تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814753694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیروس مقدم: «پایتخت 3» برگرفته از دل مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیروس مقدم: «پایتخت 3» برگرفته از دل مردم است تهران بزرگ - ایرنا - کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت 3» گفت: این مجموعه برگرفته از دل مردم است و به همین دلیل بر دل مردم می نشیند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس مقدم عصر سه شنبه در آیین تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «پایتخت3» اظهار داشت: این مجموعه بنایی بر ریا، تبعیض و دروغ ندارد، به فرد یا گروه خاصی توهین نمی کند و احترام به بزرگ تر ها را به کوچکترها می آموزد.
مقدم با بیان اینکه این مجموعه به سفارش عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما و شبکه یک ساخته شده، افزود: دو قسمت از مجموعه پایتخت در سال های گذشته ساخته شده بود و توقع مردم از گروه سازنده بالا بود و ما در تلاش بودیم که پایتخت 3 شباهتی به مجموعه های دیگر نداشته باشد و ما در این مجموعه درجا نزنیم.
این کارگردان درباره ساخت مجموعه های دیگر گفت: سه گانه پایتخت به وظیفه و رسالت خود عمل کرده، پایتخت 1 درباره مهاجرت و بازگشت به شهر خود، پایتخت 2 درباره وحدت ملی، باورهای ملی و دینی و پایتخت 3 درباره جام جهانی پیشکسوتان کشتی، استان مازندران که مهد کشتی است و ایجاد همدلی بین مردم سخن گفت و نظر من این است که در مجموعه های بعدی باید درباره آیین ها، گویش ها و خصوصیات دیگر جغرافیایی سرزمین خود سخن بگوییم.
مقدم با اشاره به حضور حامی مالی در مجموعه «پایتخت 3» اظهار داشت: اسپانسر جدیدا وارد سریال سازی شده و اگر پایتخت حامی مالی نداشت صحنه های جام جهانی کشتی با تمام ویژگی هایش بازسازی نمی شد.
وی افزود: پایتخت به دلیل برخی صحنه هایش همچون صحنه کشتی گیری سریال گرانی است و صدا و سیما به تنهایی از عهده هزینه های این سریال برنمی آمد و باید سختی های بسیاری را متحمل می شد.
مقدم ادامه داد: ما تمام سعی مان را کردیم که کم فروشی نکنیم، همه عوامل تصمیم گرفتیم که اعتماد مردم را به تلویزیون بیشتر جلب کنیم.
کارگردان مجموعه ˈپایتخت 3ˈ بیان کرد: با همه بحران هایی که وجود دارد اگر قلب ها برای مردم بتپد، اثری آبرومند ساخته می شود.
مقدم با اشاره به انتقاداتی که در جریان ساخت سریال پایتخت3 به او وارد شده، گفت: تمام رسانه ها و شبکه هایی که با من مخالف بودند و نقدها و تهمت هایی را به من وارد می کردند از پایتخت 3، تعریف کردند اما بعد از 30 سال فعالیت هنری اتهاماتی به من وارد شد که فکر می کنم، حق نبود.
خشایار الوند نویسنده مجموعه پایتخت3 نیز گفت: این مجموعه بحران تمامی خانواده ها را روایت می کند و در این مجموعه قصه نقی به شکل کلاسیک روایت می شود و کم پیش می آید که در سریال ها داستان واقعی روایت شود، به همین دلیل است که شخصیت های دیگری همچون هما و بابا پنجعلی کمرنگ می شود.
علیرضا خمسه بازیگر نقش «بابا پنجعلی» نیز در این نشست درباره کمیک نبودن این شخصیت در مجموعه پایتخت3 گفت: این شخصیت، یک شخصیت رئال است و چون در یک اثر مفرحی حضور دارد برای ارایه بهتر پلی بین شخصیت رئال و کمیک ایجاد کردیم.
محسن تنابنده بازیگر نقش «نقی» نیز گفت: من برخلاف کارگردان معتقدم که باید مجموعه های پایتخت 4 و 5 نیز ساخته شود، به نظر برخی منتقدان و مسوولان ما باید تلویزیون را تقویت کنیم که مخاطب سراغ رسانه های دیگر نرود در واقع نگارش طنز برای زنان سخت است.
تنابنده افزود: ما باید قدرت مقابله با رسانه های دیگر را داشته باشیم، مسوولان به ما می گویند که در مقابل رسانه های دیگر و شبکه های خارجی که به انواع اسلحه های نظامی مجهز هستند، شما به شمشیر فلزی مجهز هستید اما زمانی که صبح از خواب بیدار می شویم شمشیر فلزی ما تبدیل به شمشیر چوبی می شود، گلایه عوامل پایتخت این است که مسوولان دیگر از پشت ما را نزنند.
وی ادامه داد: اگر به عقیده منتقدان سریال پایتخت 3، نقص دارد، بیایند در مورد آن و نقص هایش صحبت کنیم، اگر منتقدان معتقدند که این مجموعه به گویش خاصی توهین می کند چرا می گویند که این مجموعه به گویش دیگری ساخته نمی شود؟
تنابنده بیان کرد: اگر برخی معتقدند که عوامل مجموعه پایتخت 3 باید بپذیرند که این مجموعه قوم خاصی را تمسخر می کند، ما نمی پذیریم، باید درباره تمام قومیت های کشور آثاری ساخته شود.
وی با انتقاد از اینکه برخی افراد ویژگی های قومی و مذهبی را دست آویز خود قرار می دهند، افزود: برخی افراد از کاربرد گویش مازنی در مجموعه پایتخت 3 استقبال کردند زیرا معتقدند که مازنی های جوان به این گویش سخن نمی گویند و ما خواستیم اثر شیرینی را بسازیم، لهجه مازنی، لهجه شیرینی است و تمسخر نیست.
آریا عظیمی نژاد آهنگساز مجموعه پایتخت 3 با اشاره به ویژگی های موسیقی در این سریال اظهار کرد: نگاه من به پایتخت فراتر از یک سریال است، موسیقی این مجموعه، موسیقی میدانی است و استفاده از موسیقی علی آباد کتول که تلفیقی از موسیقی مازندرانی، ترکمن و خراسانی است، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
عظیمی نژاد افزود: زندگی روزمره در موسیقی نواحی جاری است و می توان از این نوع موسیقی در موسیقی فیلم استفاده کرد زیرا فیلم نیز زندگی روزمره را روایت می کند.
حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به استقبال مردم و خانواده ها از مجموعه پایتخت3 گفت: ما خوشحالیم که مردم از چنین آثاری استقبال می کنند و به سمت سریال های ماهواره ای نرفته اند.
مرادی افزود: شخصیت های این مجموعه بسیار باورپذیر و تاثیرگذار بود و همبستگی در خانواده ها و اهمیت خانواده را برای مخاطب بیان می کند.
وی با بیان اینکه برخی بازیگران نسبت به بهره مندی از ویژگی های مذهبی همچون تاسی به ائمه و نمازخواندن شخصیت های پایتخت 3 انتقاد می کنند، ادامه داد: واقعا از اینگونه رفتارها متاسفم و از عوامل مجموعه پایتخت 3 متشکرم که این ویژگی ها را در این اثر نشان دادند .
آیین تجلیل از عوامل مجموعه پایتخت3 امروز با حضور عوامل این مجموعه؛ سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده، سرپرست نویسندگان، بازیگر و مشاور کارگردان، خشایار الوند نویسنده، علیرضا خمسه، مهران احمدی، هدایت هاشمی، هومن حاج عبداللهی، نسرین نصرتی(بازیگران) و با حضور مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، عباس جدیدی، علیرضا دبیر اعضای شورای شهر تهران، حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی فرجی، مدیر شبکه یک صدا و سیما و پیشکسوتان کشتی همچون علیرضا رضایی، حمید سوریان در ایوان شمس برگزار شد.
تهرام/7245/1348
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن