تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804889346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری ها برای خروج از وضعیت روزمرگی برنامه پنج ساله تدوین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهرداری ها برای خروج از وضعیت روزمرگی برنامه پنج ساله تدوین کنند سنندج - ایرنا- معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه شهرداری های سطح کشور امروز درگیر روزمرگی هستند، تدوین برنامه پنج ساله را راهکار اصلی برای خروج از این وضعیت و تلاش در جهت توسعه و آبادانی شهرها دانست.


علی نوذرپور روز چهارشنبه در حاشیه نشست با شهرداران شهرهای تابعه استان کردستان در سالن اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش استانداری در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه نظام برنامه ریزی در شهرداری های کشور باید حاکم شود، گفت: برنامه ریزی و فعالیت و حرکت براساس برنامه شهرداری ها را از حالت روزمرگی خارج می کند.
وی تدوین برنامه پنج ساله توسط شهرداری ها را یک ضرورت جدی دانست و از شهرداران خواست این مساله را در اولویت اصلی فعالیت های خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه برنامه برای شهر طراحی می شود نه برای شهرداری، گفت: اعضای شوراهای اسلامی در شهرها باید توجه داشته باشند که متولی امور شهر هستند نه تنها شهرداری و از این رو باید برنامه جامع برای کل شهر طراحی نمایند.
وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها وظایف اصلی خود را فراموش کرده و تنها با شهرداری در ارتباط هستند، افزود: پیگیری مسایل و مشکلات یک شهر از قبیل آب، فاضلاب، گاز، برق و سایر موارد دیگر بر عهده شوراهای اسلامی است که متاسفانه کمتر شورایی به این مساله ورود پیدا کرده و تنها شهرداری را می شناسند.
وی از شوراهای اسلامی خواست بحث مدیریت هماهنگ و یکپارچه را پیگیری و اجرا نمایند و در این راستا شهرداری ها را نیز مورد حمایت قرار دهند.
وی خواستار مطالعه کافی برای تدوین برنامه های مربوط به امور شهری شد و اظهار کرد: برنامه بدون مطالعه قابلیت اجرایی ندارد و از این رو شهرداری ها باید با برنامه، مطالعه و پژوهش اقدام به برنامه ریزی کنند که متاسفانه اغلب شهرداری های کشور با این مساله بیگانه بوده اند.
وی از شهرداران خواست از اجرای طرح بدون مطالعه و پژوهش خودداری کنند و تاکید کرد برخی از طرح ها به دلیل عدم مطالعه کافی اکنون با مشکل مواجه شده است.
وی بر ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش در شهرداری ها نیز تاکید کرد و گفت: شهرداری های شهرهای کوچک نیز می توانند واحد مشاوره راه اندازی کنند تا اعتبارات در مسیر صحیح و به تناسب واقعیت های یک شهر هزینه شود.
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه سخنان خود به بازنگری قوانین شهرداری ها در وزارت کشور نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در این ارتباط مطالعات بسیار جامعی در حد چهار هزار صفحه انجام داده که با استناد به این مطالعه و مطالعات وزارت کشور اقدام به بازنگری در قوانین شهرداری های کشور می کنیم.
نوذرپور با اشاره به اینکه حقوق و مزایای شهرداران و پرسنل شهرداری نیز نیاز به بازنگری دارد، گفت: این قوانین اکنون در دست تصویب است و با تصویب نهایی آن وضعیت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و شهرداران شفاف خواهد شد.
وی به بازنگری در قوانین اسخدامی شهرداری ها نیز اشاره کرد و گفت: آیین نامه استخدامی نیز اکنون در حال بازنگری است و مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی به ارایه خدمات آموزشی و تربیت نیروی متخصص در حوزه مدیریت شهری در 150مرکز علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد مرکز آموزشی با نظارت سازمان شهرداری ها اقدام به تربیت نیروی متخصص برای مدیریت شهری کشور می کند.
وی از حمایت های وزارت کشور از شهرداری ها در دوره جدید خبر داد و گفت: مبلغ 400 میلیارد تومان برای کمک به خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی برای شهرداری ها در سال جاری در نظر گرفته شده که احتمال افزایش این مبلغ تا سقف 700 میلیارد تومان نیز وجود دارد و به شهرداری های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت اختصاص می یابد.
نوذرپور اظهار کرد: همچنین وزارت کشور برای ساماندهی بافت های فرسوده و بافت های تاریخی در شهرها مبالغی در اختیار شهرداری ها قرار می دهد که شهرداران باید با همکاری راه و شهرسازی و میراث فرهنگی اقدام به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و بناهای تاریخی کنند.
وی همچنین خواستار استفاده از سرمایه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های شهری شد و گفت: وزارت کشور آمادگی حمایت از بخش خصوصی را از طریق پرداخت حق کارمزد تسهیلات بانکی را دارد و سرمایه گذاران می توانند وام بانکی بدون کارمزد دریافت کنند.
به گفته وی وزارت کشور برای احداث پارک ها، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بازیافت زباله شهرداری ها را حمایت می کند و انتظار داریم شهرداران نیز در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش نمایند.
این مقام مسوول وزارت کشور در ادامه سخنان خود به 29 شهر استان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: تنها پنج شهر استان بالای 50 هزار نفر جمعیت دارد و بسیاری از شهرهای کردستان ویژگی شهر شدن را ندارند.
وی با اشاره به اینکه کردستان استانی محروم و در آن شاخص های توسعه نافتگی دیده می شود، گفت: شهرداری ها می توانند با جذب سرمایه گذاران بخش خوصی در راستای توسعه شهرهای استان تلاش نمایند.
وی به بحث بازیافت زباله نیز اشاره کرد و تاکید کرد در استان کردستان سه نقطه برای جمع آوری زباله در نظر گرفته شود و واحد بازیافت زباله ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه این واحد بازیافت زباله توجیه اقتصادی خوبی برای استان دارد گفت: در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان این واحدها کمک خوبی می کنند.
وی افزود: کود بدست آمده در این واحدها از بهترین نوع کود است که می توان از محل فروش آن درآمد پایدار برای شهرداری ها ایجاد کرد.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن