و تاریخ ایران و جهان از جمله آنهاست.ک/2
7444/8154/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن