تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بنزین در آذربایجان شرقی در سال گذشته، 10 درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف بنزین در آذربایجان شرقی در سال گذشته، 10 درصد افزایش یافت تبریز - ایرنا - رییس برنامه ریزی شرکت نفت آذربایجان شرقی گفت: مصرف بنزین در استان در سال گذشته و نسبت به سال 91، 10 درصد افزایش یافت، این درحالیست که میانگین افزایش مصرف در کشور هفت درصد بود.


حسن ابوعلی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: در سال گذشته 950 میلیون لیتر بنزین معمولی و 29.5 میلیون لیتر بنزین سوپر در استان توزیع و مصرف شده است.
وی اضافه کرد: مصرف گازوئیل در استان نیز در سال گذشته حدود یک میلیارد و یکصد میلیون لیتر بود که در مقایسه با سال 91 زیر میانگین سه درصدی کشور افزایش داشته است.
ابوعلی گفت: در سال گذشته میزان مصرف بنزین 400 تومانی در استان 78 درصد و بنزین 700 تومانی 22 درصد بوده و در مورد گازوئیل نیز 97 درصد با مبلغ 150 تومان و سه درصد با مبلغ 300 تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از کل بنزین و گازوئیلی که در سال گذشته در استان مصرف شده هفت درصد در صنایع، 34 درصد در کشاورزی و مابقی در حمل و نقل استفاده شده است.
ابوعلی گفت: از نظر جایگاه های سوخت نیز، تعداد جایگاه های تک منظوره از 76 مورد در سال 91 به 82 مورد و جایگاه های دو منظوره نیز از 63 در سال 91 به 67 مورد در سال 92 افزایش یافته است.
وی افزود: تعداد جایگاه عرضه کننده بنزین و گازوئیل نیز در سال 92 با شش جایگاه افزایش به 143 مورد رسیده است.
ابوعلی گفت: متاسفانه مصرف حامل های انرژی در کشور ما هر 10 سال یک بار دو برابر می شود که این رقم در دنیا هر 50 سال یکبار است همچنین میانگین مصرف بنزین در خودروهای کشور ما 11 لیتر است که این میزبان در آلمان و ژاپن 2.5 لیتر، فرانسه 2.8 لیتر و انگلیس 3.5 لیتر است.
7233/587
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن