تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طبقات متوسط و محروم یارانه نقدی دریافت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طبقات متوسط و محروم یارانه نقدی دریافت می کنند همدان- معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: در مرحله دوم طزح هدفمنمدی یارانه ها به طبقات متوسط و محروم یارانه نقدی تعلق می گیرد.


به گزارش ایرنا ˈامیر خلیلی خواهˈ روز پنجشنبه در نشست نقش مطبوعات در اجرای موفق هدفمندی یارانه ها در جمع اهالی رسانه های استان همدان گفت: قانون هدفمندی یارانه ها که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، تأکید دارد که مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها باید اجرا شود.
وی ادامه داد: اهدافی که مدنظر قانون هدفمندسازی یارانه ها در مرحله اول بود به طور کامل محقق نشد و چاره ای نیست که برای رسیدن به اهداف تعریف شده و اصلاح نظام اقتصادی کشور مرحله دوم اجرا شود.
معاون امور اقتصاد و دارایی استان همدان تأکید کرد: دولت با تشکیل کمیته های 12 گانه نقاط ضعف و قوت اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها را آسیب شناسی کرده است که اصلاحات مربوطه در اجرای مرحله دوم لحاظ خواهد شد.
خلیلی خواه تأکید کرد: تعداد صحیح افراد یک خانوار در تشخیص دولت برای اختصاص یارانه نقدی بسیار موثر است و میزان درآمد با توجه به تعداد افراد خانوار سنجیده خواهد شد و سپس تصمیم گیری می شود.
وی تصریح کرد: اگر درآمد یک خانوار بیش از 20 میلیون ریال باشد اما تعداد افراد خانوار بالا باشد، یارانه به خانوار تعلق خواهد گرفت و تنها درآمد 20 میلیون ریالی در نظر گرفته نخواهد شد.
به گفته وی ،در دور اول هدفمندی یارانه ها ،بسته های سیاستی که قانون برای بخش های مختلف در نظر گرفته بود، اجرایی نشد و در نتیجه رضایت کامل مردم بدست نیامد.
خلیلی خواه با تأکید بر این که دولت به دنبال حذف یارانه افراد نیست، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با توجه به اطلاعاتی که توسط افراد اعلام می شود ،تصمیم گیری خواهد کرد و اصل را بر صداقت گذاشته است.
وی ادامه داد: در مرحله اول قانون هدفمندی یارانه های 420 هزار میلیارد ریال در سال یارانه پرداخت می شد که سهم استان همدان در هر ماه 810 میلیارد ریال بود، در حالی که در بودجه سال جدید 480 هزار میلیارد ریال بودجه برای یارانه در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن 100 هزار میلیارد ریال برای بخش تولید و چهار هزار و 500 هزار ریال برای بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
معاون امور اقتصادی سازمان اقتصاد و دارایی استان تصریح کرد: شیوه پرداخت یارانه در مرحله دوم تغییر خواهد کرد و به صورت نقدی و غیر نقدی خواهد بود که بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها است.
خلیلی خواه با اشاره به اینکه ،روز نخست ثبت نام یارانه ها در استان همدان هیچ شکایتی دریافت نشده ،از متقاضیان خواست ، هنگام ثبت نام کد ملی، شماره حساب، کد پستی منزلی که در آن سکونت دارند و یک شماره تلفن همراه در اختیار داشته باشند.
وی ادامه داد: کد پستی در پشت کارت ملی افراد ثبت شده است و اگر خانواده ها جابجایی دارند، می توانند از روی قبض تلفن خود کد پستی جدید را وارد کنند، هر چند در اردیبهشت ماه نیز فرصت تصحیح اطلاعات برای مردم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز که در نشست خبرنگاران حضورداشت ، دراین باره گفت: استان همدان 535 هزار و 232 خانوار معادل یک میلیون و 780 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر خانوار ها یارانه نقدی دریافت می کنند.
ˈخسرو بیاتˈ افزود: قانون هدفمندی یارانه ها برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی، ذخیره سازی منابع مالی یارانه ها، پیوستن به سازمان تجارت جهانی و سایر مسایل مرتبط به توسعه لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه ها از قاچاق کالاهای یارانه ای به خارج از کشور به دلیل تفاوت قیمتی که در داخل ایجاد می کند ،جلوگیری کرده و منجر به کاهش هزینه های دولت می شود.
بیات گفت: با اجرای کامل قانون هدفمند سازی یارانه ها میزان بهره وری واحدهای تولیدی افزایش خواهد یافت و کشور توان بیشتری درحوزه های اقتصادی به دست می آورد.
7532/575
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن