تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همسایگان در دهلی نو اعلام کردند- درکنار ملت و دولت افغانستان هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همسایگان در دهلی نو اعلام کردند- درکنار ملت و دولت افغانستان هستیم دهلی نو - ایرنا - سمینار افغانستان و همسایگان روز پنجشنبه درموسسه مطالعاتی ˈسیاست دهلیˈ برگزار شد و شرکت کنندگان بر ادامه حمایت از آبادانی و پیشرفت این کشور آسیایی تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، دراین سمینار خانم ˈسوجاتا سینگˈ قائم مقام وزارت خارجه هند، ˈشانکار باچ پاییˈ قائم مقام سابق وزارت خارجه و دبیر موسسه مطالعاتی سیاست دهلی، ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر ایران، سفرای افغانستان، پاکستان و ترکیه، کاردار چین و تنی چند از شخصیت های سیاسی دیدگاه های کشورهای خود را در خصوص تحولات جاری و دورنمای مرحله گذار درافغانستان بیان کردند.
دراین نشست ابتدا از دو کتابˈ افغانستان درحال گذارˈ و ˈافغانستان و همسایگانˈ که ماحصل دو سمینار بین المللی تحت همین نام ها بوده، رونمایی شد.
خانم سوجاتا سینگ معاون وزیر خارجه هند طی سخنانی ضمن تبریک انتخابات موفقیت آمیز درافغانستان گفت: هند درکنار دولت و ملت افغانستان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هند براین باور است که با خروج نیروهای ایساف دولت افغانستان قادر است مانع هرگونه خلاء امنیتی شود، افزود: تروریزم برای همه کشورهای منطقه خطرناک است و باید همه ما برای رفع خطر افراط گرایی همکاری کنیم.
سفرای کشورهای همسایه هند نیز در این نشست دیدگاه های خود در مورد آینده افغانستان را بیان نموده و همگی برحمایت و همکاری با دولت برگزیده انتخابات اخیر و ضرورت همکاری منطقه ای برای مبارزه با تروریزم و افراط گرایی و ایجاد فضای آرام برای توسعه اقتصادی افغانستان تاکید کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود با اشاره به میزبانی متوسط چهار تا پنج میلیون افغانی در طول سه دهه و 11هزار دانشجو و 300 هزار دانش آموز افغان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا دوشادوش مردم و دولت منتخب افغانستان و همراه با آنان برای آبادانی کشورشان همکاری کرده است.
غلامرضا انصاری افزود: ایران ابتدا با ورود ارتش شوروی به افغانستان مخالفت کرد و باور داشت که مردم این کشور هیچ بیگانه و اشغالگری را نمی پذیرند.
وی گفت: ما برای ایستادگی درمقابل اینکار هزینه دادیم و شوروی در مقابل به حمایت نظامی از صدام در جنگ هشت ساله پرداخت. بعد هم ما برای ایجاد یک افغانستان مستقل و آباد همکاری کردیم و در مبارزه با تروریزم همواره در کنار مردم این کشور همسایه بوده ایم.
سفیر کشورمان با اشاره به اینکه امنیت درافغانستان بنفع همه منطقه است تاکید کرد: برای ایران یک افغانستان امن و آرام بسیار اهمیت دارد.
انصاری افزود: برای اقتصاد و توسعه افغانستان مواصلات و راه های ترانزیت و انتقال ارزان را به همسایه خود ارایه کرده ایم و اکنون بیش از گذشته مسوولان در شبکه های جاده ای و ریلی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری آماده هستند.
سفیر پاکستان نیز تروریزم را دشمن مشترک همه در منطقه دانست و گفت: ما هزاران نفر قربانی و میلیون ها دلار خسارت دیده ایم ولی سرانجام بر تروریزم و افراط گرایی غلبه خواهیم کرد.
دهلی پالسی گروپ (DPG) برگزار کننده این سمینار یک موسسه مطالعاتی مستقل است که درحال حاضر بیشتر توجه خود را به تحولات افغانستان اختصاص داده و در خصوص موضوعات مختلف مانند زنان، کودکان، امنیت، تروریزم و انتخابات کتاب منتشر و میزگرد و نشست برگزار کرده است.
آساق ** 275 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن